| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
LoRd_S F&F Sympatyk 126p Bielsko-Biała | 2003-12-07 00:14:34 Z przodu masz oś skrętną!! Za to będzi ci tył latał. nalepiej kup jeszcze 2 zimówki A w zimie na obniżonym zawiasie....kicha, lepiej nie mówić |
mille F&F Sympatyk Honda Accord Aerodec ... Poznań | 2003-12-07 00:51:34 Ja tez sie zastanawielem czy ma sens zakladanie zimowek tylko na jedna oś a jak tak to na którą |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2003-12-07 20:03:41 ali, a mógłbyś jakieś propozycje podrzucić?? bo niedługo będę wszystkie wahacze zmieniał, to mnie czeka geometria |
Gadzio Nissan Micra A5 / k ... Krzeszowice | 2003-12-07 20:14:55 wg mnie jak ma się do dyspozycji tylko 2 zmiówki to wsadziłbym je na przód, bo chyba lepiej żeby panowac nad tym zeby auto ruszyło, niż żeby przód cały czas wyjeżdzał. Chociaż wg. mnie 4 zimy to podstawa nawet najgorsze zimówki są lepsze od dobrych letnich (inna mieszanka gumy)
P.S. a właśnie jak by ktoś chciał 2 gumy zimowe bridgestony 145/80/12 to są na zbyciu, ja kupiłem sobie kolce w tym rozmiarze, ale wiem że są jeszcze dwie ale juz nie kolcowane gumy są w stanie BDB cena za sztukę 60zł [ wiadomość edytowana przez: Gadzio dnia 2003-12-07 20:18:44 ] |
Kaszlak Fiat 126 Bielsko/Sosnowiec | 2003-12-07 21:37:11 Jeśli 2 zimówki to tylko na tył. Lepsze ruszanie w każdej sytuacji i panowanie przy hamaowaniu bo jak jeden z kolegów powiedział jak będziesz je miał z przodu to tylko problem, bo się zdziwisz jak cię tył wyprzedzi. Ja jeździłem jeden sezon z zimówkami na tyle i było super bo na letnich(tersusy |
Abdull F&F Sympatyk 126p Bielsko - Biała | 2003-12-07 22:12:24 Jak już wcześniej koledzy mówią Tylko na tył!!!!!! Obecnie mam dwie zimówy z przodu i letnie 13 z tyłu bo jeszcze nie zdążyłęm przełożyć. To co sie z autem dzieje to poezja, jak droga jest lekko oblodzona to masz prawie pewne że bedziesz się slizgał po drodze i nie raz mi się zdarzyło że jechałem bokiem. Jak masz tylko dwie to na tył bezwzględznie. Moim zdaniem lepiej jezdzić na czterech letnich niż na dwuch zimówach z przodu!! Ps ja też myślałem że lepiej mieć zimówy z przodu, praktyka pokazała w jakim błędzie byłęm! |
Gadzio Nissan Micra A5 / k ... Krzeszowice | 2003-12-08 00:04:33 ja miałem na myśli jaki układ opon dac do szaleństwa i nadal twierdzę że lepiej na przód dać zimy, a jeżeli chodzi o jazdę w ruchu ulicznym to najlepszym rozwiazaniem były by 4 zimy.
Wg mnie jazda w zimie na letnich gumach powinna być surowo karana, bo ja myślę że to jest można tak powiedziec umyślne stwarzanie zagrożenia. Może nie zgodzicie się z tym co twierdzę, ale pomyślcie ilu wypadkom można by zapobiec. |
lunatyk F&F Sympatyk unolot Kraków | 2003-12-08 00:09:34
na sniegu zimowki wypadaja o wiele lepiej to fakt, ale na mokrym asfalcie - gorzej od letnich !! ciagle trwaja prace aby to zmienic... |
Gadzio Nissan Micra A5 / k ... Krzeszowice | 2003-12-08 00:16:20
co do trzymania sie na mokrym to fakt, spotkałem się z oponami zimowymi które na mokrym ptrzymają sie gorzej od letniej, ale nie można wrzucać wszystkich opon do jednego worka, bo np polska opona Kromoran winter na morkym zachowuje się o woele lepiej niż zwykła opona letnia, ale np opona zimowa michelin alpin na mokrym zachowuje się jak na lodzie, ale za to na śniegu dostała bardzo dobre noty, miałem przyjemnośc jazdy na tej oponie i z czystym sumieniem moge powiedzieć że na śnieg jest rewelacyjna ale na mokry asfalt a nawet suchy jest beznadziejna, ale mimo wszystko opona zimowa w zimie podnosi w jakimś % bezpieczeństwo na drodze, które moze nie jednej osobie uratowac życie |
ali_ 126p Poznan | 2003-12-08 10:30:08 ja piernicze ludzie ale filozofujecie, pewno, ze lepiej 4 zimowki ale kurde dyskwalifikacje za brak... moze odrazu na zime dq za brak 4x4 asr i innych dupereli, jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma dlatego jak kogos stac akurat na 2 zimowki to niech chociaz zalozy dwie.
Nie wiem czy wiecie ale auto samo nic nie zrobi , zawsze jest jakas przyczyna... - kierowca! Jesli ma ktos 4 letnie opony to musi bardziej uwazac "dostosowac predkosc do warunkow jazdy" a z tym kierowca rajdowym to czyste pierdzielenie bo kurde rownie dobrze jak bedzie lod to nie wsiadzie w auto bez kolcow - chyba, ze za rajdowca uwazamy przyglupa co to nie wie potrafi jechac spokojnie... jesli umie jezdzic to pojedzie nawet na drewnianych kolach kwestia tylko predkosci. Zimowki jesli dwie to na tyl, nie chodzi o to zeby ruszyc czy sie napedzic tylko o to zeby przy hamowaniu w zakretach itp nagle Ci tyl nie uciekl bo wiekszosc kierowcow sobie z tym nie radzi (chociaz twierdza inaczej a wbrew pozorom przy 20kmph na placu ze sniegiem kiedy sie spodziewamy to nie to samo co na drodze przy 60kmph np przy omijaniu)... auto sie robi o wiele stabilniejsze... bo lepiej reaguje na operacje gazem i hamulcem. Jesli ktos jest niedoswiadczony to tylko na tyl, jesli jest doswiadczony to sam wie jak mu sie lepiej jezdzi. Co do geometrii to ja w malcu mialem 0,5 st na negatywie z przodu i zerowa zbierznosc tyl "fabrycznie". Bez porownania do serii prowadzenie zima, ale dalo sie dojechac z pkt A do pkt B. |
Marcel CVC08 iVTurbo www.STREETSHADOWS.PL | 2003-12-08 14:38:25 oooo wlasnie tez mialem taki dylemat!!!!! bo zakupilem 126p przygotowanego lekko pod kjs'y (obniz., 35KM - podobno, 2 kubelki, sport kier, odchudony, skrocona skrzynia ........ bez klatki - wlasnie kup[ie klatke) - i mam wielosenonowe oponki i chyyba kupie zimowi 4 szt!!!!!, bo tak i tak dziwnie mi sie jezdzi, bo wczesniej przod napedem jezdzilem, a zakupilem BOBS'a do zabawy i teraz nim jezdze na codzoen, bo Honda sie rozbile...... |
Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2003-12-08 20:17:05 ja nigdy nie jezdzilem na zimowkach wiec nei wiem jak sie jezdzi, ale na wielosezonowych tez sie da jezdzic i wcale tragicznie nie jest, z glebszego sniegu jest troszke ciezko wyjechac ale nie wiem jak jest w tym przypadku na zimowkach
|
tomcraft82 Ford Escort Przemyśl | 2003-12-08 21:15:52 po tym co przeczytałem to pewnie zakupie jeszcze dwie zimówki używane bo na nowe mnie nie stać i jak to jeden z kolegów powiedział"lepsze używane zimówki niż letnie"to dam sobie na tył i bedzie git pozdro! |
ali_ 126p Poznan | 2003-12-08 22:43:42 to nie jest jakis atak tylko powaznie tez bylem zdania ze zima jak 2 to tylko przod i tak jezdzilem autem tylko ze zastavka gdzie mam przod naped i mase z przodu i mialem kilka sytuacji gdzie tyl nagle stwierdzil ze pojedzie swoja droga co ciekawe w najmniej oczekiwanym momencie - przy zmianie pasa, jakos sie udalo, przy takim ukladzie w 126p lecialbym tylem w krajobraz Co do roznicy na zimie i na lecie... na zimie jezdzi sie jak na "calosezonowych" po twardym szutrze trzyma sie dobrze ale utracic przyczepnosc nie jest problemem. Na "calosezonie" zima to co to jest przyczepnosc ? |