MotoNews.pl
  

3SGE - zapala mi się kontrolka przy 2000rpm !! HELP !!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witajcie... potrzebna pomoc

Celica'93 (GEN V) 2.0 GTi16 (silnik 3SGE)

Wymieniłem uszczelke pod głowicą i kilka innych... ogólnie mały remocik, głowoca była planowana, szlifowane kanały i gniazda zaworowe i zawory... wymieniłem pasek rozrządu i napinacz, nowe świece... po złożeniu jest problem:

po zapaleniu silnika i przekroczeniu 2000 obr/min zapala mi się kontrolka check engine... po sprawdzeniu nr błędu metodą chałupniczą (miganie lampki) - pokazuje kod błędu - 52 - czujnik spalania stukowego lub jego obwód. Tyle że czujnik jest ok i obwó chyba też... po drugie kolega w takim samym silniku odłanczał specjalnie ten czujnik i po odłączeniu jemu się ta kontrolka nie zapala!

efekt jest taki że samochód ma MUŁA !! i wiążę to z tym błędem bo z czym innym... rozpędza sie wolniej i mogę nim przekroczyć 160km/h !! (przedtem 220)

co tu jest grane... co jeszcze może powodować powstawanie kodu błedu nr 52?
czy to, że jest zapalone check engine powoduje jakieś przejście sterowania zapłonem w stan servisowy i dlatego ma tego muła?

podciśnienia sprawdzałem w/g schematu i powinny być dobrze... więc co tu się dzieje ?

jakieś sugestie? pomysły? HELP


[ wiadomość edytowana przez: sztanca dnia 2003-12-13 19:44:30 ]
  
 
Cytat:
2003-12-13 16:00:24, sztanca pisze:
witajcie... potrzebna pomoc

efekt jest taki że samochód ma MUŁA !! i wiążę to z tym błędem bo z czym innym... rozpędza sie wolniej i mogę nim przekroczyć 160km/h !! (przedtem 220)

co tu jest grane... co jeszcze może powodować powstawanie kodu błedu nr 52?
czy to, że jest zapalone check engine powoduje jakieś przejście sterowania zapłonem w stan servisowy i dlatego ma tego muła?


[ wiadomość edytowana przez: sztanca dnia 2003-12-13 19:44:30 ]


checkengine powoduje w przejscie silnika w stan awaryjny zalewa go paliwkiem samochód przestaje jechac jak nalezy

a jak chcesz sie upewnic co z tym błedem pojedz do aso niech ci go pod komputer podłaczą (koszt od free do 100zł zalezy jakie aso i jaki chumor maja) jak trafisz na kumatego mechanika to ci podpowie co i jak
  
 
Jak sprawdzales ten czujnik spalania stukowego?Moze jednaknie jest sprawny.Jezeli mozesz to sprawdz dokladnie ten element i polaczenia do kompa.Zobacz jak sie zachowuje punkt wyprzedzenia zaplonu bo wlasnie ten parametr jest korygowany czujnikem detonacji.Sprawdz dokladnie punkt zaplonu.Jezeli chcesz to mam drugi czujnik detonacji ale tylko do sprawdzenia,nie chce sie jego pozbywac.