Praca dyplomowa o chłodzeniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. W tym roku mam do zrobienia praze dyplomową i mam do Was pytanie. Temat pracy brzmi: "Układy chłodzenia w silnikach spalinowych" i co ja mam tam zamieścić?? Jeśli macie jakieś wskazówki to bym prosił o nie.
Pozdrawiam, zapracowany Erzet.
  
 
no temat jest tematem rzeką,tylko marzyc o takim.chlodzenie ciecza i powietrzem.Powietrzem jako swobodne i wymuszone wentylatorem.jak wentylatorem to odsrodkowym lub zwyklym.nie wspomne juz o chlodzeniu wodą.jednoobiegowy,dwuobiegowy itd itd.chlodzenie plynem i chlodzenie olejem.chlodzenie olejem jako samo w sobie i wspomagane chlodnica oleju.poza tym zauwaz ze praca dotyczy silnikow spalinowych a wiec nie tylko w samochodach ale w ogole.nie wiem jak duza masz miec prace ale o chlodzeniu silnikow samolotowych mozna by spokojnie napisac z 15 stron i to ogónie. (wiem bo kolo wydzialu mam muzeum lotnictwa)nie liczac reszty.dziekuj Bogu za taki temat
  
 
ja sie ostatnio zastanawialem nad powaznym tematem:
kontretnie chodzilo o silnik z kombajna bizon chlopaki na AR maja problem z chlodzeniem gdyz chlodnica wody jak i oleju po kilku godzinach pracy szczelnie pokrywa sie pylem i przestaje chlodzic.

wiec wpadlem na pomysl aby do silnika podlaczyc klimatyzacje.
tzn sprezarka z cala reszta normalnie,
tylko ze chlodniczke co jest w kabinie wlozyc do misy olejowej zeby chlodzila olej od srodka

jezeli by takie cos dzialalo to rownie dobrze moglbys to zastosowac w fiacie 1500 odpowiednio poszezajac mise olejowa i masz prace jak mazenie.

u nas w THM chlopaki zrobili dodatkowe chlodzenie malucha w ten sposob tylko w mise wlozyli wezownice ,polaczone to bylo z mala chlodnica przez pompe i ciecza chlodzaca byla woda.
  
 
Cytat:
2003-12-12 01:24:39, PG pisze:
ja sie ostatnio zastanawialem nad powaznym tematem:
kontretnie chodzilo o silnik z kombajna bizon chlopaki na AR maja problem z chlodzeniem gdyz chlodnica wody jak i oleju po kilku godzinach pracy szczelnie pokrywa sie pylem i przestaje chlodzic.

wiec wpadlem na pomysl aby do silnika podlaczyc klimatyzacje.
tzn sprezarka z cala reszta normalnie,
tylko ze chlodniczke co jest w kabinie wlozyc do misy olejowej zeby chlodzila olej od srodka

jezeli by takie cos dzialalo to rownie dobrze moglbys to zastosowac w fiacie 1500 odpowiednio poszezajac mise olejowa i masz prace jak mazenie.

u nas w THM chlopaki zrobili dodatkowe chlodzenie malucha w ten sposob tylko w mise wlozyli wezownice ,polaczone to bylo z mala chlodnica przez pompe i ciecza chlodzaca byla woda.





Podobne, tylko nieco prostsze chlodzenie olekju ciecza chlodzaca stosuje VW. Jest tam podstawka pod filtr oleju przez ktora przeplywa plyn chlodzacy. Ogolnie chlodzenie to temat- rzeka
  
 
Cytat:
2003-12-12 01:24:39, PG pisze:
u nas w THM chlopaki zrobili dodatkowe chlodzenie malucha w ten sposob tylko w mise wlozyli wezownice ,polaczone to bylo z mala chlodnica przez pompe i ciecza chlodzaca byla woda.


a nie chcieli by się pozbyć prototypu??
  
 
temat rzeka a ja daje koledze gotowy temat i gdyby to poszlo to ma szanse na zajecie jekiegos miejsca na podium na wystawie prac dyplomowych.
pozatym to niewymaga duzo roboty tylko uchwyt do sprerzarki,kolo pasowe z np" poloneza z klimą" , przerobienie misy olejowej, mysle ze spokojnie tydzien pracy z przerwa na fajke.

to z vw wcale nie jest podobne gdyz temp plynu jest ok 90 stopni wiec duzo wyzsza i przystawka jest pod filtrem wiec jest to mniej wydajne
a ja chce zeby chlodniczka byla w misie wiec zawsze jest tam ok 3 litry ojeju i mozna go efektywniej schlodzic no i temp chlodniczki jest dozo nizsza wydaje mi sie ze ma ok 18 stopni bo chyba tyle mozemy osiagnac w aucie
mamy jeszcze 1 mozliwosc -w zimie mozemy to wylaczyc "guzikiem na desce " zeby silnik nie byl za zimny

gdyby kolega podjal sie wyzwania to proponuje sprawdzic uklad w taki sposob zeby wszystko podpiac a chlodniczke wlozyc do garnka z goracym olejem i porownac czas chlodzenia z chlodniczka i bez .
przy okazji sprawdzi jak bedzie zachwywac sie sprezarka.zeby niepotrzebnie nie ciac misy gdyby nie poszlo.
  
 
Cytat:
2003-12-12 15:49:52, PG pisze:
temat rzeka a ja daje koledze gotowy temat i gdyby to poszlo to ma szanse na zajecie jekiegos miejsca na podium na wystawie prac dyplomowych.
pozatym to niewymaga duzo roboty tylko uchwyt do sprerzarki,kolo pasowe z np" poloneza z klimą" ,





Z poldka nie podpasujesz, bo nei ma odsrodkowego filtra oleju.

  
 
no to mozna dorobic stalowy dekiel i do dekla przespawac kolo pasowe.
to akurat to nie problem pytanie tkwi w tym cze wydajnosc tego bedzie na tyle dobra zeby efekt byl.

ps.
kiedes do pracowni robilem dekiel stalowy o grubosci 6mm i w niego wspawalem zabierak od Nysy bo mielismy zawsze problem z akumlatorami a korba jak korba zawsze odpalila.
  
 
bardzo prosze kolege ERZET_ET jezeli skorzystsz z mojego pomyslu to informoj o wynikach i przebiegu pracy.


Cytat:
a nie chcieli by się pozbyć prototypu??


ten model stał w pracowni u dyr.Skoczylasa w THM Nowa Huta -krakow. wiec raczej mozna go tylko ogladnac.