Opony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako, że mam nowe felgi szukam nowych opon.
W tej chwili mam 215/55/16.
Felgi są 18, opony na nie powinny byc 235/40 lub 225/50
Ja chce zalozyć na tył 235/40 a na przód 225/40.
Co o tym sadzicie będzie dobrze jak z tyłu będa 235/40 a z przodu 225/40? Jak to wpynie na komfort jazdy i przyspieszenie?
I czy przód opadnie w stosunku do tego co mam o 28 mm
a tył sie podniesie się o 12mm?





[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2003-12-12 10:22:32 ]
  
 
Hehehe - w przywołanym kiedyś przykładzie goście zyskując 5,9 kg na zmniejszeniu kółek (każdym) z 225/35ZR-19 na 195/60R-15 zyskali też 0,5 sek na 0-60 mil.

fachowcy )

Co do wielkości to przód pojdzie 2mm w dół a tył 2mm w górę.

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference

215/55-16 118mm 321mm 643mm 2020mm 495 0.0%
235/40-18 94mm 323mm 645mm 2027mm 493 0.4%
225/40-18 90mm 319mm 637mm 2002mm 500 -0.9%



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Tak pomyliłem przecinki przy obliczeniach.
  
 
takie na zime ??

szalony (nie polecam) zestaw to:
235/40/18 (przod)
245/40/18(tyl)
i od jazdy na tym po miescie dupa boli i otwieraja sie schowki
z tego powodu z wielka radoscia zakladam "cywilne" zimowki , ale Omesia wyglada zaj.... dziob w dole dupa zadarta.
i jakie hamowanie - walisz zebami w kierownice.

Piotr,
niewiem jak zbiera sie EVO (pewnie niezle hehe) ale moj diesel nadaje sie w tym tylko na palenie gumy.
zbyt czesto zrywasz przyczepnosc - zwieksz gumy,
niezrywasz przyczepnosci wtedy gdy tego potrzebujesz - zmniejsz gumy


BTW. Widzialem gumy 295/??/R19 (wraz z felga) o ja pierd....... to sa dopiero kola

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: tomcio dnia 2003-12-13 07:59:23 ]
  
 
Musisz liczyc ok 1 sek do 100kmh w plecy...U mnie przejscie z 205/60 R15 na 225/45 R17 wlasnie tyle mniej wiecej zjadlo...wszystko przez wage samej felgi no i opony.pewnie tez inne opory toczenia itp itd.ale mnie to zmobilizowalo do dlubania w silniku aby odzyskac to co zniszczyly fele.a od tygodnia mniej wiecej mocno pobilem rekordy uzyskiwane na 205/60 R15


pozdr
  
 
latem smigalem na 255/40/18 tyl i 235 przod ,bardzo duzej roznicy w komforcie nie ma ale jest w przyspieszeniu po zalozeniu zimowek fura znacznie lepiej pomyka
  
 
Dzieki.
Wiem, że strace na przyspieszeniu ale zyskam powyzej 200 na bezpieczenstwie a oto chodzi. Teraz mam 215/55/16 a bede mial z przodu 225/40/18 a tył 235/40/18 więc moze nie bedzie to 1 sekunda. Nie należe do street ścigaczy, nie jest to problem.
A tak naprawdę to te 18 sa seryjnie montowane w tym aucie więc moze nie sa taki cięzkie (mam orginalne). Tył juz kupiłem dunlopy 9000. Tylko kupiłem większe bo na 9 cali a fele sa na 8.
W zime takie opony? Czemu nie. Narazie zimy nie ma, choc kilka razy było mroźno. A wtedy jest calkiem fajnie