POMOCY!!!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pojechałem sobie na myjnie aytomatyczna umyc furke, umylem, wuyjezdzam i jakos obroty mi sie pieprza, na jalowych czuc wibracje synchroniczne, jak dodaje gazu i puszczam sprzeglo to gasnie, aby ruszyc musze dac ostro w rure, sadze ze mi nie pali na wszytskie gary, zmienilem na PB i samochodzik ozdrowial, dojechalem do domu, wlaczylem znow LPG i dziala normalnie, patrzylem pod maske i stojac przed wozem i patrzac na niego to za akumulatorem przy jego lewej "gornej" krawedzi jest puszka i tam cos iskrzy, jak jest ciemno to minimalnie wida, i cos tam cyke, co mam zrobic, czy to cos nie tak, czy moze tak powinno byc, suszylem pare minutek i nic nie dalo, pomozcie bo sie boje odpalac maszyne
  
 
no to chyba bezpieczniki ?? wilgoci złapały czy jak??
  
 
To na bank nie bezpieczniki, wchodzi do tego pudeleczka jakas gumowa rurka.
  
 
To jest cewka zapłonowa. Ostrożnie z wilgocią. Jak iskrzy, to znaczy, że masz przebicie.

Pozdr Czedu
  
 
Ale czy samo przejdzie??? Czy mam cos ingerowac?, moze po nocy bedzie ok.
  
 
Nie chcę Cię martwić ale też miałem takie objawy i zakończyło się wymianą cewki. Koszt coś koło 100 PLN (20% zniżki w JC Auto).

Cewka jest tak zbudowana, że całe bebechy są zalane jakimś siuwaksem i nie da się jej rozebrać.

Powinieneś się nią zająć, bo jest to ważny element układu elektrycznego - to właśnie z niej idzie prąd na świece.

Jak chcesz, to mogę załatwić takie ustrojstwo -(daj znać na priva albo na mirek.wasil@chello.pl) a wymienisz sam, bo to bułka z masłem - 2 wkręty i po bólu.

  
 

Ja też miałem coś podobnego . Mechanik podłączył kilka kabli do jakieś maszyny Boscha (pierwszy raz coś takiego widziałem) i od razu powiedział kable wysokiego napięcia. Mówił, że mogł to być również aparat zapłonowy ale po podłączeniu to tego czegoś były to na 100% kable. Po wymianie jak ręką odjął. Sprawdź napierw może najpierw kable czy nie mają na końcówkach jakiś przebić - całkiem możliwe.
  
 
Pepton, lekko odbiegłeś od temetu. RICOWI iskrzy cewka, więc to jest powód spadku mocy. Kable to sprawa wtórna.

Pozdrawiam

  
 
Kolega mi mowil ze to nie jest cewka, a ja na mechanice sie nie znam, poszukam teraz jakiegos w miare wyraznego zdjeci obrazujacego esperacza pod maska i +/- zaznacze gdzie to.
  
 

To jest tutaj, wchodzi to tego pudeleczka rurka gumowa ktora mozna bez problemow odczepic, moze to jest jakis element instalacji gazowej?, jak juz mowilem to na mechanice sie nie znam.





[ wiadomość edytowana przez: RICO__ dnia 2003-12-13 16:11:04 ]
  
 
Qwa !!!!
No, ja mam tu cewkę.....
Rico, zobacz gdzie ten cabel idzie stamtąd i jakiej jest grubości.
  
 
Najepeij pojde do garazu i sprawdze czy jeszcze iskrzy bo od wczoraj wieczor stoi w garazu wiec moze to tylko woda byla i juz nie bedzie problema.
  
 
Sprawdź dokładnie gdzie idzie ta rurka, kabel - czy czasem drugi koniec nie znajduje się w rozdzielaczu zapłonu????
  
 
To jednak cewka, polaczona jest z akumulatorem i z aparatem zaplnowym, bylem na stacji rafinerii gdanskiej i nie bylo elektryka, w norauto mi mowili ze nie obsluguja cewek!!!! Co za zjebany kraj, teraz bede uderzal do ASO, pewnie polegne na cenach ale musze to zrobic.
  
 
Jak to mowia...

Dobra cewka nie jest zla

P.S przy okazji o ile masz pieniadze wymien swiece i kable WN...
Moze to troche na wyrost ale nie wiadomo dlaczego Ci sie cewka zepsula... a lepiej miec sprawny uklad WN w samochodzie
  
 
Świece maja przebieg 9,5 tys km, we wtorek jade na wymiane cewki, od razu sprawdza przewody i postawia diagnoze.
  
 
Cytat:
2003-12-13 21:05:51, KeyJey pisze:
Jak to mowia...

Dobra cewka nie jest zla

P.S przy okazji o ile masz pieniadze wymien swiece i kable WN...
Moze to troche na wyrost ale nie wiadomo dlaczego Ci sie cewka zepsula... a lepiej miec sprawny uklad WN w samochodzie


Wierzcie KeyJey' owi, bo z cewką to on miał sporo do czynienia
Przede wszystkim należy sprawdzić bezpieczniki... prawda KeyJey?
  
 
Mam nadzieje ze jak oddam woza do ASO to mi wszystko co mozliwe sprawdza.
  
 
No juz wrocilem z ASO, skutki:
- sprawdzenie ukladu elektrycznego
- wymiana cewki zaplonowej
- regulacja aparatu zaplonowego ( byl rozregulowany, nie wiem czemu )
- wymiana poduszki w amortyzatorze przednim prawym.

Koszt koncowy : 365 zl
Efekt: samochodzik jakos inaczej jezdzi, wydaje mi sie ze lepiej, ma minimalnie inny dzwiek.
  
 
Wazne ze jestes zadowolony