Sporadyczny błąd 32 (błąd EGR?) w Espero 1,5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Sporadycznie pojawia sie i czasem samo nawet znika (bez gaszenia silnika). Jest to błąd nr 32. Co on oznacza i gdzie patrzeć pod maską. Podejrzewam jakieś spróchniałe styki.

Dzieki za sugestie
  
 
EGR to czujnik temp. powietrza zasysanego, powinien znajdować się ( w 1.8 wkręcony zboku zespołu z przepustnicą) gdzieś w tych okolicach, taki maly czujniczek
  
 
Ciekawe ze w klubowej książce serwisowej nie ma opisu tego kody. Wszystkie są a tego nie ma . Jesteś pewien tego ze EGR to czujnik powietrza?
  
 
mam ten sam problem, na benzynce, świeci mi się check engine, i to jest wina właśnie tego czujniczka.
  
 
Hmm... trochę zamieszane.

Znalazłem ów czujnik na obudowie filtra powierrza (espero 1,5). Powoduje on po odłączeniu błąd 23 (a nie 32). Innych czyjników w kolektorze dolotowym nie widzę. Po poruszaniu tym czujnikiem mam wrażenie ze problem nie pojawia się (a może jeszcze za wcześnie na opinie). Dam znać jak coś.

Duzo się mówi na temat systemu EGR w różnych autach. Nigdzie jednak a zwłaszcza w orginalnej serwisówce nie ma na ten temat słowa albo jakieś jedno zdanie. JAkie są doświadczenia z tym ustrojstwem w Espero

Pawol
  
 
EGR to układ recyrkulacji spalin.
To taki bzdet przy "dolocie", wygląda jak wieżyczka czołgu lub UFO (kolor złoty)

  
 
No to jest problem nadal. Zadko ale jest. W 1,5 jest chyba trochę inaczej bo na dolocie ni widzę "wieżyczki" a zwłaszcza żółtej
  
 
Błąd EGR występuje w autach - ciekawostka przeważnie z instalacją LPG. To normalne.
  
 
Zanalizowałem temat i wniskuję co następuje:

Błąd EGR w Espero nie wskazuje bezpośrednio na źródło kłopotu.
Wynika to z tego ze tutaj EGR jest bierny i sterowany wyłącznie podciśnieniowo. Zaden elektro zawór czy ECM nie steruje nim. Nie ma czujników temperatury EGR (nie mylić z MAT)


Błąd EGR wynika z długiej jazdy na zubożonej mieszance-
nie ma tyle jednak ubogiej aby wywalić błąd 44

Dokładniej chodzi o jazdę na gazie gdzie sonda i spaliny zachowują się inaczej niż na benzynie. ECM mierzy ilośc powietrza w spalinach po czym zwieksza czas wtrysków (my mamy na lpg emulator wtrysków oczywiście a wtryski nie działają). Jezeli po odpowiedniej ilości pomiarów (Learn block) mieszanka jest nadal uboga to mamy błąd EGR. ECM zakłada ze jesli nie da rady wyregulować składy to chociaż spaliny z recyklingu wpłyną na wzbogacenie.

Wnioskuję ze problem pojawia się w autach ze źle wyregulowanym emulatorem sondy lamda. Należy go wyregulować tak aby integrator w ECM był przy wysokich obrotach (3000 rpm) na 155 (idealny sklad spalin). W ślad za integratorem Learn Block powinien również oscylować koło 150.

Swoją drogą podoba mi się nazwa "integrator" przy tym temacie. Fajnie jak ludzie bez głowy tłumaczą dokumentację techniczną- zwykły przetwornik A/D powinno się dla normalnych ludzi to nazywać

I tu pytanie: Mam instalkę BRC Blitz. Emulator sondy jest w środku. Są tam trzy PRki. Który jest do czego?



[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2003-12-30 08:45:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2004-01-09 15:33:56 ]
  
 
a membrama w EGR cała ?
zassaj przewód i sprawdz
  
 
Sprawdzałem - cyka. Jak powiedziałem EGR jest pasywny i mozna go całkiem wypier... i ECM sie nie połapie . Sprawdzałem przez ALDL - emulator sondy na LPG wymusza wartość integratora paliwa około 172 -czyli ubogo. Nagle po ilus tam minutach wywala 400 błędów nr 32. Jestem przekonany ze to ten wątek.



[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2004-01-09 15:23:20 ]
  
 
Po długim śledztwie . Wyczaiłem gdzie reguluje sie emulator sondy (instalacja BRC Blitz - trzeci PRek licząc od aluminiowego panela). Podregulowałem i na razie jest ok od 4 dni. Jak znajdę czas to wyreguluję emulator aby odczyty przez ALDL były identyczne dla LPG i benzyny. Zamykam temat


Podsumowując:
Błąd 32 (EGR) na LPG oznacza źle wyregulowany emulator sondy lambda (za ubogo). EGR jest pasywny (żadnego sterowania i czujników przynajmniej w Espero 1,5) i ECM bazuje tylko na sondzie lambda. W normalnie pracującym silniku i działającym recyklingu spalin tak niski poziom nie ma prawa się pojawić i stąd jest błąd 32

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2004-01-09 15:28:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2004-01-09 15:35:13 ]