MotoNews.pl
  

Krótki układ kierowniczy ale na listwie????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kto się pochwali swoją wiedzą i powie mi jak to zrobić??? Bo jest plan aby do potfffforka wstawić przekładnie listwową ale za chiny się nie zamienię na standardowy układ. Ile tam się trzeba nakręcić I teraz pytanie jak tam zmienić przełożenie. Gdzieś chyba coś słyszałem ze można usunąć jeden czy dwa zęby. Ale jak i gdzie?????? I czy też sie wtedy gubi zbieżność na zakrętach tak jak przy zwykłych drążkach w 126p???
  
 
a i ja zadam pytanie:
Czy da sie zebatkowa przekladnie kierownicza od fiata 131 zamontowac do 125p?,
Do czego jest ona mocowana? do podluznic?


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2003-12-23 16:54:05 ]
  
 
Cytat:
2003-12-23 16:53:07, Samael pisze:
a i ja zadam pytanie:
Czy da sie zebatkowa przekladnie kierownicza od fiata 131 zamontowac do 125p?,
Do czego jest ona mocowana? do podluznic?


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2003-12-23 16:54:05 ]



Mocowana jest do lawy pod silnik. Pewnei sie da dorobic mocowania, tylko po co? Nie lepiej zmienic auto na F131?
  
 
niektorzy wola miec wilka w owcej skorze :>

Ale magiel rewela ...pozatym zie fajera bardziej kopie to same plusy.
  
 
chce zmienic po to by lzej sie krecilo kierownica, mialem taki patent w bisie i zajebiscie lekko sie krecilo i nic nie trzeszczlo i jedynie co to zmienialo sie kocowki przegubowe.

w swoim 125p przekladnie mam do wymiany wiec tak sobie pomyslalem czemu by nie od 131, tylko ze nie wiem jak to dokladnie mocowane (mam jedynie zdjecie jak to mniejwiecej od spodu wyglada) i nie wiem czy da sie to sprzegnac z kolumna kierownicza

A mirafiorke nawet jakbym chcial to ciezko dostac w calosci bo najczesciej trafia sie kupa zlomu na kolach z ledwie dyszacym silnikiem
  
 
zaloz sobie wspomaganie i bedzie ok. Mniej kombinowania a efekt porownywalny albo i lepszy.
  
 
wspomaganie odpada bo nie mam gdzie zalozyc pompy wspomagania, ani nie da sie zalozyc podwojnego kola pasowego ze wzgledu na obecnosc odsrodkowego filtra oleju
wiec podsymowujac na tym silniku co mam nic nie zdzialam
  
 
Kurna to nie jest temat o tym jak wstawić tą przekładnie do 125. Załóż se nowy temat io zapytaj a nie tu. Tak to mi już nikt nie odpowie. Super.
  
 
bez zmiany obudowy nie zmienisz przelozenia przekladni zebatkowej, poniewaz jak chcesz zmniejszyc ilosc obrotow kiera to musisz zastosowac kolo zebate o wieksze ilosci zebow o tym samym module co zebatka, a co sa tym idzie odleglosc osi kola zebatego od lini podzialowej zebatki sie zwiekszy

czyli jak zmodyfikujesz korpus to mozesz sobie przelozenie zmienic


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2003-12-23 21:02:15 ]
  
 
Ale czy napewno trzeba zmieniać obudowę??? Bo jeśli zmieniamy przełożenie przekładni głównej to wystarczy założyć koło talerzowe o jeden ząb mniejsze a odległość od wałka zdawczego zostanie taka sama.
  
 
Podobno fiaty coupe maja listwe z mocno bezpośrednim przełożeniem.
  
 
wzor na srednice podzialowa kola zebatego:

d=m*z
m - modul
z - liczba zebow

Tak wiec zmiana liczby zebow automatycznie zmienia srednice, poniewaz warunkiem poprawidlowego zazebienia jest to aby modul zebatki i kola zebatego byl ten sam

a jak sie zmienia srednica to co za tym idzie korpus musi byc zmodyfikowany


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2003-12-24 12:55:20 ]
  
 
Cytat:
2003-12-23 22:31:28, Strongi pisze:
Ale czy napewno trzeba zmieniać obudowę??? Bo jeśli zmieniamy przełożenie przekładni głównej to wystarczy założyć koło talerzowe o jeden ząb mniejsze a odległość od wałka zdawczego zostanie taka sama.



Tak sie sklada ze przekladnei glowne z regoly sa hipoidalne. I zauwaz ze w przyupadku zmian przelozenia przekladni glownej z regoly zmienia sie pare kol zebatych- walek atakujacy i kolo talezowe. Pozatym aby przekladnia glowna hipoidalna pracowala wlasciwie luz miedzyzebny musi byc bardzo scisle okreslony, wiec istnieje regulacja polozenia kola talezowego a niekiedy takze walka atakujacego. Wiec porownywanie przekladni kierowniczej do przekladni glownej nie jest chyba najtrafniejsze. Pozatym dziwi mnie odrobine Twoja postawa odnosnie postow o przekladni kierowniczej do 125p. Gdyby ktos mial cos do powiedzenia odnosnie przekladni w 126 to pewnei powoedzialby to.
  
 
Strongi , jednak chyba jest mozliwosc zmiany przlozenia przekladni bisowskiej bez zmiany obudowy, zdjecie przedstawia zebatke i walek przekladni od zestawu fiata 500, wiec w bisie powinno byc podobnie tymbardziej ze zewnetrznie przekladnie wygladaja tak samo
Wiec jezeli tak jest, to aby zmienic "czulosc" ukladu kierowniczego to musisz poprostu zaopatrzec sie w odpowieni komplet walek+zebatka 9komplet przedstawiony na zdjeciu kosztuje 150euro)
  
 
Niekoniecznie cza zmieniać obudowe, wystarczy zastosować iny profil zębów, drobniejszy, i mamy juz inne przełożenie. To teoria.
Teraz kto Ci wykona takie coś?? Może gdzieś na polibudzie Ci to wykonają, ale koszta..... Napewno śluisaz tego niewykona, bo nie ma materiału, no i podstawa to obróbka cieplna......
Porównanie zwykłej przekładni z bisowska i tak wychodzi lepiej na bisa, tam masz mnie kręcenia. A wienc zakładaj przekładnie bisowska do malczana, Co do przekładni od TICO.... wogule nieznam tematu.... Moze być troche zabawy, ale jak wszystko dobrze obliczysz, to moze bendzie nieźle.
Tylko TICO+Malczan=fuj
  
 
co do wykonania tego to kazdy frezer i tokarz to wykona jak przyniesiesz plany, ile zebow itd... poprostu trzeba miec kase bo wykonanie tego w pojedynczej sztuce bedzie bardzo drogie
  
 
O ile się nie myle to RAfalmaxi coś takiego robił... Może on nam coś więcej o tym powie
  
 
Cytat:
2003-12-26 10:45:33, forti pisze:


Ty - a tobie co sie z ikonka stalo????
  
 
sprzedał
  
 
Rafał ma przekładnie listwową z Zastavy i ma tam zmienione przełożenie, dodatkowo ma skrócone ramiona przy zwrotnicach, co przy odkówce nie jest chyba zbyt bezpieczne, ale jak widać działa.