Help! nie działa wspomaganie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wczoraj miałem małą stłuczkę i wjechałem paskowi w tył, u mnie lampy zderzak do wymiany ale po klikunastu minutach przestało działąć wspomaganie tzn strasznie ciężko się kręci kierownicą. co to może być?
  
 
A czy przypadkiem nie urwales lub naderwales przewodow olejowych kolo chlodnicy tych co sluza do chlodzenia oleju wspomagania>to sa zwykle metalowe przewody robiace sobie mala petle to starczy na schlodzenie.Moze urwales lub je zgniotles
  
 
O ile ja się znam na medycynie, to chłodzenie wspomagania nie występuje w omie, te przewody to raczej chyba od klimy.
Sprawdź, czy jest poziom oleju w zbiorniku wspomagania i czy nie ma wycieku w przewodzie zasilającym.
Niewiem jak w omie A, ale w B całe wspomaganie jest w przekładni kierowniczej, znaczy z wyjątkiem pompy, więc albo uszkodziła się przekładnia, albo pompa wspomagania.
Powodzenia
  
 
corect

xiadz: napisałes że "po kilkunastu minutach" przestało działać - tzn że jak ruszyłeś po stłuczce to działało ok i sobie jechałes i siadło?

Jeśli tak to stawiam tak jak J.G.(dżej,dżej ) na nieszczelność - straciłeś krew.

1. Sprawdź stan płynu w zbiorniku z karbowaną nakrętką (czarny/ciemny po lewej stronie auta pod maską - przy kielichu)

2. Jeżeli nie ma - nalej i zapal i pokręć kierownicą i szukaj przecieku - sprawdź przewody i na osi pompy - przekładni kierowniczej bym nie podejrzewał-za daleko.

3. Jeżeli płyn jest - sprawdz czy naciąg paska na pompie jest ok. 1cm ugięcia i czy przy włączonym silniku w ogóle pompa jest napędzana - jeżeli pompa kręci, pasek ok. płyn jest a wspomagania nie ma
- to pompa kaput
a) używka np.allegro ~100-200PLN - przypuszczam że masz na szeroki pasek?-zwróć uwagę bo są też na wąski
b) regeneracja w-wa ~150-250PLN
c) nowa - hit cenowy


A i jeszcze zwróć uwagę czy krućce metalowe od przewodów przy pompie nie są zagięte/załamane/zaciśniete (nie wiem jak mocno przywaliłeś)

Co do ewentualnie zepsutej przekładni kierowniczej to wiem tyle że można tam pobawić sie jakimiś zaworkami w celu naprawy-niekoniecznie wymieniać

To tyle - sorry za łopatologię ale nie znam stanu Twojej wiedzy i nie przejmuj się ja bez wspomagania bujałem ponad 6m-cy - siłownia za darmo

Jeżeli bedziesz chciał/musiał jeździć bez wspomagania jakiś czas to koniecznie zdejmij pasek z pompy albo wymontuj pompę no i spuść resztki płynu - niewytłumaczalne dla mnie zjawisko będzie Ci lżej kręcić no i silniczek będzie miał lżej i odwdzięczy się mniejszym apetytem

Niech MOC będzie z Tobą


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2005-07-20 10:35:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2005-07-20 13:57:33 ]
  
 
Może nie we wszystkich ale w mojej Omie jest chłodzenie oleju wspomagania
Ot taka zwykła rurka przed chłodnicami
pozdrawiam Fester
  
 
wielkie dzięki za sugestie ale przyczyna jest prozaiczna, poprostu spadł pasek łączący pompę i blok silnika. uff dobrze ze to tylko to. trzeba kupić pasek i po kłopocie
  
 
No to jest taka możliwość, że wspomaganie zostało zmrożone strachem w trakcie stłuczki i teraz może warto je przytulić, coby sie rozgrzało , a na serio, co nowego w sprawie?, bo jak widzę, główną radochę masz z dokuczenia nam, że w naszych zubożonych wersjach takich bajerow nie ma
  
 
No DżejDżej przegraliśmy sprawę - sprawdziłem w EPC - był wężyk do chłodzenia cieczy wspomagania -tylko gdzie to się zakładało? do zbiorniczka wyrównawczego czy gdzie?
  
 
Ja tam mam wersję bez chłodzenia na 100%, a że tych waszych luksusowych limuzyn nie znam, więc mam w tej mierze ogromną lukę w wykształceniu, swoją drogą, ciekawe dlaczego to dali, czyżby to była wersja na auto do nauki jazdy i manewrowania?
  
 
No patrz jak docina .A powarznie niewiem czemu ma niebyc rurki co chlodzi plyn? Niewiem moze i tak jest.Najwarzniejsze ze sprawa sie rozwiazala.Jak mi silnik zgasnie to do was napisze i spytam dlaczego a potem sprawdze czy mam paliwo
  
 
Cytat:
2005-07-20 15:14:45, SENATOR pisze:
Jak mi silnik zgasnie to do was napisze i spytam dlaczego a potem sprawdze czy mam paliwo


Złośliwiec
Czekaj, czekaj jeszcze się natniesz na minę...
  
 
No min to ja juz caly woz mam naskladany ale jakos sam staram sie je rozwiazac>ostatnio potrzebowalemporady elektronika bo na tym sie nieznam i ja otrzymalem.A reszte sam kombinuje.wiesz rozsmieszylo mnie to ze sie pisze ze niedziala wspomaganie a sie niesprawdzi oczywistej zeczy jaka jest pasek i olej>
Pozdr
  
 
Co racja to racja.
W swojej motomłodości przerobiłem ze skodziną generalne czyszczenie gaźnika,kilkukrotną przekładkę wyczerpanego od kręcenia aku, wymianę kabli WN, i ogólny rozbiór na chodniku trwający ze 2tygodnie z powodu.... sfiksowanego wskaźnika paliwa, braku paliwa i bąbla beny w filtrze sugerującego ze bena jest, oraz paru pomniejszych błędów

a wystarczyło zalać literka
  
 
Cytat:
2005-07-20 15:22:44, SENATOR pisze:
No min to ja juz caly woz mam naskladany ale jakos sam staram sie je rozwiazac>ostatnio potrzebowalemporady elektronika bo na tym sie nieznam i ja otrzymalem.A reszte sam kombinuje.wiesz rozsmieszylo mnie to ze sie pisze ze niedziala wspomaganie a sie niesprawdzi oczywistej zeczy jaka jest pasek i olej> Pozdr


a mnie to nie śmieszyło biorac pod uwagę w jakim stanie znajowała się oma i ja. obyś nie musiał tego przechodzić
  
 
Oj domyslam sie i wspolczuje ale zeby odrazu popasc w panike.
Bez urazy
Pozdr.