MotoNews.pl
  

Tarcze z tyłu (f126p)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cze !
Co nalezy przerobić aby założyć hamulce tarczowe na tył ?
Czy jest dużo grzebania ?
Jak jest rozwiązana linka od ręcznego ?

(Pytanie w szczególnosci do RafalMaxi bo u niego takie widziałem)

Chciałbym takie zamontować ze względów ...praktycznych
( O wiele łatwiej wymienia się tarcze i klocki niż bębny i szczęki)

BTW. Załozyłem nowiutkie tarcze i klocki z przodu - teraz ten malec naprawdę przyjemnie hamuje
  
 
Hm, grzebania nieco będzie ale nie za dużo, najgorzej właśnie z linką od ręcznego(nie mam pomysłu, nie mierzyłem tego). Trzeba wziąć pod uwagę że rozstaw kół się zwiększa i myślę że warto by było to pożenić z półosiami od CC, żeby zbytecznych dystansów nie robić.
  
 
Spoko za ok2 tygodnie zapuszcze wam fotki bo w moim nowym malanie robimy tarcze z tyłu stosujemy zaciski z kanta tam są po dwa tłoczki na zacisk i oczywiście hydrauliczną łapę
  
 
ale w tym momencie przeglodu nie przejdziesz chyba a nabnk juz nie z hydrauliczym przynjamniej nie u nas u nas to nawet z przodu nie przejda na legalu
  
 
Cytat:
stosujemy zaciski z kanta tam są po dwa tłoczki na zacisk



Yyyy... A który kant tak miał? Bo ja jestem na etapie jednotłoczkowych, pływających, ale może jest coś, o czym chciałbym wiedzieć?

K.Y.
  
 
Pomyślcie nad jakimiś innymi zaciskami z innego samochodu, bo te fiatowskie lubią sie zacierać. Ja pojeździłem niecałe pół roku i już mi sie chyba na przodzie przytarły
  
 
Cytat:
2003-09-08 22:54:57, kaza pisze:
Spoko za ok2 tygodnie zapuszcze wam fotki bo w moim nowym malanie robimy tarcze z tyłu stosujemy zaciski z kanta tam są po dwa tłoczki na zacisk i oczywiście hydrauliczną łapę



Jak będzie kasa to ja również wstawiam hydrauliczny ręczny, tyle że przypadek z Wisły (łada samara) nie daje mi spać.
Dlatego włąśnie myślę nad zaworkiem jednokierunkowym - tak na wszelki wypadek gdyby rękaw mi padł to przynajmniej zostałyby mi hamulce z przodu.
Od czego zastosujesz pompę do tego rękawa Kaza ?


[ wiadomość edytowana przez: porthos dnia 2003-09-09 21:41:08 ]
  
 
ja też bym się bał.. ale przy tarczach jest możliwość zrobienia całkiem osobnego obwodu ręczego - poprzez dodatkowy zacisk
  
 
muszę was zawieść panowie ktoś mi kit pocisnął z tymi dwoma tłoczkami w kancie, ja wżłaśnie robie drugi oddzielny obwód do ręcznego, no i szukam teraz zacisków z dwoma tłoczkami wiem na bank że citroen xm ma takie tylko je przypasować to katastrofa, tak na marginesie muszę się pochwalić że już mam wsadzony silnik ze skrzynią (1.4 z uno centralnie ) ) auto całe okrojone , ale jest tak przyklejony do ziemi chyba ze 20 cm w dół poszedł.
  
 
Cytat:
2003-09-11 09:23:54, kaza pisze:
muszę was zawieść panowie ktoś mi kit pocisnął z tymi dwoma tłoczkami w kancie, ja wżłaśnie robie drugi oddzielny obwód do ręcznego, no i szukam teraz zacisków z dwoma tłoczkami wiem na bank że citroen xm ma takie tylko je przypasować to katastrofa, tak na marginesie muszę się pochwalić że już mam wsadzony silnik ze skrzynią (1.4 z uno centralnie ) ) auto całe okrojone , ale jest tak przyklejony do ziemi chyba ze 20 cm w dół poszedł.



kazek może jakieś zdjęcia
  
 
Łukasz bardzo chętnie nie omieszkam się pochwalić ale na razie to kupa gruzu z silnikiem 1.4 wszystko powycinane jak to już zacznie przypominać samochód to na bank jakieś fotki wrzucę, na razie tyle powiem że jest to bis wzoruję się troszkę na aucie rafalamaxi tyle że ja mam silnik na wtrysku więc planuje turbinę i intercooler, żeby to jechało zobaczymy jeszcze kupa roboty.
  
 
jeśli chodzi o zaciski z dwoma tłoczkami to może warto pomyśleć np. od Łady 2107
  
 
Cytat:
jeśli chodzi o zaciski z dwoma tłoczkami to może warto pomyśleć np. od Łady 2107



Tia... I mieć ani świnkę, ani morską?

W tym momencie ważne są dwa tłoczki, ale po jednej stronie klocka. W hamulcach tarczowych chodzi o ściskanie tarczy, a nie jej zginanie.

K.Y,
  
 
ja nie miałem innego wyjścia , musiały zostać tarcze bo ja mam mcpersony z tyłu i cała reszta jest przodem z zastawki, ale widziałem przerobione tylnie wachacze gdzieś na forum jest taki temat fiat 500 i tam jest fotka .
  
 
Cytat:
2003-09-09 20:59:32, Porthos pisze:
Dlatego włąśnie myślę nad zaworkiem jednokierunkowym - tak na wszelki wypadek gdyby rękaw mi padł to przynajmniej zostałyby mi hamulce z przodu.



Jak zastosujesz zaworek jednokierunkowy to po nacisnieniu hamulca tyl juz nie odbije poprostu...

PS. jak moj gaznik potrzebny Ci jeszcze ?
  
 
Wartburg ma 2 tłoczki, transit ma 2 tłoczki, a w XM ręczny jest na przednie koła.
Pozdrowienia.
  
 
No ja też będę chciał robic tarczę na cztery kółka, ale to dopiero w wakacje. Narazie nie ma funduszy i kasy I też będę chciał zrobic rękaw hydro na drugim zacisku.

A po co wam dwutłoczkowe zaciski na tył????? I pytanie cze pompa podoła???????
  
 
Bolinex Motorsport
Bolesław Klijanowicz, tego człowieka maluszek ma świetne rozwiązanie hamulców tarczowych przód, tył. Z przodu hamulce z SC Sportinga a z tyłu z Golfa2. Jeździłem, iście ATOMOWE hample. Robi montaż takiego zestawu na zamówienie. Koszt bagatlela 1000 PLN. Najpierw trzeba się umówić na termin.
  
 
Ja mam zamiar zrobić z tyłu po dwa zaciski na tarcze, tylne zaciski fiatowskie będa służyc do hamowania, a do hydrorękawa posłuża przednie zaciski z fiata. Wszystko jest już wstępnie założone na wachacz i nieziemsko sie prezentuje. Przy okazji takiej przerubki trzeba pomyśleć o poszerzeniu nadkoli, bo malec będzie szerszy o 2 cm na strone . Ale narazie mecze 900 więc niemam czasu zajmowac sie champlami .
  
 
Moch, czy ja wiem czy 1000 zł to dużo za takie hample? Wg mnie nie, skoro za zwykłe z DF i tylko przednie żądam 370-400 zł a kokosów na tym nie zbijam(w zasadzie tylko na swoje wychodzę).