MotoNews.pl
  

Fiat 126 903

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z rozwiązaniem połączenia wałka sprzęgłowego z kołem zamachowym.wałek niema oparcia i podczas jazdy strasznie wyje.jak to mozna rozwiązać.
  
 
trzeba wytoczyc odpowiednia tuleje z lozyskiem slizgowym korygujaca odsuniecie szkrzyni od silnika przez flansze i osadzic ja w miejscu oryginalnej, (chociaz nie wiem czy w 903 nie ma lozyska kulkowego jak 125p), zeby walek sprzeglowy byl wprowadzony w czop walu, ale wszystko musi byc ustawione w osi bo inaczej lipa,

A wlasnie, w Syrenie 105L walek sprzeglowy nie wchodzi w czop walu i jakos nic tam nie wyje, moze dlatego ze konstrukcja skrzyni jest bardziej pancerna
  
 
Na stronie www.126fan.pl są opisane przeszczepy silników 900 i 1100ccm.
>>>TU<<< jest link do samego artykułu na ten temat.
  
 
Cytat:
2003-12-31 12:47:56, Samael pisze:
trzeba wytoczyc odpowiednia tuleje z lozyskiem slizgowym korygujaca odsuniecie szkrzyni od silnika przez flansze i osadzic ja w miejscu oryginalnej, (chociaz nie wiem czy w 903 nie ma lozyska kulkowego jak 125p), zeby walek sprzeglowy byl wprowadzony w czop walu, ale wszystko musi byc ustawione w osi bo inaczej lipa,


Po prostu musi to byc tulejka z mosiadzu lub brazu (nie moze byc stalowa) o srednicy zewnetrznej dobranej tak, aby na ciasno mozna ja bylo osadzic w wale (wbic w wal) i srednicy wewnetrznej takiej, aby lekko weszla na walek, przy czym pamietac nalezy o tym, ze w momencie jej wbicia w wal troche sie skurczy, przez co zmneijszy sie srednica wewnetrzna tulejki...
Oczywiscie skrzynia musi byc tak zamocowana do silnika przez flansze, aby walek byl wspolosiowo z walem. Jakiekolaiwk przesuniecie czy odchylenie katowe spowoduje wlasciwie natychmiastowe uszkodzenie skrzyni, o czym moglem sie osobiscie przekonac zajezdzajac 4 skrzynie maluchowskie w 3 miesiace (podczas centrowania uciekly otwory mocujace i wszystko sie rozjechalo..). Dopiero podczas centrowania skrzynki od 700 poswiecilem temu z pol dnia i jest wszystko OK.