[126]Kłopot z biegami PILNE!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam nast problem:
Kupiłem niedawno malucha i straszanie ciężko wchodziły biegi(zgrzytały)w maluchu poprz wlaściciel zmieniał sprzęgło i go nie poregulowa.ł ja go dzisiej trochę podciągnąłem I, II ,IV wchdzą
idealnie,III zgżyta(tylko w czasie jazdy) a wsteczny jest ciężko
wrzucić(wskakuje IV)W książce pisze że jałowy skok sprzęgła powinien wynosić 22-28mm.Ponadto na III biegu auto wydaje dziwny odgłos coś między wyciem a szumieniem(Poza odgłosem
alternatora o którym pisałem w innym poście)PYTANIA:
1.Co to jest jałowy skok pedału sprzęgła i jak go zmieżyć?
2.Co jescze może być przyczyną takiej sytuacji?
3.co tak wyje?
PILNE bo auto stoi w garażu a tża mi jeździć
  
 
Musisz wymienić lizak. To ten gumowo metalowy łacznik miedzy dzwignia a skrzynią(pod autem)

A wyje prawdopodobnie łożysko w skrzyni. To też może mieć wpłym na włacznie biegów ale najpierw spróbój z lizakiem kosztyje chba 7 zeta
  
 
A jak już będziesz pod autkiem to sprawdź ustawienie poduszek (czy jakaś nie jest zerwana), bo też kiedyś miałem problem z III (zanim ja wrzuciłem to trzeba było wrócić na II ).
A co do skoku jałowego to wydaje mi się, że jest to odlegóść, po której sprzęgło zaczyna łapać.
Powodzenia przy naprawie!!
  
 
Z tym lizakiem to sa przeboje.Wystarczy go skrzywic podczas montazu i potem sa problemy z wrzyceniem biegow.Co do szumienia to moze by tak trybiki kuknac od 3 biegu?
  
 
1.to może fakt być lizak bo wygląda na lekko krzywy
2.poduszki są dobre bo szczegółowo oglądałem
3.wątpie by było to łżysko bo 3 i 4 są na tym samym wałku zawczym a piszczy/wyje tylko 3
  
 
A ja stawiam na łożysko-(a). Lizak jest naprawde ciężko zgiąć, a poduszki mają niewiele ze zgrzytaniem 3 biegu. No dobra!! Ewentualnie regulacja mechanizmu drążka zmiany biegów.
  
 
1. Wymien lizaka dobrze dokreś śruby które go mocują najlepiej daj tam po 2 nakretki
2. Wygięta może byc belka i silnik jest przesunięty
  
 
ustawie jescze dzis pożądnie sprzęgło,wymienie lizak i zobaczymy
co z tego wyjdzie. WIELKIE DZIĘKI za szybki odzew
  
 
Dobre lizaki sprzedają koło szpitala w Cieszynie(fabryczne za 8.50). Nie słuchaj tych herezji o doginaniu lizaka! Jak wszystko skręcisz do kupy to sprawdź czy drążek ma jednakowy skok z położenia "luz" przy wrzucaniu 1 i 2. Jak nie to spróbuj przesunąć mechanizm zmiany biegów(2 śruby przy drążku po prawej stronie). Następnie trzeba ustalić czy się dobrze włącza 4 i wsteczny. Jak coś jest nie tak(np. zamiast 4 wchodzi wsteczny tudzież na odwrót) to poluzuj nakrętki mocujące poduszki do kołyski i przekręć trochę silnik. Otwory na śruby poduszek w kołysce są podłużne i możliwości regulacji są całkiem duże.
  
 
Też potrzebuję porady. Na początku wyskakiwał mi pierwszy bieg. Któregoś dnia nawet stanąłem na środku skrzyżowania i prawie zmiotła mnie z niego OMEGA bo właśnie wyskoczyła mi jedynka. Teraz jak chcę wrzucić pierwszy bieg to skrzynia strasznie zgrzyta no i jedynka nie wchodzi. Czy to walnął lizak czy coś poważniejszego? Oby nie bo już raz skrzynię wymieniałem. HELP!
  
 
Cytat:
2004-05-26 13:33:57, THOR pisze:
Też potrzebuję porady. Na początku wyskakiwał mi pierwszy bieg. Któregoś dnia nawet stanąłem na środku skrzyżowania i prawie zmiotła mnie z niego OMEGA bo właśnie wyskoczyła mi jedynka. Teraz jak chcę wrzucić pierwszy bieg to skrzynia strasznie zgrzyta no i jedynka nie wchodzi. Czy to walnął lizak czy coś poważniejszego? Oby nie bo już raz skrzynię wymieniałem. HELP!



IMHO masz wylamane min. 2 zeby na choince lub na kole 1 biegu (albo po jednym na tym i na tym). Przy wylamanym 1 zebie da sie jezdzic, ale slychac stukanie kiedy wspolpracujace tryby trafiaja na szczerbe w zebach.

Jesli mam racje to do wymiany bedziesz mial kolo pierwszego biegu lub choinke w skrzyni, tak czy inaczej rozbiorka skrzyni jest niezbedna.

Gdybys zdecydowal sie wymienic skrzynie (zamiast naprawiac), to przy kupnie uzywanej, zdejmij pokrywke i zobacz jak wygladaja tryby, zwlaszcza pierwszego biegu, bo sie najszybciej zuzywa przez brak synchronizacji.
  
 
nie zdążyłem dzisiaj lizaka zmienić niestety, ale nie sądzę by był to lizak.
Jeśli chodzi o problemy to precyzuję:
trójka zgrzyta,zamiast wstecznego wchodzi IV
Więc to pewnie będzie to co piszcze Krzemowy czyli trza obrócić silnik, ale jak?(w prawo w lewo czy przesunąć?)
  
 
Czy to jest aż tak skomplikowane? Jeżeli dobrze mi się wyobraża to trzeba silnik przekręcić w lewo(lewa poduszka trochę w dół, a prawa trochę do góry). Co do zgrzytów, to trzeba będzie zajrzeć do skrzyni, może być że resztki 1 biegu poniszczyły resztę.
  
 
co do regulacji to po prostu nie wiedziałem że skrzynia się tylko
"obraca" a nie "przesuwa na boki".a ze zgrzytaniem to chyba
fakt skrzynia (być może synchronizator, bo dzieje się to gdzieś tak od 1-2 tys obr) i tu mam pytanie czy rozebranie skrzyni jest mocno skąplikowane?Dam se z tym rady jak nigdy tego nie robiłem+książka?
  
 
Dasz se rady Tam nie ma dużej filozofii. Jak chcesz mam stół montażowy(no, przynajmniej namiastkę) i klucz do regulacji naciągu łożysk mechanizmu różnicowego. Aha, dynamometryk raczej konieczny(też mam). Samo zmontowanie to góra 1 dzień - mogę pomóc, tylko będzie konieczne umówienie się.