MotoNews.pl
  

Książka homologacyjna DF-a gr a

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ma ktoś może coś takiego. A konkretnie chodzi mi o dopuszczalne rozwiązania dla konstrukcji hydraulicznego rękawa. W sobotę jest Puchar Wiosny i boję się że mnie nie przepuszczą.
  
 
Witaj!
Z tego co sie orientuje, to auto do KJSow nie musi byc zgodne z karta homologacyjna...
  
 
No tak ale ręcznego hydraulicznego w Polskim nie puszczą. W pucharze zimy puścili chłopaków w clio (mieli hydro-rękaw) ale musieli udowodnić że wszystko jest zgodne z homą No niestety taki klub
  
 
Dlatego trzeba przyjac taktyke, jak Szymon: w Polskim sie sedziuje, a u Witka sie jezdzi
  
 
Na sędziego chciałem ale nie ma miejsca a poza tym chciałbym chociaż raz wystartować w KJS-ie organizowanym przez macieżysty klub.


A poza tym chciałbym wszystkich serdecznie przywitać
  
 
Ja startowalem 2 razy jako kierowca w AP: Sw Krzysztof i Puchar Lata. Rally Sochaczew podobal mi sie duuuzo bardziej. Co do AP to Puchar Lata w tym roku moze byc fajny: robi go Andy (on bedzie dyrektorem) i bedzie caly po szutrze. Ale mnie wtedy nie bedzie
  
 
Startowałem kilka razy w polskim jako pilot ale chciałbym się pokazać moim Kwadratem.

Sochaczew był świetny.

A za tydzień są "Mazowieckie Szutry" i Rajd "Wiosna 2004" w Tomaszowie. Chciałbym coś z tego pojechać.

PS. Kiler czekam na Twój wielki powrót na rajdy
  
 
Ja na swoj powrot tez czekam i szykuje autko na ta okazje. Na poczatku bedzie znowu nauka auta, ale zobaczymy. Z tym silnikiem troche inaczej sie prowadzi, poza tym wspoma w jezdzie rajdowej to inna bajka...

  
 
A to dziwne że nie dopuszczają hydrauliki.......ciekawe na jakiej podstawie.Z tego co pamiętam to auto do KJS-ów powinno spełniać ogólne warunki dopuszczenia do ruchu drogowego-przechodzić bez problemu badanie diagnostyczne i tyle.Nie rozumie nic z tego.......,a swoją drogą to patrząc w ten sposób powinni też niedopuszczać klatek samoróbek,zmodyfikowanych gaźników,i wszystkich innych elementów które:
A-nie spełniają warunków homologacji rajdowej
B-lub nie spałniają "cywilnego" dopuszczenia do ruchu
Teraz sie pytanie nasówa:
-czy dopuszczą do KJS auto które nigdy homologacji wyczynowej nie miało(np TICO)i ma ręczny hydrauliczny......i bądz tu człowieku mądry-skąd weźmiesz coś czego nie ma
A przecież chodzi oto żeby ludzi zachęcać do startów w twego rodzaju imprezach-a nie robić problemy.
  
 
Ja to rozumiem, Calek to rozumie, Admi to rozumie, Ty to rozumiesz, ale spraw, zeby wielmozni dzialacze z AP to zrozumieli...
  
 
A tak swoja droga: moze przyjedziesz na spot 18tego?
  
 
Nie potrafię sprawić żeby działacze zrozumieli.......nie tylko w AP niestety są takie problemy
Na spocik jakoś się wybrac narazie nie mam jak.......jestem w trakcie budowy i cały wolny czas jaki posiadam inwestuje w budowę domu pod warszawą i warsztaciku
Z tego powodu nawet poldka strasznie zaniedbałem......aż wstyd przyznać
  
 
Ale do 18-tego jeszcze trochę czasu....może przyjadę,bo jestem już rok z Wami a jeszcze nigdzie nie byłem
  
 
No wlasnie... zapraszamy! Chetnie poznam kolejnego rajdowca spod znaku FSO
  
 
Dobra kolega Walezy mnie już nakierował. Skany homologacji są na fiat-furious.prv.pl - ale niestety jakość strasznie kiepska, a rysunek hydrorękawa ledwo ledwo.
No ale może da jakoś jutro radę na BK.

Ja też może wpadne na ten spocik jak znajdę chwilę czasu.

Najlepsze BK robi p. Witek P. Nie ma opcji żeby go nie przejć - no chyba że w auto ma 3 koła

No to nieźle Kiler jeśli masz wspomaganie. To ja już nie mam z Tobą najmniejszych szans.
Musisz wcześniej mówić gdzie startujesz żebym wybierał inne KJS-y

A tak na serio to jak już dotrzesz auto to można gdzieś pojechać razem - coś w stylu Rally Sochaczew.
  
 
Cytat:
2004-03-25 11:19:50, Rally pisze:
A to dziwne że nie dopuszczają hydrauliki.......ciekawe na jakiej podstawie.Z tego co pamiętam to auto do KJS-ów powinno spełniać ogólne warunki dopuszczenia do ruchu drogowego-przechodzić bez problemu badanie diagnostyczne i tyle.Nie rozumie nic z tego.......,a swoją drogą to patrząc w ten sposób powinni też niedopuszczać klatek samoróbek,zmodyfikowanych gaźników,i wszystkich innych elementów które:
A-nie spełniają warunków homologacji rajdowej
B-lub nie spałniają "cywilnego" dopuszczenia do ruchu
Teraz sie pytanie nasówa:
-czy dopuszczą do KJS auto które nigdy homologacji wyczynowej nie miało(np TICO)i ma ręczny hydrauliczny......i bądz tu człowieku mądry-skąd weźmiesz coś czego nie ma
A przecież chodzi oto żeby ludzi zachęcać do startów w twego rodzaju imprezach-a nie robić problemy.




Panowie. Homologacja FIA nie ma tu żadnego znaczenia.

Auto m. in. ma być sprawne technicznie i mieć ważne badanie techniczne.

Jeżeli chodzi o hydrorękaw, to sprawa jest prosta. Zgodnie z prawem o ruchu drogowym NIEDOPUSZCZALNE SĄ JAKIEKOLWIEK PRZERÓBKI UKŁADU HAMULCOWEGO. Gdziekolwiek. Czy to w KJS czy w ruchu ulicznym. Jeżeli Upoważniony Diagnosta stwierdzi, że ktoś dokonał ingerencji w układ hamulcowy, nie ma prawa dopuścić takiego auta do ruchu na drogach publicznych.
Jak jest w rzeczywistości, sami doskonale wiemy.

Wyjątkiem jest tu montaż homologowanego hamulca ręcznego przez autoryzowany do tego serwis a nie założenie przez pana Henia pompy sprzęgła od skody.
Poza tym musi pozostać zwykły niezależny hamulec awaryjny.

W grupie N niedopuszczone jest stosowanie hydraulicznego hamulca ręcznego.

Jeżeli chodzi o homologację FIA, to w grupie A dopuszczone są hydrauliczne hamulce ręczne pod warunkiem, że są homologowane.
Problemem jest tu X-diagonalny układ hamulcowy (na krzyż).
Choć homologacja FIA dla grupy A wymaga modyfikacji układu X-diagonalnego tak, aby hamował przód - tył w celu zamontowania homologowanego hydrorękawa, to jednak polskie prawo o ruchu drogowym zabrania jakichkolwiek przeróbek.


I tu mamy kwadraturę koła.






[ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2004-03-26 09:07:29 ]
  
 
I się wyjaśniło........
  
 
To doskonale wiem, ale...

Sedzia techniczny na BK1 to nie diagnosta i nie ma prawa podwazac jego decyzji. Tak wiec jesli mam wazne badanie techniczne to w tej kwestii moze mi naskoczyc. Klocilbym sie i to grubo.

Calek - masz racje! Witek RULEZ! Znam przypadki, ze jeden zawodnik jechal jeden rajd dwoma roznymi autami (bo jedno sie zepsulo na pierwszej probie) i to w dwoch roznych klasach
  
 
Cytat:
2004-03-26 13:03:01, KiLeR pisze:
To doskonale wiem, ale...

Sedzia techniczny na BK1 to nie diagnosta i nie ma prawa podwazac jego decyzji. Tak wiec jesli mam wazne badanie techniczne to w tej kwestii moze mi naskoczyc. Klocilbym sie i to grubo.




Sędzia techniczny nie ma prawa podważać decyzji upoważnionego diagnosty, ale ma prawo niedopuścić auta do zawodów.


Cytat:
...znam przypadki, ze jeden zawodnik jechal jeden rajd dwoma roznymi autami (bo jedno sie zepsulo na pierwszej probie) i to w dwoch roznych klasach



Czyżby Kacper Piertusiński ?



  
 
W grupie N też są homologowane ręczne np. do Polówki można kupic w VW Motorsport.

Ręczny robiłem sam i jest zrobiony dobrze. Jeźdże z nim ponad dwa lata i na żadnym przeglądzie się nie czepiali. Raz diagnosta kazał mi tylko lepiej podczepić przewody. Pytają siętylko jak to działa. Pompa ma generalnie homolagację jako pompa sprzęgłowa. Nie demontuję go. Będę się kłócił jakby co. Ale mam nadzieję że przejdzie. A seryjny rękaw też mam.