| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jurass Lada 2107 gdansk | 2003-06-02 22:45:38 mam pytanie. czy ktos ma jakies doswiadczenia ze zmiana sprezyn na twardsze? lada 2107, moge kupic sprezyny oznaczone kolorem zoltym podobno najtwardzsze z dostepnych fabrycznych. warto to robic? bede wdzieczny za rade.
pozdr |
jurass Lada 2107 gdansk | 2003-06-02 22:46:07 chodzilo mi o tyl |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-06-02 23:07:48 Z najprostrzych rozwiązań to kupić sprężyny od kombi i trochę skrócić. Nowe 2107 podobno mają takie już seryjnie. Skracanie też jednocześnie utwardza. Do tego twardzsze amorki, ten temat niedawno był na forum i powinno być odczuwalnie lepiej. |
maxfreitag SYMPATYCZNY GOŚĆ LADA 2107 Gdynia | 2003-06-03 09:27:32 czytalem ostatnio wiekszosc watkow na temat zawieszenia
a moze by tak zrobic SPREZYNY KLUBOWE tzn zaprojektowac progresywne moze nawet obnizone a potem dac do wykonania zakladzie z doswiadczeniem 2 pary dla proby jak sie sprawdza zrobic wiecej na zamowienia klubowiczow |
Konriii SYMPATYCZNY GOŚĆ mnogo ;) KRAKÓW | 2003-06-03 09:36:35 no całkiem niezły pomysł tylko trzeba by się zorientować jakie są koszty takiego czegoś najpierw |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2003-06-03 11:19:25 Maxfreitag - witamy klubowicza z Gdyni!!! Chyba nie bylo cie tu wczesniej bo niekojarze. Bardzo fajnie, ze powieksza sie nasza grupa trojmiejska. Mylse, ze na poczatku lipca zorganizujemy nastepne spotkanie tym razem gdzies w sopocie.
Żeby nie było kompletnie off topic to powiem wam, ze ja az tak nie narzekam na miekkosc dupy. Coprawda wkurza mnie ze jak wpadne na zakrecie na jakas poprzeczn nierownosc to jest takie nieprzyjemne uczucie, ze dupa sobie gdzies tam sama odskauje. Pamietam, ze kiedys wszyscy słodzili ładzie, ze ma takie fajne miekkie zawieszenie |
maxfreitag SYMPATYCZNY GOŚĆ LADA 2107 Gdynia | 2003-06-03 13:21:23 no tak jako nowy moge ale jako umysl scisly
musze stwierdzic brak pewnej systematyki dobrym przykladem sa sprezyny starsznie mnie to zainteresowalo chcialbym zrobic na ten temat stronke szykam wiec informacji: sprezyny orygilane tyl: charakterystyka l=434mm F=0N (bez obciazenia) l=273mm F=2890N l=196mm F=4300N sprezyny sa starego typu a wiec srednica drytu d=12,5mm CZY WSZYSTKO SIE ZGADZA Co z kolorami: zolte najtwardsze a inne wieksza sztwnosc osiagana na drodze zwiekszania srednicy drutu lepszego materialu zmiany liczby zwojow(?) PRZEROBKI: Czy ktos zna charakterystyke sprezyn od kombi O ile je skracacie ZAMIENNIKI huuum sportowe do 2107 jakie stosujecie producent, typ, jak wygladaja, ile kosztuja, gdzie mozna je kupic Jeszce raz poskreslam, ze chcialbym te wszystkie informacje techniczne zamiescic w jwdnym miejscu no to tyle mam nadzieje ze podzieliceie sie doswiadczeniami pozdrawiam max |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-06-03 19:59:27 Strasznie się cieszę, ze ktoś ma taki twórczy pomysł! W moim zarzuconym już pomyśłe było właśnie takie rozwiązanie, żeby dobrać jakieś sprężyny i po testach uważać je za "referencyjne" dla klubowych ład usportowionych. Był też pomysł, żeby uzyskać dane sprężyn użytych w Lotus-Lada , tam były chyba robione przez Bilsteina na zamówienie tunerów Lotusa. To byłby szczyt wierzchołka mieć takie dane i na ich podstawie zamówić sprężyny w sensownej firmie. Robota dla prezesa... Myślę, że koszt 600-700zł przy jednostkowej produkcji to minimum. Może przy serii np. 10-20 kompletów byłoby to ok. 400? |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2003-06-03 21:42:33 Poszukam w sieci jakiegos kontaktu do tych magików z lotusa. Napiszemy i moze podeślą nam jakies konkretniejsze dane.
Pozdraiwam |
jurass Lada 2107 gdansk | 2003-06-03 22:39:26 ano ja w kazdym razie juz je zakupilem, te zolte. zobaczymy, bede walczyl jak znajde troche czasu. (sesja) |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2003-06-03 23:45:32 Witam
znalazłem tylko tyle jesli chodzi o sprezyny od kombi... wg ksiażki od 2104 charakterystyka l=455mm F=0N (bez obciazenia) l=278mm F=3185N mysle jednak że najtansszym sposobem poprawy pracy zawieszenia jest zmiana kól na 14" druga rzeczą byłoby zamontowanie drązka stabilizacyjnego z tyłu, było już o tym na stronie myśle tez o usztywnieniu układu kierowniczego wstawiając przekładnie kierownicza zebatkową od Mirafiorki... spęzyny, amotki gazowe... ech , marzenie... |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-06-04 18:25:41
A te KONI to do 2107 wejdą? |
jurass Lada 2107 gdansk | 2003-06-04 22:06:04 to w koncu zolte sa najtwardsze czy nie? bo slyszalem, ze zielone i niebieskie to kicha, a Kornat mowisz ze masz zielone to ja nie rozumiem. |
jurass Lada 2107 gdansk | 2003-06-04 22:07:34 a i jeszcze czy nie przesada bedzie skrocenie tych sprezyn, dlugosc maja teraz jak normalne, chyba bede musial zmierzyc. jezeli tak to o ile je obciac?
amorki ofkoz musze zrobic, i poszukuje pilnie stabilizatora do argenty ale jakos nigdzie nie maja... |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2003-06-04 22:20:17 KONI to pewnie odległa przyszłość... Cena trochę porażająca nawet z rabatem, ale nie można mówić zdecydowanie nie Pomysł zrobienia sprężyn "klubowych" można rozciągnąć na inne części do naszych maszyn. Dobrze by było np. złapać kontakt z producentem ( rzemieślnikiem) klocków hamulcowych i zamówić miękkie klocki. Przy serii kilkudziesięciu sztuk to jest możliwe. Sam jeżdżę na takich rzemieślniczych ( to nie chyba jest wielka filozofia dobrać mieszankę aby kosztem trwałości osiągnąć lepsze hamowanie) i jest 100x lepiej niż na seryjnych (na zlocie miałem jeszcze serię) Tak zresztą widzę sens działania klubu, Klubowicze maja dostęp do wiedzy i części, których uzyskanie sprawia, że łada "nadąża" za samochodami nowocześniejszymi i tym samym nie ma powodów , żeby zmieniać ją na jakiś plastikowy samochodzik z opanowanej przez roboty fabryki |