Sprezyny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie. czy ktos ma jakies doswiadczenia ze zmiana sprezyn na twardsze? lada 2107, moge kupic sprezyny oznaczone kolorem zoltym podobno najtwardzsze z dostepnych fabrycznych. warto to robic? bede wdzieczny za rade.
pozdr
  
 
chodzilo mi o tyl
  
 
Z najprostrzych rozwiązań to kupić sprężyny od kombi i trochę skrócić. Nowe 2107 podobno mają takie już seryjnie. Skracanie też jednocześnie utwardza. Do tego twardzsze amorki, ten temat niedawno był na forum i powinno być odczuwalnie lepiej.
  
 
czytalem ostatnio wiekszosc watkow na temat zawieszenia
a moze by tak zrobic SPREZYNY KLUBOWE
tzn zaprojektowac progresywne moze nawet obnizone
a potem dac do wykonania zakladzie z doswiadczeniem
2 pary dla proby jak sie sprawdza zrobic wiecej
na zamowienia klubowiczow
  
 
no całkiem niezły pomysł
tylko trzeba by się zorientować jakie są koszty takiego czegoś najpierw
  
 
Maxfreitag - witamy klubowicza z Gdyni!!! Chyba nie bylo cie tu wczesniej bo niekojarze. Bardzo fajnie, ze powieksza sie nasza grupa trojmiejska. Mylse, ze na poczatku lipca zorganizujemy nastepne spotkanie tym razem gdzies w sopocie.

Żeby nie było kompletnie off topic to powiem wam, ze ja az tak nie narzekam na miekkosc dupy. Coprawda wkurza mnie ze jak wpadne na zakrecie na jakas poprzeczn nierownosc to jest takie nieprzyjemne uczucie, ze dupa sobie gdzies tam sama odskauje. Pamietam, ze kiedys wszyscy słodzili ładzie, ze ma takie fajne miekkie zawieszenie
  
 
no tak jako nowy moge ale jako umysl scisly
musze stwierdzic brak pewnej systematyki

dobrym przykladem sa sprezyny

starsznie mnie to zainteresowalo chcialbym zrobic na ten temat stronke

szykam wiec informacji:
sprezyny orygilanena podsatwie Grzegorz2107 ksiazka bslugi)
tyl:
charakterystyka
l=434mm F=0N (bez obciazenia)
l=273mm F=2890N
l=196mm F=4300N
sprezyny sa starego typu a wiec srednica drytu d=12,5mm
CZY WSZYSTKO SIE ZGADZA

Co z kolorami: zolte najtwardsze a inne
wieksza sztwnosc osiagana na drodze
zwiekszania srednicy drutu
lepszego materialu
zmiany liczby zwojow(?)

PRZEROBKI:
Czy ktos zna charakterystyke sprezyn od kombi
O ile je skracacie

ZAMIENNIKI huuum sportowe do 2107 jakie stosujecie
producent, typ, jak wygladaja, ile kosztuja, gdzie mozna je kupic

Jeszce raz poskreslam, ze chcialbym te wszystkie informacje techniczne zamiescic w jwdnym miejscu

no to tyle
mam nadzieje ze podzieliceie sie doswiadczeniami
pozdrawiam max
  
 
Strasznie się cieszę, ze ktoś ma taki twórczy pomysł! W moim zarzuconym już pomyśłe było właśnie takie rozwiązanie, żeby dobrać jakieś sprężyny i po testach uważać je za "referencyjne" dla klubowych ład usportowionych. Był też pomysł, żeby uzyskać dane sprężyn użytych w Lotus-Lada , tam były chyba robione przez Bilsteina na zamówienie tunerów Lotusa. To byłby szczyt wierzchołka mieć takie dane i na ich podstawie zamówić sprężyny w sensownej firmie. Robota dla prezesa... Myślę, że koszt 600-700zł przy jednostkowej produkcji to minimum. Może przy serii np. 10-20 kompletów byłoby to ok. 400?
  
 
Poszukam w sieci jakiegos kontaktu do tych magików z lotusa. Napiszemy i moze podeślą nam jakies konkretniejsze dane.

Pozdraiwam
  
 
ano ja w kazdym razie juz je zakupilem, te zolte. zobaczymy, bede walczyl jak znajde troche czasu. (sesja)
  
 
Panowie - to rewelacja ten pomysł- gratulacje maxfreitag))
ja się pisze na takie spręzyny na 100% i oczywiście wpłacam kasę na "próbną serię".
TAk na boku - wczoraj dzwonił do mnie ktoś kto obserwuje nasza stronkę i chce kupic moja samarke + spręzyny ventury, których zreszta jeszcze nie założyłem . To strasznie ciekawe, że ktoś tak dużo wie o moim aucie choć się nie znamy))
Chyba widział ją na pasie(mam nadzieję ,ze wtedy jak była w dobrej formie i wyśmigała parę dobrych autek))
  
 
Witam
znalazłem tylko tyle jesli chodzi o sprezyny od kombi...
wg ksiażki od 2104
charakterystyka
l=455mm F=0N (bez obciazenia)
l=278mm F=3185N
mysle jednak że najtansszym sposobem poprawy pracy zawieszenia jest zmiana kól na 14"
druga rzeczą byłoby zamontowanie drązka stabilizacyjnego z tyłu,
było już o tym na stronie
myśle tez o usztywnieniu układu kierowniczego wstawiając przekładnie kierownicza zebatkową od Mirafiorki...
spęzyny, amotki gazowe... ech , marzenie...
  
 
Ja znalazłem takie do 2101/2103 tył:
Średnica drutu: 12,3 +/- 0,05mm
Średnica wewnętrzna sprężyny: 102,7 +/- 1,0mm
Liczba zwojów czynnych: 8
Kierunek skrętu uzwojenia: prawy
l=442 przy F=0 N
l>273 przy F=2950 +/- 130 N - grupa selekcyjna A (żółte)
l>=273 przy F=2950 +/- 130 N - grupa selekcyjna B (zielone)
Pozdro.
  
 
Witam i sluze rada otoz ja mam u siebie w rajdowej 2107 sprezyny duzo twardsze od fabrycznych oznaczone kolorem zielonym sa tez krotsze efekt jest bardzo fajny tylko tyle ze mam tez zalozone amorki Bilstein tak wiec nie polecam zakladania sportowych sprezyn do zwyklych amorow bo to wszystko powinno isc w parze Kornat.
 
 
Cześc Kornat!
masz jakieś namiary na sprzedawcę Bilsteinów do ŁADY 2101/02????Ja ostatnio oglądałem katalog Bilsteina i niestety nie było.Znalazłem KONI regulowane ale cena porażająca - 380 za sztukę.
Pozdrówka
Pawęł
  
 
Cytat:
2003-06-04 17:57:50, pawel_krakow pisze:
Cześc Kornat!
masz jakieś namiary na sprzedawcę Bilsteinów do ŁADY 2101/02????Ja ostatnio oglądałem katalog Bilsteina i niestety nie było.Znalazłem KONI regulowane ale cena porażająca - 380 za sztukę.
Pozdrówka
Pawęł



A te KONI to do 2107 wejdą?
  
 
to w koncu zolte sa najtwardsze czy nie? bo slyszalem, ze zielone i niebieskie to kicha, a Kornat mowisz ze masz zielone to ja nie rozumiem.
  
 
a i jeszcze czy nie przesada bedzie skrocenie tych sprezyn, dlugosc maja teraz jak normalne, chyba bede musial zmierzyc. jezeli tak to o ile je obciac?
amorki ofkoz musze zrobic, i poszukuje pilnie stabilizatora do argenty ale jakos nigdzie nie maja...
  
 
Te Koni , Grzegorz wejda do wszystkich modeli - od 2101 do 2107(przynajmniej tak widziałem w katalogu. Możemy znowu zrobić jakąś akcje tak jajk ze spręzynami i spróbować powalczyc o rabacik . W Warszawie panowie z C&D na Kruczej dają nam 15% od ręki> Przy takiej cenie to mi wychodzi ok 50PLN na sztuce.
To dużo - nie???
Pawęł
  
 
KONI to pewnie odległa przyszłość... Cena trochę porażająca nawet z rabatem, ale nie można mówić zdecydowanie nie

Pomysł zrobienia sprężyn "klubowych" można rozciągnąć na inne części do naszych maszyn. Dobrze by było np. złapać kontakt z producentem ( rzemieślnikiem) klocków hamulcowych i zamówić miękkie klocki. Przy serii kilkudziesięciu sztuk to jest możliwe. Sam jeżdżę na takich rzemieślniczych ( to nie chyba jest wielka filozofia dobrać mieszankę aby kosztem trwałości osiągnąć lepsze hamowanie) i jest 100x lepiej niż na seryjnych (na zlocie miałem jeszcze serię)
Tak zresztą widzę sens działania klubu, Klubowicze maja dostęp do wiedzy i części, których uzyskanie sprawia, że łada "nadąża" za samochodami nowocześniejszymi i tym samym nie ma powodów , żeby zmieniać ją na jakiś plastikowy samochodzik z opanowanej przez roboty fabryki