Kod 32 - błąd EGR czy ktoś wie co z tym zrobić.????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
niby prosta sprawa wczoraj robiłem reset kompa a dzisiaj odczytałem kody błedu 32 i 44.

O ile 44 może wynikać z jazdy na LPG o tyle 32 ni cholery niemożna z tym połączyć....
czy ktoś już miał taki przypadek że wywaloło mu błąd EGR i jak sobie z tym poradził.??? oczywiście wymiana EGR narazie niewchodzi w rahube.!
Drugie pytanie to jak uwas się objawiało wadliwe działanie tego urządzenia.??? przerywał.??? dużo palił.????

Od jakiegoś czasu mam własnie takie dziwne objawy które występują wyłacznie na PB.! po przejściu na LPG wszystko działą cacy.!!1

Podczas jazdy na PB jak mu wcisne mocno pedał. powiedzmy do dechy to auto zaczyna szarpać przerywać itp jak tylko troche odpuszcze np do 3/4 pedału to już idzie.! drugi dziwny objaw to spalanie na poziome 17-20l PB/100km chyba troche zadużo no nie... trzeci objaw to to ze na PB podczas jazdy zaświeca się kontrolka silnika niedzieje się to odrazu a np. po przejechaniu 20km lub po 10minutach jazdy w korku.! Generalnie niema reguły tyle tylko ze zawsze występuje to dopiero po czasie nigdy odrazu.!

Oczywiscie na LPG jest wszystko ok.!
  
 
Poszukaj. Parę dni temu walcowałem błąd 32 na LPG.

W esero 1,5 (1,8 i 2,0 nie wiem) egr jest pasywny tzn. nie uzywa zadnych czyjników ani zaworów. JEst sterowany wyłącznie podciśnieniem z dolotu. ECM wywala błąd 32 wtedy gdy stwierdzi 400 razy ze skład mieszanki jest nie normalnie ubogi. ECM zakłada ze spaliny nie mogą być aż tak ubogie biorąc spaliny do recylkulacji. Jeśli jest nadal ubogo to ECM stwierdza ze w takim razie nie ma w ogóle recylkulacji.

Przy LPG rozwiązanie problemu sprowadza się do regulacji emulatora sondy lambda.

Przy benzynie problem sprowadza się do samej sondy lambda (lub nieszczelności wydechu, wody w paliwie, niskiego ciśnienia paliwa - wtedy jest jasne ze w spalinach jest mniej gazów niż ECM sobie życzy)

Obstawiam sondę tym bardziej ze masz jeszcze błąd 44 (ubogie spaliny). Zobacz w książce diagnostycznej opis usterki.

Przy okazji odłącz węzyk podciśnienia EGR od dolotu i zaciągnij ustami powietrze (ale to raczej będzie działać bo masz jeszcze przecież błąd 44). Powinien się dać słyczeć cichy "pstrych" w zaworze EGR przy puszczeniu powietrza.




[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2004-01-12 15:01:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2004-01-12 15:13:21 ]
  
 
Według mnie obajwy typowe dla uszkodzonej sondy lambda - tylko jedno ALE - gdyby lambda nawalała to raczej na gasssie nie chodziłby cacy....
  
 
no chodziłby ja mam odciety komputer z gazu.!!!!! jezdze na kraniku.!
  
 
Albo miał rozregulowane LPG albo miał 1-szą generację LPG (nie uzywa sondy). Mógł nie zauważyć nawet ze mu się sonda zważyła

Zresztą podałem mu jeszcze kilka możliwości zubożenia

Powiem wiecej... Wielu (założę się) uzytkowników lpg jeździ z problemami i o tym nie wie. Np. moja instalacja BRC odcina zasilanie od ECM - totalne zerowanie w 10 sekund po zgaszeniu silnika. JEst to wynikiem pewnie tego ze nikt wcześniej nie potrafił wyregulować emulatora (błędy 32 na LPG) więc poszli na skróty. Z tego co wiem to w większości instalacji ECM jest odcinany (na wszelki wypadek żeby klient dupy nie zawracał ... He...He..) Na początku za ch.. nie mogłem dojść gdzie mi błąd 32 wcina skoro był a go nie ma - no i doszedłem. Teraz już jest po sprawie więc poprawię kaszaniarzy i przywróce zasilanie ECM na stałe.



[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2004-01-12 15:11:34 ]
  
 
No to zdecydowanie stawiam na lambdę...
  
 
no wiec tak Instalacje jak najbardziej z komputerem była ale jako że na kraniku lepiej chodzi wiec wyciołem kompa. Lambda i tak niebyła emulowana bo nieszło mu to zadobrze wiec niebyło problemu kiedyś sprytny elektryk zrobił mi jakieś obejscie tak ze na gazie komp niewidział lambdy a pomimo to niewykazywał jej braku.. co ciekawe odciecie ECU niema bo kody błędu zawsze pozostawały w kompie.. i przez 2 lata wszystko bzykało slicznie aż do momętu kiedy bryka zaczeła przerywać przy wyższych obrotach na PB i pojawił się bład 32.!!! kiedyś go niebyło nigdy.!

jak wkońcu zbiore się w sobie to zrobie schemat obejscia jakie mam u siebie załorzone tylko najpierw musze zebrach cęci do takich zabaw i mieć troche czasu.!
  
 
U mnie po 6 latach sonda lambda dawala za male napiecie ( tak mechanior w ASO powiedzial ), zostala wymieniona, gaz na kompie wyregulowany i smiga ja strzala.
  
 
dobra no teraz tak znalazłem oferte SONDY LAMBDA na allegro
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=19639646

czy ktoś znajdzie taniej.????????????
  
 
Taniej chyba nie znajdziesz - to jest SONDA tzw. uniwersalna - nie wiem czy to jest najlepsze rozwiązanie......
  
 
niema czegoś takiego jak sonda uniwersalna.!

są sondy 1V 5V jednoprzewodowe wieloprzewodowe i tyle innego podziału nieznam niema sond przeznaczonych do konkretnego modelu silnika tak zeby dawała dane specyficzne dla tego tylko typu ...

Espero ma 1V sonde jedno przewodową i jezeli sąda ma takie parametry do tego ma wtyczke GM to niema siły musi pasować jedyne co to pytanie czy bedzie dobrze wskazywać i jak dlugo pociagnie w porównaniu z inna.!
  
 
no jeśli ma wtyczkę GM to już jest nieźle....
a co do trwałości .... myślę ,że nie będzie dużej róznicy.
  
 
Adminek, ja tak troche nie temet, ale czy po wstawieniu KRANIKA zamiast kompa zaczal jakos znaczaco mniej albo wiecej palic ?
  
 
Spalanie musi wzrosnąć....
Mieszanka gassowa nie jest dozowana w zaleznosci od obciązenia silnika tylko wali cały czas z tą samą intensywnością - z tego co wiem to spalanie wzrasta w praktyce o ok. 1,5 - 2l. gasssu.
  
 
no własnie że nie różnicy niebyło zadnej w ilości spalanego gazu a jeżdze już tak od roku.! i dalej pali 11-12L natomiast lepiej przyspiesza....


Co do EGR to tak zassałem i coś tam było słychać delikatny pstryk ale naprawde delikatny... natomiast spróbowałem w drugą strone mianowicie dmuchnąć w rurke do kolektora i co a no dupa nieda się niewiem czy to tak ma byc ale rurka od EGR do kolektora ssacego jest albo zapchana albo tak ma być że nieda się dmuchnąć w kolektor... jak to jest uwas albo jak to ma być prowidłowo.????
  
 
Cytat:
2004-01-13 15:08:12, Adminek pisze:
no własnie że nie różnicy niebyło zadnej w ilości spalanego gazu a jeżdze już tak od roku.! i dalej pali 11-12L natomiast lepiej przyspiesza....



No wlasnie... I po kiego zakladac jakies drogie instalacje ??? ( nie mowie tu oczywiscie o LPI )
Moj staruszek zalozyl 2 tyg temu najprostrza instalke do Esperaka 2.0 za 1200 zeta i pali mu 14-15l ( i jeszcze nie byl na 2 regulacji ) a ja "walcze" ze swoja z mega, super, hiper kompem (ponoc najlepsza instalacja IIgen. BRC JUST ) i pali mi do 17l nawet... fakt ze jezde jak debil, ale mimo wszystko to ciut przyduzo
  
 
Cytat:
2004-01-13 15:18:52, Dicer pisze:
Cytat:
2004-01-13 15:08:12, Adminek pisze:
no własnie że nie różnicy niebyło zadnej w ilości spalanego gazu a jeżdze już tak od roku.! i dalej pali 11-12L natomiast lepiej przyspiesza....



No wlasnie... I po kiego zakladac jakies drogie instalacje ??? ( nie mowie tu oczywiscie o LPI )
Moj staruszek zalozyl 2 tyg temu najprostrza instalke do Esperaka 2.0 za 1200 zeta i pali mu 14-15l ( i jeszcze nie byl na 2 regulacji ) a ja "walcze" ze swoja z mega, super, hiper kompem (ponoc najlepsza instalacja IIgen. BRC JUST ) i pali mi do 17l nawet... fakt ze jezde jak debil, ale mimo wszystko to ciut przyduzo



17 litrów???????
Dżizusssssss - coś musisz miec spierniczone....
Mnie zjarał 12,5 l. jak napinałem na Katowickiej non stop 170 - 190 km/h
  
 
na trasie tez mi pali w granicach 12-13 ( a jak jade z zona to nawet do 9 potrafie zejsc ) Te 17 to jest tylko miasto, ale tak jak napisalem, jezde jak debil, zmiana biegu przy 5000 i takei tam co ja poradze ze tak lubie ??? Ale fakt faktem ze i tak za duzo pali... tak do 15 to bym zrozumial
  
 
PUK PUK.!!!!! jest tam ktoś.??????

Co z moim pytaniem o EGR dmuchnijcie u siebie czy idzie to bede wiedzieć czy umnie jest zapchane czy tak ma byc.?????
  
 
Do ADMINKA

TO ma być właśnie ciche "cyk" przy zasysaniu -podciśnienie. Przy dmuchaniu - ciśnienie - jest cicho. Odłącz rurkę od przepustnicy i od zaworu EGR i dmuchnij w nią. Ma 4mm średnicy wewnętrznej więc będziesz czuł ze coś tam dmuchasz.


Odnśnie sondy lambda "uniwersalnej". Zaden problem podłączyć sondę 4-ro drutową. Dwa druty (przeważnie białe) to po prostu wewnętrzna grzałka. Należy to podłączyć pod kluczyk do +12V. Kwestia wtyczki to żaden problem i wyznacznik. Ważne aby sonda pracowała w identycznym zakresie napięć. Pytanie jest jaki tam jest gwint. Podejrzewam ze wszystkie mają ten sam.


Sprawną sonde poznać łatwo po tym jak "symetrycznie" napięcie oscyluje wokół 500V (środek - ideał -lambda=1). I np. oscyluje o 350mV w górę i dół - zakres 150 do 850 mV