| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2004-01-12 14:28:47 niby prosta sprawa wczoraj robiłem reset kompa a dzisiaj odczytałem kody błedu 32 i 44.
O ile 44 może wynikać z jazdy na LPG o tyle 32 ni cholery niemożna z tym połączyć.... czy ktoś już miał taki przypadek że wywaloło mu błąd EGR i jak sobie z tym poradził.??? oczywiście wymiana EGR narazie niewchodzi w rahube.! Drugie pytanie to jak uwas się objawiało wadliwe działanie tego urządzenia.??? przerywał.??? dużo palił.???? Od jakiegoś czasu mam własnie takie dziwne objawy które występują wyłacznie na PB.! Podczas jazdy na PB jak mu wcisne mocno pedał. powiedzmy do dechy to auto zaczyna szarpać przerywać itp jak tylko troche odpuszcze np do 3/4 pedału to już idzie.! drugi dziwny objaw to spalanie na poziome 17-20l PB/100km chyba troche zadużo no nie... trzeci objaw to to ze na PB podczas jazdy zaświeca się kontrolka silnika niedzieje się to odrazu a np. po przejechaniu 20km lub po 10minutach jazdy w korku.! Generalnie niema reguły tyle tylko ze zawsze występuje to dopiero po czasie nigdy odrazu.! Oczywiscie na LPG jest wszystko ok.! |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2004-01-12 15:03:11 no chodziłby ja mam odciety komputer z gazu.!!!!! jezdze na kraniku.! |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-01-12 15:06:49 No to zdecydowanie stawiam na lambdę... |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2004-01-12 18:21:03 no wiec tak Instalacje jak najbardziej z komputerem była ale jako że na kraniku lepiej chodzi wiec wyciołem kompa. Lambda i tak niebyła emulowana bo nieszło mu to zadobrze wiec niebyło problemu kiedyś sprytny elektryk zrobił mi jakieś obejscie tak ze na gazie komp niewidział lambdy a pomimo to niewykazywał jej braku.. co ciekawe odciecie ECU niema bo kody błędu zawsze pozostawały w kompie.. i przez 2 lata wszystko bzykało slicznie aż do momętu kiedy bryka zaczeła przerywać przy wyższych obrotach na PB i pojawił się bład 32.!!! kiedyś go niebyło nigdy.!
jak wkońcu zbiore się w sobie to zrobie schemat obejscia jakie mam u siebie załorzone tylko najpierw musze zebrach cęci do takich zabaw i mieć troche czasu.! |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2004-01-13 08:30:57 dobra no teraz tak znalazłem oferte SONDY LAMBDA na allegro
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=19639646 czy ktoś znajdzie taniej.???????????? |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-01-13 12:38:30 Taniej chyba nie znajdziesz - to jest SONDA tzw. uniwersalna - nie wiem czy to jest najlepsze rozwiązanie...... |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2004-01-13 13:58:01 niema czegoś takiego jak sonda uniwersalna.!
są sondy 1V 5V jednoprzewodowe wieloprzewodowe i tyle innego podziału nieznam niema sond przeznaczonych do konkretnego modelu silnika tak zeby dawała dane specyficzne dla tego tylko typu ... Espero ma 1V sonde jedno przewodową i jezeli sąda ma takie parametry do tego ma wtyczke GM to niema siły musi pasować jedyne co to pytanie czy bedzie dobrze wskazywać i jak dlugo pociagnie w porównaniu z inna.! |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-01-13 14:15:39 no jeśli ma wtyczkę GM to już jest nieźle....
a co do trwałości .... myślę ,że nie będzie dużej róznicy. |
Dicer A3 & Voyager B-stok | 2004-01-13 14:26:41 Adminek, ja tak troche nie temet, ale czy po wstawieniu KRANIKA zamiast kompa zaczal jakos znaczaco mniej albo wiecej palic ? |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2004-01-13 15:08:12 no własnie że nie różnicy niebyło zadnej w ilości spalanego gazu a jeżdze już tak od roku.! i dalej pali 11-12L natomiast lepiej przyspiesza....
Co do EGR to tak zassałem i coś tam było słychać delikatny pstryk ale naprawde delikatny... natomiast spróbowałem w drugą strone mianowicie dmuchnąć w rurke do kolektora i co a no dupa nieda się niewiem czy to tak ma byc ale rurka od EGR do kolektora ssacego jest albo zapchana albo tak ma być że nieda się dmuchnąć w kolektor... jak to jest uwas albo jak to ma być prowidłowo.???? |
Dicer A3 & Voyager B-stok | 2004-01-13 15:18:52
No wlasnie... I po kiego zakladac jakies drogie instalacje ??? ( nie mowie tu oczywiscie o LPI ) Moj staruszek zalozyl 2 tyg temu najprostrza instalke do Esperaka 2.0 za 1200 zeta i pali mu 14-15l ( i jeszcze nie byl na 2 regulacji ) a ja "walcze" ze swoja z mega, super, hiper kompem (ponoc najlepsza instalacja IIgen. BRC JUST ) i pali mi do 17l nawet... fakt ze jezde jak debil, ale mimo wszystko to ciut przyduzo |
Dicer A3 & Voyager B-stok | 2004-01-13 15:30:09 na trasie tez mi pali w granicach 12-13 ( a jak jade z zona to nawet do 9 potrafie zejsc |
Adminek Klubowy Weteran To była bryka.:) budziła RESPEKT.! | 2004-01-13 19:26:00 PUK PUK.!!!!! Co z moim pytaniem o EGR dmuchnijcie u siebie czy idzie to bede wiedzieć czy umnie jest zapchane czy tak ma byc.????? |
Pawol Nubira 1.6 SX kombi ... Wrocław | 2004-01-13 19:37:26 Do ADMINKA
TO ma być właśnie ciche "cyk" przy zasysaniu -podciśnienie. Przy dmuchaniu - ciśnienie - jest cicho. Odłącz rurkę od przepustnicy i od zaworu EGR i dmuchnij w nią. Ma 4mm średnicy wewnętrznej więc będziesz czuł ze coś tam dmuchasz. Odnśnie sondy lambda "uniwersalnej". Zaden problem podłączyć sondę 4-ro drutową. Dwa druty (przeważnie białe) to po prostu wewnętrzna grzałka. Należy to podłączyć pod kluczyk do +12V. Kwestia wtyczki to żaden problem i wyznacznik. Ważne aby sonda pracowała w identycznym zakresie napięć. Pytanie jest jaki tam jest gwint. Podejrzewam ze wszystkie mają ten sam. Sprawną sonde poznać łatwo po tym jak "symetrycznie" napięcie oscyluje wokół 500V (środek - ideał -lambda=1). I np. oscyluje o 350mV w górę i dół - zakres 150 do 850 mV |