Chcą ciąć Norblin! - Na ratunek Muzeum Przemysłu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pojawiły się "ambitne" plany pocięcia Norblina, i przerobienia na pasaż. Cytat z Gazety Wyborczej:

Cytat:

Obetną fabrykę Norblina
Michał Wojtczuk 01-03-2005

W zabytkowej fabryce na Woli - biura, sklepy i pieszy pasaż. Na zwężonej od lat Prostej - nowa jezdnia, która rozładuje korki. Wreszcie zielone światło dla likwidacji ponad 40-letniej prowizorki.

Ulica Prosta wbrew nazwie jest krzywa. Jezdnie zwężają się, a tory tramwajowe wyginają się, by ominąć zabytkową halę - część dawnej fabryki Norblina. Taki przebieg ulicy powstał w latach 60. i okazał się jedną z warszawskich trwałych prowizorek.

- Żeby ulica miała dwa pasy ruchu w obie strony, a tory były proste, trzeba obciąć kawałek hali - proponuje Marek Sawicki z zespołu architektów, którzy opracowali projekt miejscowego planu zagospodarowania tej części Warszawy.

O ile skrócić gmach? Architekci wynegocjowali to z konserwatorem zabytków i Muzeum Techniki, które zarządza starymi zakładami. Budynek o szerokości 35 m ma być obcięty o prawie 10 m. To absolutne minimum, by poszerzyć i wyprostować ulicę.

- Zabraknie nawet miejsca na chodnik - przyznaje Marek Sawicki. Jednak z myślą o pieszych projektanci zaproponowali przebicie przez teren Norblina pieszego pasażu. - To pomoże zmienić ten kompleks tak, jak to się stało ze Starą Papiernią w Konstancinie-Jeziornie - przekonuje urbanista. Dlatego plan dopuszcza adaptację niszczejących hal na biura, handel i usługi. Mogłyby się tu też znaleźć instytucje związane z kulturą.

- Pasaż na terenie kompleksu muzealnego to świetny pomysł! Dzięki niemu te budynki mają szansę ożyć - uważa radny Michał Szczerba, przewodniczący komisji rozwoju przestrzennego na Woli.

Marek Mikos, naczelnik miejskiego wydziału planowania, przewiduje, że w kwietniu albo w maju plan mogłaby przyjąć Rada Warszawy. Twierdzi jednak, że za prostowanie Prostej powinno się zabrać dopiero podczas budowy drugiej linii metra. Czyli nie wcześniej niż za blisko pięć lat! Dlaczego tak późno? Bo zdaniem Mikosa wtedy Prosta i tak będzie zamknięta dla tramwajów. Poza tym hale trzeba jeszcze wykreślić z rejestru zabytków.




Projekt planu zagospodarowania przewiduje także m.in.:

• zabudowę mieszkaniową w kwadracie ulic Pańska-Towarowa-Prosta-Żelazna, vis-a-vis kamienic Elektrimu;

• zrekonstruowanie kamienic przy Pańskiej 100 i Pańskiej 112;

• ponadstumetrowe biurowce na narożnikach skrzyżowania Prostej i Towarowej;

• odtworzenie siatki przedwojennych ulic, m.in. przebicia ul. Miedzianej do Prostej.

  
 
No w ryj!
a tak na poważnie, to nieźle ich pogieło
  
 
taaaaa..... Krzysiek Stratos wspominał o tym, ale nie martwcie się nie wyraziłem na to zgody Kaczor prosił i prosił ale się nie zgodziłem , Prosta zostanie krzywa
  
 
Pogięło to genialnych projektantów z PRLu.
Czego efektem są bardzo trwałe polskie drogi.
  
 
ja tez jestem za tym zeby zrobic galerie zamiast jakiegos badziewnego muzeum...
A tak BTW to ten koles co napisal ten artykul to prawie ja . tylko rozni sie jedna literka w nazwisku u=a
  
 
Jak dobrze zrozumiałem któraś z firm budowlanych dała w łapę władzom i będzie sobie budowac i kasę zgarniać. A Ty Voy - nie drażnij ludzi. Pewnie - najlepiej wszystkie muzea zamknąć i przerobić na butiki. Nie wiem czemu nie mieliby przesunąć ulicy na ten planowany teren mieszkaniowy?
  
 
Nie widze potrzeby poszerzania prostej, nie jest to jakas arcyważna arteria komunikacyjna. Zresztą z tego co widze to kaczor lubi sprzedwawać takie tereny. Muzeum kolejnictwa też ma sie przenieść (misto nie ma kasy i na razie przełożyli).

Z pewnych źródeł (to informacja niepotwierdzona) wiem, że teren ma kupic j.w.destrucion.
  
 
muzeum kolejnictwa mają przenieść za wileniaka
  
 
a kaczora niech przeniosa na pigalak.
j.w destruction- ciekawy jestem czy tym wszystkim ludziom, ktorym sprzedala mieszkania dala juz akty wlasnosci ziemi, na ktorych te mieszkania stoja? jeden wielki pierdolony przekret.
a auta z norblina gdzie przeniosa, do mikiciuka?


[ wiadomość edytowana przez: PACAN dnia 2005-03-01 22:06:18 ]
  
 
Cytat:
2005-03-01 22:04:39, PACAN pisze:
a auta z norblina gdzie przeniosa, do mikiciuka?



nawet niemów bo sie spełni i dopiero bedzie tragedia
  
 
Cytat:
2005-03-01 22:04:39, PACAN pisze:
a auta z norblina gdzie przeniosa, do mikiciuka?



Chętnie użycze miejsca
  
 
i szmata będzie w otrębusach
  
 
NIE!!!!!!!!
Dopiero pojąłem tragedię sytuacji
  
 
kiedyśw Norblinie padł tekst ze jak prezez Jw construction wygląda przez okno swojego gabinetu i patrzy w dół na Norblina to go szlag trafia .
Jakby skończyło sie tylko na prostowaniu Prostej to dałoby sie przeboleć. Ale żeby reszta została.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2005-03-01 22:04:39, PACAN pisze:
(...) a auta z norblina gdzie przeniosa, do mikiciuka?


Mam lepszy pomysł...
Ile miejsca potrzeba?
  
 
Cytat:
2005-03-01 23:45:29, Race_D pisze:
Mam lepszy pomysł... Ile miejsca potrzeba?


Odpada - za daleko na "szmatę"

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Eeee,jak daleko,jak blisko Ja mam blisko,jestem za,hehe.
  
 
Cytat:
2005-03-02 18:38:29, kaovietz pisze:
Eeee,jak daleko,jak blisko Ja mam blisko,jestem za,hehe.



ja też jestem za upss, Race, Kao chyba się narażamy
  
 
Cytat:
2005-03-02 15:52:00, OLO pisze:
Odpada - za daleko na "szmatę"


Eeee, to można robić troche rzadziej ale za to za każdym razem połączone z jakąś większą imprezą . Takie RejsParty w hali między zabytkowymi furami to by dopiero było...
  
 
NIE ZABIERAJCIE NAM NORBLINA !!!

wydaje mi się że my też powinniśmy wyrazić zgodę na taką przebudowę w końcu tam jest siedziba naszego klubu

a na poważnie, prędzej czy poźniej napewno Norblin jako taki zniknie z mapy Warszawy, napewno każdego kto "rządzi" stolicą kusi taki plac w centrum - tylko czy jest pomysł gdzie to wszystko przenieść ?