Poziom płynu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Niestety już parę dni po zakupie Omesi wyszło pare szczegółów: najważniejszy i najbardziej "tajemniczy" dla mnie to ubywanie płynu w chłodnicy. Obejrzałem bardzo dokładnie wszelkie możliwe miejsca i nie zauważyłem żadnych wycieków. Oświećcie mnie Panowie czy taka "usterka" może oznaczać coś poważniejszego. Oczywiście mam nadzieję że nie bo się jeszcze nie zdążyłem nacieszyć autkiem. Z góry dzięki za podpowiedzi.

Pozdr

P.S. Janusz - jest to potwierdzenie Twoich słów w którymś z postów, że kupując autko z drugiej ręki z tego rocznika to jest loteria (nie zawsze wygrana niestety)
  
 
Jesli nie ma wycieków to przepalsz w cylindrach a to oznacza uszczelkę uwalaoną. Nie ciagnie sie za toba spory obłok dymu/pary?
  
 
No właśnie w tym sęk, że nie ma w ogóle ani dymu ani pary. i to jest zastanawiające. Jest jeszcze jakiś inny sposób żeby to sprawdzić???
  
 
Szukaj wycieku,popatrz w okolice pompy wodnej, czasami kapie tak, że spada na blok silnika i odrazu w atm. Mogles miec tez zapowietrzony uklad i sie wlasinie odpowietrzyl. Pamietaj nic w przyrodzie nie ginie )
  
 
Ok. Piotr czy nie jest tak, że jak uszczelka pod głowicą jest walnięta to nie dość, że dymi z rury to nie ma mocy, słabo idzie itd. ( w sumie po MV6 to wszystko słabo idzie .



  
 
Ok. Piotr czy nie jest tak, że jak uszczelka pod głowicą jest walnięta to nie dość, że dymi z rury to nie ma mocy, słabo idzie itd. ( w sumie po MV6 to wszystko słabo idzie .



  
 
Ok. Piotr czy nie jest tak, że jak uszczelka pod głowicą jest walnięta to nie dość, że dymi z rury to nie ma mocy, słabo idzie itd. ( w sumie po MV6 to wszystko słabo idzie .



  
 
Ano tak jest, ale to moze byc bardzo subiektywne.
Sprubuj jeszcze tak. Odpal samochod i dodowaj gazu, jesli plyn zacznie bulgotac w zbiorniku, zacznie sie zwiekszac cisnienie w ukladzie to masz ostatnie stadium, jesli nie to wszystko przed tobą.Moze to jednak nie uszczelka.
  
 
dym z rury nie jest specjalnie konieczny. ja dymu nie miałem a uszczelka do dupy była
  
 
Pierwsza usterka , która mi się nasuwa na myśl to może być cieknąca nagrzewnica.
Druga usterka może wcale nie być usterką. Piszesz ,że ubywa ci płynu w chłodnicy , czyli wnioskuję , że nie masz zbiornika wyrównawczego płynu . Z tego co pamiętam w tym rozwiązaniu układu chłodzenia nie możesz mieć płynu nalanego"pod korek" , bo w miarę nagrzewania układ go wywala na rurką na zewnątrz. W tym rozwiązaniu zbiornikiem wyrównawczym jest górna komora chłodnicy.
Pozdrawiam
  
 
Mam zbiorniczek wyrównawczy( to właśnie w nim ubywa troszkę płynu) ale po "głębszej" analizie problemu doszedłem do wniosku, że bardzo prawdopodobnie jest to cieknąca nieznacznie nagrzewnica, będę musiał do niej zajrzeć.
  
 
Mialem podobny problem, okazalo sie ze mialem nieszczelny trojdzielnik i "woda" uciekala delikatnie przez lekko sparcialy waz. Padalo na blok silnika wiec i szybko parowalo tak wiec po oblozeniu papierem okazalo sie skad ucieka. Ale to tylko moj przypadek, moze jednak cos pomoze.. Zgadzam sie rowniez z opiniami ROBERTHO i PiotrS. Ja rowniez niedawno kupilem auto i jest to loteria ale nie poddawaj sie tak szybko tylko kochaj swoja omke a ona bedzie ci wdzieczna
  
 
Posprawdzaj rurki, trójniki-może dobry sposób to obłożenie papierem. (jak pisał omesiaK). Ja mam założony gaz i na łączeniach węży które mi założyli, tak zacisneli opaskami że po około 30tys. sam się dopatrzyłem gdzie kapie bez żadnych papierów. pozdr
  
 
jak bys mial walnieta uszczelke pod glowica to mozesz miec hustawke ogrzewania wnetrza



pozrd
  
 
Co to znaczy huśtawka ogrzewania wnętrza? Panowie, powiedzcie cos bliżej o tym "teście papierowym"? Ja intuicyjnie obstawiałbym nagrzewnicę, z dwojga złego chyba bym wolał, żeby to była uszczelka (koszt nowej nagrzewnicy - 450zl)
  
 
Jeśli nagrzewnica, to w kabinie, na obudowie tunelu będzie wilgotny dywanik po bokach. A jeśli miałbym wybierać, to wolałbym nagrzewnice niż uszczelkę, zwłaszcza w MV6
  
 
Januszku to jest C20NE
  
 
Disel, moja C20NE to jest również MV6 (tak jak twoja - disel)
  
 
wiem wiem
  
 
jedź do jakiegoś ASO jub dobrego warsztatu poproś o zrobienie testu na obecność dwutlenku węgla w układzie chłodzenia.
Panowie powiedzą ci czy już trzeba robić uszczelkę czy nie.
I nie załamuj się jak zobaczysz np. po minucie sporadyczne bombelki i płyn barwiący się na niebiesko...
To powinna być zdecydowana reakcja.
Jeżeli płynu ubywa ci tak szybko jak mówisz i będzie to z winy uszczelki, to będzie centralnie nawalało dwutlenkiem