ABS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kto sie spotkał z ciągle świecącą lampkąABS-u
  
 
To już przerabiali chyba wszyscy posiadacze Espero z ABS-em . Na 99% coś masz z którymś z kabli które idą do czujników w kołach( najcześciej jest to PP koło). Z tym poradzisz sobie samemu - opis jak to zrobić jest na stronie w poradach . Może się zdarzyć, że padł również czujnik w kole(nienaprawialny) - wtedy tylko wymiana czujnika. Modulator i komputer są właściwie bezawaryjne także jedna z dwóch pozostałych mozliwości. Ja stawiam na kabel.

Powiedz tylko jedno. Czy po uruchomieniu silnika gaśnie na chwile i zapala się na stałe dopiero ja ruszysz, czy nie gaśnie wogóle tylko świcie cały czas od momentu uruchomienia silnika ???
  
 
no a jeżeli zapala sie kontrolka po ruszeniu tzn po kilkunastu metrach to na co stawaiasz na kabel czy czujnik jak mozna wiedziec i w ktorym mijescu najczesciej ten kabelek jest przerwany
  
 
Cytat:
2004-01-15 20:01:01, martyl pisze:
no a jeżeli zapala sie kontrolka po ruszeniu tzn po kilkunastu metrach to na co stawaiasz na kabel czy czujnik jak mozna wiedziec i w ktorym mijescu najczesciej ten kabelek jest przerwany



Jeżeli jest tak jak mówisz to napewno to nie jest wina modulatora ani komputera. To napewno będzie kabel lub czujnik. Ja na 90% stawiam na kabel. Na sprawdzenie tego w którym miejscu jest uszkodzony kabel każdy ma różne sposoby. Jedni ciągną za kabel - urwie się zawsze w miejscu przerwania, inni jeszcze idą po kablu centymetr po centymetrze i szukają uszkodzenia. Ja sie tu nie będę wypowiadał, bo mam od tych rzeczy super fachmana i zawsze jemu daje auto robić. Jeśli chodzi o układy ABS to gościu naprawdę zna się na rzeczy ale urzęduje w Katowicach.
Niech się lepiej wypowiedzą ludzie, którzy sami to robili
  
 
Miałem to kiedyś w Nexii GLX.
Kabel był urwany (w ASO stwierdzili to dopiero po podłaczeniu samochodu do skanera - 75 zł.). Podobno zdarza się to dużo częściej niż uszkodzenie czujnika.

Po kilku próbach łatania kabla, w przypływie nerwu wyrwałem cały przewód i założyłem... normalny dwużyłowu przewód od odkurzacza. Poważnie. Przejechałem na tym patencie 30 kkm i działało bez zarzutu.

Pozdro

Navi
  
 
Po zakupie Esperaka też miałem problem z kablem - kabel wymieniony na kabel od lampy warsztatowej - miękki, silikonowy.
Teraz po 20 tyś. znowu zaplaliła się konrolka - już zakupiłem w Leroyu kabelek od odkurzacza i za jakis czas wpadnbe do mojego mechanika.