MotoNews.pl
7 Wspomaganie kierownicy (35954/0) - NT
  

Wspomaganie kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam pytanie : czy mozna zamontowac wspomaganie kierownicy z modelu 2.0 CD do 1.5 16V ?? planuje zamontowac i mam namiar na od 2.0 . Czekam na opinie . Dodam jeszcze ze w mok mam klime za miest wspomagania .
  
 
widze ze skoro nie ma odpowiedzi to chyba nie wiecie jak to z tym moze byc. W kazdym razie rozmawialem o tym z moim mechanikiem i mowil ze powinno podejsc chociaz bedzie to trudne bo jest bardzo malo miejsca na montaz. I JEST jedna rzecz ktora mnie martwi co mi powiedzial - ze na moim miesjcu by nie montowal wspomagania bo w Espero jest taki typ co jak sie zespsuje to tylko na lawete - nie da sie autem jechac i powiedzial ze sa dosc awaryjne. Co wy na to??
  
 
mam 1.8 z fabrycznym wspomaganiem nic nei nawala fakt ze jak wyłacze silnik kierownicą nie obróce prawie wogóle trzeba sie troche pomeczyc. Co do mozliwosci montazu w 1.5 wspomagania z 2.0 nic mi nie wiadomo!
  
 
Według mojego rozeznania to sama przekładnia kierownicza powinna być taka sama w 1.5 jak i w 1.8/2.0.



Natomiast problem będzie z pompą wspomagania i całym pozostałym osprzętem. Pomiżej układ z 1.5



a tutaj układ z 1.8/2.0



Najlepiej obejrzyj najpierw gdzieś mocowanie pompy w 1.8/2.0 i prównaj czy to jest możliwe do zamontowania u Ciebie.
A z tą awaryjnością to bujda. Układ jak każdy inny. Nie słuchaj swojego mechanika
  
 
Cytat:
2004-01-15 20:02:13, mcneo pisze:
bo w Espero jest taki typ co jak sie zespsuje to tylko na lawete - nie da sie autem jechac i powiedzial ze sa dosc awaryjne. Co wy na to??



Zmień mechanika bo pier... głupoty - szczególnie o tej lawecie. A na poważnie - przejedź się na przepytki do jakiegoś ASO DU.
  
 
niewieże żę gdy coś padnie to odrazu trzeba lawete, według mnie kierownica bedzie ciężko chodziła ale będzie się dało jechać. Podobnie będzie gdy cos padnie w silniku i trzeba będzie cholować ale poza lekkim zmęczeniem nie powienno być większych problemów.

Wiktor
  
 
Auta ze wspomaganiem mają inną przekładnię. Bez wspomagania trzeba zrobić więcej obrotów kierownicą aby maksymalnie skręcić, ale dzięki temu kierownica chodzi nieco lżej. Gdy w aucie ze wspomaganiem gdy wysiądzie wspomaganie nie da się prawie jechac - do krecenia kierownica trzeba uzyc dużej siły.