Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
nomos Miłośnik FSO Ford Escort Cabrio & ... Tarnobrzeg | 2003-12-25 16:24:56 na moim przypadku po 1 filtr, czyscic i jak tankujesz na stacjach takich gdzie gaz jest nizszy od normy czyli nie na firmowych np orlrn czy statoil to radzil bym ci co jakies pare miesiecy zagladnac do filtra
Po 2 dedoktro jak kto woli parownik, po jakims czasie gromadzi sie tam straszna smoła brudy i nietylko taka maz, mozna ja spuszczac poprzez odkrecenie srubki w roznych parownikach roznie sa umieszczone Ja mialem problem ze wczodzil mi na obroty i do 3500 i wiecej buuu nie chcial dławilo go wiedzialem ze ejst przytkany sprawdzilem wszystko rozebralem reduktor na czesci pierwsze, filtr, wkoncu wymienilem reduktor, ktoregos dnia na zlocie dałem mu w dupe i odziwo sie odetkało wszystko ![]() |
![]() Alan28 Miłośnik FSO Lancia Kappa SW/Lanc ... Zdzieszowice | 2003-12-26 00:01:30 powiem tylko ze jesli komus zamarznie parownik to pomimo zgaszonego auta NIE ZBLIZAC SIE Z FAJKAMI ![]() |
![]() Bolo_928 Miłośnik FSO PN C+ GSI 2000r Gotenhafen | 2003-12-26 04:25:01 Ja jeszcze nie mialem problemow z instalka gazowa...
Jedyne co moge doradzic...to tankowanie na firmowych stacjach... Pzdr Bolo#928 |
nomos Miłośnik FSO Ford Escort Cabrio & ... Tarnobrzeg | 2003-12-26 10:52:48
I z tym sie zgodze, tylko wiekszosc z nas tankuje raczej własnie na tych u prywaciarzy a tam gaz jest oszukiwany |
![]() slavny Polonez Gdańsk | 2003-12-26 11:46:11 Zgadzam sie z wszystkim co powyzej i jeszcze mala porada....Przelaczaj na gaz dopiero przy okolo 50 stopniach ( w zime oczywiscie) bedziesz mial pewnosc ze ci LPG nie zamarznie chociaz slyszalem ze odpalanie na gazie ma tez dobre strony( nie wyplukuje filmu olejowego z tuleji cylindrow co jest szczegolnie wazne przy uruchomieniu zimnego silnika ) aczkolwiek jak wiadomo silniki te zostaly skonstruowane z mysla o etylinie i chyba lepiej sie tego trzymac....I moze jeszcze jedno ![]() ![]() |
nomos Miłośnik FSO Ford Escort Cabrio & ... Tarnobrzeg | 2003-12-26 12:50:08 na tych stacjach jest gaz oszukiwany i jest dlatego taki tani ze sprowadzaja go bez akcyzy jako gaz do butli domowych, tam jest wiecej czegos tam i dlatego lipa ![]() ![]() |
![]() trombocyt Miłośnik FSO Polonez LE Gdynia | 2003-12-26 13:41:04 Ja tankuje gdzie popadnie no coż jeszcze nie natrafiłem na skuche. Odnosnie przygód z gazem to wkurza mnie na gaźniku ten system odpalania benzyna / gaz przechodzenie itd. Latem co prawda odpalam od razu z gazu i gitara ale teraz zima to pare razy probowalem i zalałem go i potem korek na skrzyzowaniu. Na wtrysku jest lepiej no cóż człowiek sie robi co raz bardziej leniwy. ![]() |
![]() Romangli Polonez Caro Dzierżoniów | 2004-01-03 03:13:59 U mnie pojawiał się problem kiedy silnik w lecie stojąc w korku nagrzewał się do 90stopni. Silnik nie chciał chodzić na wolnych. Na benzynie chodził. Auto kupiłem z instalacją. Auto było na regulacji. Niby było dobrze ale kiedy włączyło się światła to gasł znowu. Wymieniłem szczotki w alternatorze. Zmierzyłem ładowanie i nic. Pewnego dnia wpadłem na pomysł jak zwiękrzyć moc silnika na gazie nie ingerując w silnik. Wywaliłem klapkę od termostau przed filtrm powietrza ( i tak nie działał), a na wlot założyłem turbinę wqłasnej konstrukcji ze zwężającym się przekrojem wdmuchuyjącą powietrze przez fitr do silnika pod ciągle stałym ciśnieniem. O dziwo silnik nie dławi się. Zaczął chodzić równo na wolnych obrotach bez wahnięć. Bez regulowania dyszy wolnych obrotów w reduktorze LPG. A co najleprze w tym wszystkim. Odkręciłem o jeden obrót zawór dawkujący gaz na wysokie obroty. Polonez zmienił się. Często mówią że Polonez zanim przyspieszy to się musi zastanowić. Mój się nie zastanawia. Teraz na starcie to i golf 2 się chowa. Nie powiem bo polonez na wyższych biegach ma całkiem inne przełożenia niż golf jednak do IV biegu golfy zostają w tyle. Jest czym zaimponować. Auto na gazie spokojnie wkręca się na 6 tysięcy ale żadko to robię bo szkoda silnika no i paliwa. Tu jako ciekawostkę podam że jeżeli zatankuję za 20 zł (14l gazu) to jestem w stanie z włączoną turbiną przejechać 180 km jadąc średnio 95km/h, ale mogę też przejechać 84 km jadąc 130 - 140km/h oczywiście co chwilę redukcja na IV i wyprzedzanie (wskazówka obrotomierza nie schodzi poniżej 2,5 tysiąca obrotów).
Przeciętnie kiedy po mieście trochę sobie ostrzej pojeżdżę to wychodzi 11-12l gazu na 100km. Mój silnik ma przejechane 110 tysięcy km w tym 75 tysięcy z przyczepą załądowaną towarem na handel. Jeżeli gtoś chce tak poeksperymentować to proponuję najpierw zająć się chłodzeniem silnika. Wiadomo jak ktoś nie ma w starszym modelu poloneza to trzeba założyć dużą chłodnicę od caro. Obowiązkowo dwa wentylatory na chłodnicy. Jeden włączany z kabiny ręcznie. Drugi standardowo przez termostat na chłodnicy. Ja mieszkam w terenie górzystym. Często jeżdżę w góry. Zdarza się że 20 minut jadę non stop pod górę. W lecie to raz dwa zakatował bym silnik. Włączam wentylator ręcznie. 35 stopni ciepła na dworze. na obrotomierzu 3 - 3,5 tysiąca non stop na biegu II lub III. Temperatura wody 75 stopni, a nie 95. Ważne jest żeby temperatura wody była na pewnym zapacie, bo kiedy silnik 1,6 z taką turbinką zaczynasz dokręcać do 5 tysięcy a średnio jedziesz na 3,5 tysiąca a jest upał, a chłodzienia nie ma dobrego to silnik szlak trafi. Zresztą jak ktoś ma troszkę starszawy silnik to wie że przy 95 stopniach na piecu zaczyna być słychać zawory i korbowody. To znaczy ze silnik ma za wysoką temperaturę pracy. Dobrze jest wtedy aby silnik był lepiej chłodzony. Oczyście zbyt niska temperatura też nie jest dobra. |
![]() Bolo_928 Miłośnik FSO PN C+ GSI 2000r Gotenhafen | 2004-01-03 04:44:20 Tak patrze na foty w Twoim profilu Romangli... i dziwie sie co to za wynalazek...ten cooler na wlocie powietrza ?? Mozesz mnie oswiecic ??
Pzdr Bolo#928 |
![]() bandzior Miłośnik FSO FSO Polonez Będzin | 2004-01-04 11:13:33 Też jestem bardzo ciekawy ![]() ![]() ![]() |
![]() trombocyt Miłośnik FSO Polonez LE Gdynia | 2004-01-04 12:46:58 Przeciez kolega napisał że to jego turbinka własnej konstrukcji |
![]() WilK Black Magic Prowansja | 2004-01-04 14:03:53 Zapraszam do dyskusji również na forum LPG ![]() |
![]() Slavex Miłośnik FSO Szalony Polonez Wolsztyn | 2004-01-05 15:13:35 ja chyba tez cos pokombinuje z ta "turbiną", mam w domu stary silniczek od suszarki, na 12V, niezle daje, wiec jak to mi da kilka KM to bede mial pierwszego poldka w ktorym zamontowano czesc z suszarki do wlosow ![]() ![]() |
![]() bandzior Miłośnik FSO FSO Polonez Będzin | 2004-01-05 19:42:53 Na kilka KM to bym nie liczył ale Kilka sernych KM to prędzej. |
![]() sc00by Miłośnik FSO Caro 1.6 gle Ruda Śląska/ Świętochłowice | 2004-01-05 20:22:22 hmmm możesz to wyjaśnić bo nie jarze ![]() |