Mój poldek i parę problemów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam na początek .

Jakiś miesiąc temu nabyłem poloneza z roverem z 94 roku i jak to używane autko nie było cudów żeby cos nie wyskoczyło...

1 sprawa to ze leje się z nagrzewnicy na dywanik pasażera, już mi raz typ po "znajomości" wymienił na używana (niby po kosztach) ale znów to samo...

2 sprawa , mam cos pokombinowane z wentylatorem na chłodnicy a mianowicie wentylator mam włączany guzikiem (?!?) to normalne??

3 sprawa, nie dziala ogrzewanie tylnej szyby, prąd dochodzi i nie widac zadnych przerw ...

Przyznaje ze narazie jestem zielony w tych sprawach wiec proszę o jakieś sugestie od czego się zabrać w tym autku żeby nie zepsuć...

Ewentualnie gdzie są jakieś punkty w krakowie gdzie tanio i solidnie pomogą??

Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2004-01-18 03:05:20 ]
  
 
Ghmmm....
Cytat:
Jakiś miesiąc temu nabyłem poloneza z roverem z 94 roku i jak to używane autko nie było cudów żeby cos nie wyskoczyło...


- jak kupiłem swojego to przez prawie pierwszy rok nic się nie popsuło, więc cuda się jednak zdarzają .( tylko łożysko w jednym kole trochę gwizdało to wymieniłem)
Ad1) nie mam pojęcia co się leje, gdzie się leje, z nagrzewnicą poprostu jeszcze nie walczyłem nigdy

Ad2) To nie normalne ale takie zastosowanie jest praktykowane..kwestia tylko czy - sam wentylator się nie włącza?tylko guzikiem? Czy też może - włącza się i tak, i tak? może ktoś sobie takie cudo zamontował na stanie w korkach?

Ad3)u mnie też prąd dochodzi a grzeją tylko 4 paski, tam gdzie są przerwy posmarowałem takim specyfikiem przewodzącym prąd i nic... szukam markera przewodzącego prąd- to tak na marginesie

no ja z siebie mogę tyle wylać pomocnych wskazówek, może koledzy coś więcej ...pomogą.
  
 
wiec tak

co do nagrzewnicy to prztłaczam sie do sł ów przedmówcy

wentylator także chociaż w/w parent ma kol. Mokry dla mnie to dziwny pomysł al to nie mój samochód a co do korków to nigdy nie miałem problemów nawet w lecie

szyba tu problemy sie komplikuja gdyż jak nie działa znaczy ze jest przerwa i trzeba załątac przy pomou farbki przewodzacej lub innego tego typu specyfika

co do mechaników to tez jest skąplikowane

ja jestem samowystarczalny a jak już musze skorzystać z powodu braku wyposarzenia to jest nim warsztat na jeżmanowskiego w budynku KSM
geomertie robie w innym warsztacie tez na jeżmnanowskiego
a elektryka polecam na biezanowskiej
  
 
No więc z wiatrakiem to jest tak ze uruchamia się jedynie na guzik a szyba nie grzeje w ogole tak wiec czeka mnie troszke roboty
  
 
Cytat:
2004-01-18 11:29:30, Boola pisze:
No więc z wiatrakiem to jest tak ze uruchamia się jedynie na guzik




Zapewne poszeeedł włącznik termiczny w chłodnicy i ktoś poszedł na "łatwiznę" co by kosztów uniknąć
  
 
1. nagrzewnica nie wiem czy jest inna niż w zwykłym, mimo wszystko jaka by nie była musisz zdemontować konsolę i zobaczyć gdzie cieknie w najlepszym przypadku może przewód, skoro ktoś tam grzebał, jeśli nie to nagrzewnica powinno być widać, niemniej jednak jest to sporo dłubania, aby wygrzebać to cholerstwo...
2. j.w.
3. jeśli prąd dochodzi, a żadna nitka nie grzeje to jedyne co mi przychodzi do głowy urwana końcówka ogrzewania lub zaśniedziała...
pozdrawiam, życząc udanej walki
  
 
Cytat:
2004-01-18 11:34:36, danield pisze:
Zapewne poszeeedł włącznik termiczny w chłodnicy i ktoś poszedł na "łatwiznę" co by kosztów uniknąć



Łooo, jakie fajowe... A na guziku pewnie wygrawerowane - "Propeller Start"
  
 
Cytat:
2004-01-18 11:10:46, bodziot pisze:

wentylator także chociaż w/w parent ma kol. Mokry dla mnie to dziwny pomysł al to nie mój samochód a co do korków to nigdy nie miałem problemów nawet w lecie



Kolega Mokry ma taki patent ale nie dlatego ze ma zwalony włącznik termiczny wentylatora chłodnicy tylko na wypadek awarii w/w czujnika mam drugi obwód elektryczny który włacza wiatrak na krótko przyciskiem. Ot takie cóś fajne jak w rajdówkach
Czy jeszcze dla kogos to dziwny pomysł? Mi sie podoba tym bardziej że przycisk jest podświetlany i zawsze wiem kiedy sie dmuchawa włącza. Rozumiesz już Bodziot??
  
 
Cytat:
2004-01-18 12:27:50, Mokry pisze:
Cytat:
2004-01-18 11:10:46, bodziot pisze:

wentylator także chociaż w/w parent ma kol. Mokry dla mnie to dziwny pomysł al to nie mój samochód a co do korków to nigdy nie miałem problemów nawet w lecie



Kolega Mokry ma taki patent ale nie dlatego ze ma zwalony włącznik termiczny wentylatora chłodnicy tylko na wypadek awarii w/w czujnika mam drugi obwód elektryczny który włacza wiatrak na krótko przyciskiem. Ot takie cóś fajne jak w rajdówkach
Czy jeszcze dla kogos to dziwny pomysł? Mi sie podoba tym bardziej że przycisk jest podświetlany i zawsze wiem kiedy sie dmuchawa włącza. Rozumiesz już Bodziot??



ja rozumeć i jak ty lubec miec take patent to dobrze byc bo to byc twoje polonez i ja nie wiedziec czt ty miec dzialajacy wlacznik w chlodnica czy nie. A jak ja widziec ostatno twoje auto to ty nie mieć swiecace wykocznik tylko zwykłe
  
 
Jeśli będziesz montował nową (inną) nagrzewnicę to sprawdź najpierw jej szczelność. Kompresorem (pompką) wtłaczasz do niej powietrze, zatykasz otwory palcami i zanurzasz pod wodę - jeśli są bąbelki powietrza: "proszę inny egzemplarz".

Doświadczenie uczy
  
 
co do szyby tylnej, weź długi przewód i opdepnij na chama pod akumulator, pewnei zacznei się grzać.... , jak nei to szyba do wymiany - bo prawde mowiąc łatać sie nei opłaca - szyba 50zł, a klej ok 30zł więc odrazu wiadomo o co biega.....
  
 
Cytat:
2004-01-18 20:05:26, polonezcaro pisze:
co do szyby tylnej, weź długi przewód i opdepnij na chama pod akumulator, pewnei zacznei się grzać.... , jak nei to szyba do wymiany - bo prawde mowiąc łatać sie nei opłaca - szyba 50zł, a klej ok 30zł więc odrazu wiadomo o co biega.....



No i przytargalem przewód prosto od radia podłączylem i co sie okazalo ze nie przwodzi mi na lączeniu tego styku do samego paska ogrzewania tego pionowego tak wiec jeden problem z glowy ale pojawil sie drugi .... urwalem ten styk kupilem klej i to cos co jak posmaruje to przewodzi no i teraz czeka mnie zabawa ... a póki co dziala na "krótko"

Dodatkowo jutro czeka mnie zabawa z ta nagrzewnica naszczescie ja bede sie tylko przygladal
  
 
No to fajno że kilka spraw się wyjasniło. Co do nagrzewnicy to masz dobrze. To popaprana robota

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
aha i to cudo do łatania paskow ogrzewanie szyby (Silver plated copper) koszuje 12zł z tym ze zawartos tego jest porażająca bo aż 1,2 ml )
  
 
ten wyloncznik termiczny na guzik to nie jest takie dobre.
Sam sobie tak zrobilem bo nie chcialem wyloncznika termicznego kupować.No i sie pojawil pewien problem czasami czlowiek zapomina spojzec na termometr a silnik sie grzeje.Wiec teraz mam sprawny czujnik a wloncznik (reczny) sobie zostawiolem, bo jakos temu termicznemu zabardzo nie ufam.(wentylator sie wlancza gdy na termometrze mam ok 105-110.)
  
 
no i dupa. Ogrzewanie tylej szyby dziala ale za chwile mi wywala bespiecznik ... i nie dziala. ciekawe co to znowu sie porobilo?? jutro przy okazji nagrzewnicy skorzystam z dachu nad glową i poszperam co tam gdzie tam ale raczej czeka mnie wizyta u elektryka

sorry ze glupio zapytam. w jakiej temp silnika powinien uruchomic sie wentylator? 105-110?? bo moze ja automat tez mam sprawny tylko nie osiagnelem takiej temp jeszcze??