MotoNews.pl
10 Nowy importer (38120/12) - NT
  

Nowy importer

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy wiecie , że jest nowy generalny importer ładnych samochodów? Poniżej kilka informacji na ten temat (teksty pochodzą z "Giełdy Samochodowej" z końca ubiegłego roku):

"Przed miesiącem działalność rozpoczął nowy importer Łady - warszawska spółka Dow-Max. Do Polski sprowadza Łady 110 sedan, 111 kombi i 112 hatchback, ale jako następca prawny poprzednich central - autoryzacja serwisowa obejmuje wszystkie modele marki, także m.in. Łady Nivy.

Ważnym elementem sieci Łady w Polsce jest największy kontrahent Dow-Max, spółka Damis Motor Poland. Firma ta ma odpowiadać za całą dystrybucję Ład w Polsce, sama też uczestniczy w rozbudowie sieci. Trwają ostatnie prace wykończeniowe nowego salonu Łady, wybudowanego przez Damisa w Warszawie (ul. Rzymowskiego). Oficjalne otwarcie odbędzie się na początku września. Będzie tu salon sprzedaży i oczywiście serwis. Kolejny warszawski salon z serwisem ma być otwarty, także we wrześniu, na terenie Wyścigów Konnych...

...W sierpniu rozpoczął działalność nowy oficjalny polski importer samochodów Łada, firma Dow-Max. Na razie sprzedaje Łady 110, 111 i 112 z ubiegłorocznego zapasu oraz terenowe Nivy. Import nowych aut pełną parą ma ruszyć od maja przyszłego roku - po związanym z wejściem Polski do Unii Europejskiej obniżeniu ceł na auta spoza UE...

...Spółka Dow-Max przejęła schedę po poprzednim importerze - ASC. Sprzedawane obecnie auta osobowe to ubiegłoroczny zapas poprzedniego importera. - Mamy Ładę 110 sedan, 111 kombi i 112 hatchback - mówi dyrektor techniczny Dow-Max Robert Rocki. - To końcówka zapasu, pozostało tylko kilkanaście samochodów. Do obniżenia ceł sprowadzać będziemy tylko terenowe Nivy.

Niva jest najpopularniejszą Ładą na polskim rynku. To wóz z napędem na cztery koła. Silnik 1.7 z wielopunktowym wtryskiem gwarantuje 81 KM mocy. Terenówka kosztuje 39 tys. zł. Jej stałym i największym nabywcą są Lasy Państwowe, ale nie brak klientów indywidualnych.

Uściślijmy: samochody osobowe z kończącej się oferty Dow-Max to czterodrzwiowa Łada 110 (z silnikiem ośmiozaworowym kosztuje 34,9 tys. zł, z 16-zaworowym - 36,9 tys.), Łada 111 kombi (z silnikiem ośmiozaworowym - 36,9 tys. zł, z 16-zaworowym - 38,9 tys.) oraz Łada 112 hatchback (z silnikiem ośmiozaworowym 34,9 tys. zł, z 16-zaworowym 36,9 tys.). Są mniej popularne niż Nivy. - Z powodu ceny - dodaje R. Rocki. - A na nią decydujący wpływ ma 35-procentowe cło. Dlatego zadecydowaliśmy, że do maja przyszłego roku, kiedy to najprawdopodobniej wraz z naszym wstąpieniem do Unii spadnie ono do 10 procent, wstrzymamy import aut nieterenowych. Potem będzie można polskim odbiorcom zaoferować atrakcyjniejszą cenę."






[ wiadomość edytowana przez: bartos dnia 2004-02-02 17:33:04 ]
  
 
Dlaczego nikt do Polski nie sprowadza nowej Samary (2115)? Przeciez to chyba najnowsza konstrukcja (nowsza niz 110!)
Macie jakiekolwiek info na ten temat?
  
 
No to poczekamy sobie do tej Unii. Ciekawe jakie wtedy beda te cenki...
  
 
2115 ?
Nic niesłyszałem, ciekawa perspektywa te obnizki.
Myślę że wykorzytają podwyzki związane z wejściem do UE, i utrzymają ceny alboo....
  
 
Nowa Samara (2115)
Wiem, ze w Rosji takie jezdza!
No właśnie myślicie,że jeśli chodzi o nowe samochody to lepiej kupic teraz przed wejściem do UE, czy już po wejściu?
  
 
Jejku - jak lubie łady tak ta jest poprostu brzydka... wygląda jak nieudolnie zretuszowana Łada Samara
  
 
Cytat:
No właśnie myślicie,że jeśli chodzi o nowe samochody to lepiej kupic teraz przed wejściem do UE, czy już po wejściu?




To zależy jaki samochód chcesz kupić. Nie wiem dlaczego, ale większość opinii jakie słyszałem w mediach to mówiące, że samochody powiedzmy "zachodnie" zdrożeją, dziwnie tłumaczą to potrzebą wyrównywania cen, że w tej chwili w Polsce są najtańsze samochody itp. Samochody ze wschodu (japończyki , Korea no i Rosja) podobno mają stanieć (wiadomo niższe cło). Jak będzie naprawdę tego chyba nikt nie wie.
pozdr
  
 
A skoro mówicie o Samarze 2, to mało tego, że powinni sprzedawać 2115, to jeszcze też 2113:

i 2114.


A w przyszłości także na razie będące prototypami Chelnok 2:

i 2348:


Co do wyglądu - cóż o gustach się nie dyskutuje, ale moim zdaniem jest to normalny samochód. Ktoś tu mówił "wygląda jak nieudolnie zretuszowana Samara" - to że zretuszowana to miał rację, bo tak jest w rzeczywistości.
A czy jest nowsza (nowocześniejsza) od 110? Hmm... odpowiem tak - jeżeli ma się liczyć tylko rok wejścia do seryjki to tak, bowiem pierwszy model grupy 110 (lada 2110) weszedł w 96-97 roku (2111 - 98 rok; 2112 - 00 rok), a pierwszy model Samara 2, czyli 2115 w 2000 roku (2113 i 2114 w 02 roku).
Ale założenie obydwu grup jest inne, bowiem 110 jest przeznaczona do trochę innych odbiorców - 110 ma większe wnętrze i bagażnik od Samary.
Grupa 110 jest ponadto chyba trochę (ale tylko trochę) bardziej komfortowa pod względem funkcjonalności. Chociaż ja nie do końca się z tym zgadzam, bo w Samarze 2 standardowo są np. halogieny, w wersji "Norma" już są listwy ozdobne drzwi, a w 110 halogienów w ogóle nie ma w nawet najlepszej wersji, listwy są tylko w "Lux" (tj. najlepsza wersja wyposażenia).
O 110 i o Samarach 2 mówię dlatego, że ktoś chyba o to pytał, albo mówił, że Samara 2 jest nowsza od 110, więc żeby nie było niedomówek, to ja wyjaśniam wszystko, żeby było wiadomo.