Jakie fele i oponki na lato?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
Mam dylemat bo chcę zmienic aluski...na wieksze ni ewiem czy 15tki (195-55/15) czy 16tki 195 lub 205/50/16) chciałbym żeby ładnie było, ale nie kosztem spalania i pogorszenia trakcji...mój silniczek to 1.6 do tego, więc 205 to chyba za duzo...co myslicie?
  
 
acha rozmiar producenta to 185/60/14
  
 
Ja swoim zwyczajem odradzam zmianę na dużo szersze. Wiąże się to z większymi oporami toczenia, a co za tym idzie, ze zwiększonym zużyciem paliwa. Jeśli nie masz zastrzeżeń co do prowadzenia auta to nie przeginaj. Ja u siebie założyłem 195 zamiast 185 i myślałem że mi to pomoże uniknąć lub przynajmniej zmniejszyć częstotliwość pisków przy ruszaniu
Nie powiem Ci jakie są różnice między 185 a 195, bo na fabrycznych jeździłem kilkanaście dni. Ogólnie nie narzekam, zakręty trzyma bardzo fajnie, ale na 205 bym się nie zdecydował.
Jak bardzo chcesz, to wsadzaj 15-tki, tylko licz się ze zwiększonymi wydatkami na opony i na pewno lekkim utwardzeniem zawieszenia. ( o 16-tkach już nie wspomnę )
Pozdro.
  
 
Cytat:
2004-01-25 21:10:36, Perzan pisze:
Ja u siebie założyłem 195 zamiast 185 i myślałem że mi to pomoże uniknąć lub przynajmniej zmniejszyć częstotliwość pisków przy ruszaniu



"Myślałem..." znaczy się nie jest tak jak myślałeś ??
  
 
U mnie w GTI roznie podają rozmiar standardowej gumy- niby mam 195/65/15 i napewno zakładać bede 16" 205/55 (5*100-wiec nie bedzie probelmu )
  
 
no własnie tak mysle ze najrozsadniej bedzie wszytko o jeden rozmiar czyli 195/55-15...
  
 
tez tak myslę...
16 cali to juz o cal wieksze ryzyko

i też nie ma co przesadzać z szerokością - ja też miałem teki zapędy, "265 a co mi tam" (tylko już na niektóre myjnie nie mogłem wjeżdżać...)
potem 255 i jakoś lepiej się jeździło...
a jak założyłem 245 to nagle przestało mnie w koleinach nosić!!!

Twój wybór
  
 
Cytat:
2004-01-25 21:15:07, senser pisze:

"Myślałem..." znaczy się nie jest tak jak myślałeś ??



Jakby to powiedzieć... rozczarowałem się okrutnie
OT
EOT
Pozdro.
  
 
Ja cały zeszły rok przejeździłem na 16-tkach. 205/45. Fakt, twardo ale drogi trzymały się jak żadne inne, rewelacja.
Na razie zero problemów z wytrzymałością piast itd.
  
 
Cytat:
2004-01-25 21:28:04, kasumi pisze:
no własnie tak mysle ze najrozsadniej bedzie wszytko o jeden rozmiar czyli 195/55-15...



Bardzo zle rozwiazanie - glownie wzgledem finansowym.

Poza tym 195/55R15 jest zamiennikiem 185/65R14.
Opona o indeksie 55 jest przewaznie 1.5-2x drozsza od 50 (195/50 jest zamiennikiem dla 185/60, stosowac mozna tez 185/55 ale tez sa drogie).
Np:
Dunlop SP Sport 01 195/55R15 - 400zl
Dunlop SP Sport 01 195/50R15 - 232zl

BFGoodrich Profiler G 195/55R15 - 343zl
BFGoodrich Profiler G 195/55R15 - 204zl

IMO roznica jest spora a poza tym zamiennikiem dla 185/60 jest albo 195/60 albo 185/55 (podobnie jka 195/55 malo popularna i droga).
  
 
a moze ktos potrzebuje kupic oponki letnie 195/60/15 V88 Pirelli P6000 komplet w bardzo bardzo dobrym stanie? bo chetnie sie pozbede... jak cos walic na gg lub maila do mnie
  
 
Cytat:
2004-01-26 13:53:13, tmw pisze:
Dunlop SP Sport 01 195/55R15 - 400zl
Dunlop SP Sport 01 195/50R15 - 232zl

BFGoodrich Profiler G 195/55R15 - 343zl
BFGoodrich Profiler G 195/55R15 - 204zl

IMO roznica jest spora a poza tym zamiennikiem dla 185/60 jest albo 195/60 albo 185/55 (podobnie jka 195/55 malo popularna i droga).



no porsze nawet nie pomyslaem ze moze byc taka róznica!
hmm profil 60...chciałem niższy...żeby troche utwardzic...
  
 
Cytat:
2004-01-26 20:20:55, kasumi pisze:
no porsze nawet nie pomyslaem ze moze byc taka róznica!
hmm profil 60...chciałem niższy...żeby troche utwardzic...




Oczywiscie sie pomylilem ... 195/50 albo 185/55 nie 60.
  
 
no teraz juz wszystko jasne dzieki
  
 
no nie ma co panowie...
cokolwiek byscie nie mowili to czym mniejszy profil tym mniej komfortu a wiecej sportu
czym szersza oponka tym wieksze spalanko!

aczkolwiek tytaj sam ze soba nie moge sie zgodzic!

poprzedni moj batmobil to 206 byla z silniczkiem ala lokowka 1.1 60KM. No ale oczywiscie felaszki zmieniajac zdecydowalem sie na 190/50/14 (175/65/14) i mimo to naprawde nie poczulem roznicy w osiagach! A maly silniczek byl przeciez! I wez to zrozum!
HM! Moze to za sprawa lekkich przerobek jakie mialel...!

No w kazdm razie fegi na ten rok maja oponki 235/45/17. Zobaczymy jak sie bedzie samochodzik na takich gasiennicach sprawowal ale wygladal na pewno bedzie dobrze.
Ewentualnie 215 wcisne.
Konczac chcialbym rozpowszechnic swoje zdanie ze jak kupowac felaszki to jak robia to nasi sasiedzi niemcy, conajmnije 18! Mniej to strata czasu!
  
 
W niemczech to spoko moge smigać na takich felach, ale na poskich drogach to porazka, nie dość ze dziury to do tego dochodzą jeszcze koleiny, a prowadzenie samochodu na takich gumach w koleinie to porażka. Do tego trzeba pamietać ze szersza opona szybciej sie poslizgnie na brudnym asfalcie lub mokrym, także nie można przesadzać.
  
 
ok wporzo tylko ile to bedzie "przesadzone"?