Nagrzewnica od Argenty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś widział oryginalną nagrzewnicę od Argenty? Mam pytanie otóż pomiędzy nagrzewnicą a wirnikiem (w poldku jest śmigło przy takim samym układzie) jest plastikowa przekładka - chciałem się dowiedzieć czy ta przekładka jest taka sama jak w poldku czy inna ja mam taką samą i kiepsko dmucha. A na takie obroty i wirnik powinno włosy wyrywać.
  
 
Wina dmuchania wcale ni musi się wiązać z wiatrakiem. Wyciagnij nagrzewnicę przeczyść ją dokładnie albo jakimś specjalnym środkiem, albo środkiem do udrażniania rur ( kret albo coś w tym stylu ). Zobaczysz wówczas ile syfu ci z niej wyleci. Jeśli to nie pomoże sprawdź czy zaworek przy nagrzewnicy otwiera się całkowicie.

A czy ta plastikowa obudowa z wiatrakiem jest taka sama czy nie, tego nie wiem. Ale podejżewam że nie powinno mieć to tak wielkiego znaczenia czy jest to wiatrak z polda czy argenty.
  
 
Mam nagrzewnice z Argenty ,,,gdzieś w garażu pod kupą inych ciekawych części , wiem że w Argencie jest 4 , lub 5 prędkości wiatraka , i sama prędkość zależy od silnika napędzającego ów wiatrak , w DFie (lub w moim 132) na max prędkości powietrze leci z nawiewów tak sobie , przyczyną jest nie tylko słaby silniczek ale również nieszczelność kanałów prowadzących powietrze . Wymiana silniczka napędzającego wiatrak i uszczelnienie kanałów powinno dac efekty (w Argencie nawet w tapicerce drzwi idą kanały do dodatkowego nawiewy na boczne przednie szyby )
Siliki elektryczne się zużywają , więc podejrzewam że taki z Dfa w dobrym stanie i przy szczelnych kanałach tez potrafi narobić wiatry .
  
 
oj potrafi potrafi

jak mi sie nagrzewnica nie nagrzeje a mam wlaczony nawiew i na zewnatrz jest z minus 10 to musze jedzic w rekawiczkach bo takim chlodem wieje
  
 
argenta81 mam do ciebie pytanie.....chce kupic argente z1985 czyli po facelifcie... auto ma uszkodzona lampe i atrape chlodnicy, czy nie wiesz gdzie mozna dostac te czesci do argenty po facelifcie lub ewentualnie atrape swiatla i migacze do argenty przed faceliftem?? bede wdzieczny za jakiekolwiek namiary....
qrde mialem juz argente ale akurat tez byla walnieta z przodu i mi nic czesci nie zostalo...poza tym to byla seria 1 czyli 1982 rok...
  
 
Bart- pozbywasz sie F127 ?!
  
 
Koniu no chce miec duuuzy samochod do jazdy nacodzien.... 127 to swietne auto...moj egzeplaz jest naprawde udany, bezawaryjny i ma swietna blache tylko....jest to troche male auto.... zastanawiam sie nad argenta.... mam cos na oku... tylko przytlacza mnie koszt utrzymania argenty... za 127 place 350 zeta za rok w pzu... za argente z 1985 nie chce myslec nawet ile bo nie ma znizki 50% weteran szos moze wezme ojca na wspolwlasciciela.... poza tym argenta ktora ewentualnie chciabym kupic nie ma gazu a to tez wydatek bo to silnik mpi.... no nie wiem jestem zdezorientowany troche....niech mi ktos cos doradzi....

a 127 sprzedawac zaczne zaraz po tym jak sobie policze wszystko i bede pewien ze kupno argenty to dobry pomysl.....
  
 
wlasnie poczytalem o skladkach ubespieczeniowych... dziekuje chyba zostane przy 127.... w mojej sytuacji i przy moich znizkach w pzu za argente chca 1386 zeta....1144 w PTU Daewoo...1048 zeta w samopomocy... to ponad trzy razy wiecej niz teraz place za 127 ale lipa...trzeba zostac przy samochodach majacych conajmniej cwierc wieku bo jest taniej




[ wiadomość edytowana przez: bart128 dnia 2004-01-27 12:22:57 ]
  
 
bart jeśli byś chcial światla to w d.g byla(teraz rozebrali na części) argenta chyba po liftingu
a może jeśli nie bierzesz to byś mi zdradził cene (najlepiej sam silnik,choć jeśli w dobrym stanie i niedrogo to może bym zakupil taką limuzyne???)
pozdro
  
 
bart 128
jak chcesz to mam ina zbyciu interesujące elementy
oddam za przysłowiowa złotówkę
  
 
Jeśli chodzi o różnicę między śmigłem a wirnikiem w nagrzewnicy to różnica jest zasadnicza - obecnie we wszystkich samochodach jakie spotkałem (mam na myśli w miarę nowe modele) stosuje się tylko wirniki z tego względu że mają lepszy "dmuch". W Argencie zastosowano wirnik bo oprócz nawiwów na boczne szyby w drzwiach jest też nawiew na pasażerów z tyłu (pod przednimi fotelami). Śmigło z pewnością by nie wydoliło zresztą jak pamiętam nawiew z mojego poloneza gdzie czyściłem nagrzewnice, uszczelniałem przewody papierowe itd.. to było kiepsko. Jeśli ktoś ma taką nagrzewnicę to niech rozbierze i sprawdzi jaka jest przekładka i jaki jest odstęp między przekładką a wirnikiem u mnie jest ze 2 cm a jak ogladałem dmuchawę od PN plusa to jest kilka milimetrów - z tego wnioskuję kiepski dmuch bo powietrze cofa się.

______________________
| |
| | - nagrzewnica
|______________________|
______________________
|______________________| - przekładka
_______________________
| | - wirnik
|______________________|
___ | |____
| |
| | - silnik
  
 
Cytat:
2004-01-28 01:59:33, cre pisze:
bart 128
jak chcesz to mam ina zbyciu interesujące elementy
oddam za przysłowiowa złotówkę




Potrzebuje maske do argenty a takze przedni zderzak i atrape. Jakby ktos mial....
  
 
przekładka w argencie ma troszkę inną średnicę otworu -jest delikatnie mniejsza - poza tym wystające do góry kawałki plastiku są dłuższe (te co podtrzymują wkład nagrzewnicy ) bo w argencie jest nagrzewnica niższa niż w DFie (chodzi o sam "matrix"-tą małą chłodniczkę) szerokość i wysokość prawie takie same
polecam zaworek z argenty (taki plastikowy) i dokładną regulację ciegien do sterowania tymi gumowymi "wrotami" umieszczonymi nad "matrixem" i tradycyjnie sprawdzenie termostatu (jak zimno)

zewnętrzne wymiary nagrzewnicy prawie takie same -wystaje troche w dół obudowa od silniczka

trochę dłubanimy i działa w fiacie