Regulacja zaplonu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
Jaka jest procedura ustawiania zaplonu w esp. 1,5
Czy do jego ustawiania trzeba zewrzec styki AB?
Jesli tak to po co?
  
 
Z tego co wiem to faktycznie nalezy zewrzeć styk A i B.
Po co??
Tu już mogę się tylko domyślać - zdaje się ,ze wtedy komp wchodzi w tryb awaryjny i nie reguluje automatycznie wyprzedzenia zapłonu.
Dobrze mówię???
  
 
U mnie normalnie silnik trzyma 850rpm.
A jak mu zewre AB to obroty wynosza 1100rpm
nastepnie spadaja do 900 i znowu na 1100.
Nie wiem co moze byc tego przyczyna.
  
 
Dokladnie tak jak JACO napisal.

Zwarcie stykow powoduje odpiecie komputerowej regulacji kąta wyprzedzenia zaplonu. Wtedy obroty plywaja poniewaz masz sonde lambda ktora reguluje sklad mieszanki (ciesz sie... tzn ze powinna dzialac )
Teraz zaplon mozesz wyregulowac stroboskopem
  
 
Nie wiem czy to zdrowe dla silnika zwierać styki przy pracującym silniku. Ja zawsze zwieram przy wyłączonym. Mam wówczas dziwny objaw - wentylator chłodnicy włącza się na wysokie obroty.
  
 
Wentylator zwykle pracuje po zwarciu styków.
Pozdr.,
Wrolo
  
 
Pomocy
Mam pytanie jak ustawić zapłon w 1,8 Sohc
czy ustawia się tak samo jak w 1,5 i gdzie są te styki
  
 
Styki sa w gniezdie diagnostycznym ALDL nad komputerem.
Podejrzewam, ze w 1,8 jest tak samo jak w 1,5.
  
 
A co ma sonda do regulacji obrotow?
  
 
Sonda nie ma nic do regulacji obrotow ale ona wlasnie powoduje to charakterystyczne plywanie obrotow przy trybie "awaryjnym"
  
 
Czyli moge bez obaw ustawiac nawet jak ma 1200rpm.

No to powiedz jeszcze z ktorej strony mam patrzec na te znaki zeby je dobrze widziec.
  
 
Dzieki za info sprawdzilem empirycznie po odlaczeniu sondy plywanie ustalo