Ponownie wycieraczki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie.
Temat wycieraczek wraca jak bumerang. Mnie również to dopadło. Oczywiście przejrzałem forum jak i porady, ale odpowiedzi na nurtujący mnie temat nie znalazłem. Chodzi oczywiście o tuleje w mechanizmie wycieraczek. W poradach jest opisana wymiana tulei ale przy mechanizmie silniczka a co z tulejami przy ramionach. Jest możliwość ich wymiany (jeżeli tak to jakich szukać, jakieś podpowiedzi jak się do nich dobrać i czy jest to możliwe)????, bo większość wymienia cały mechanizm, a mnie się to nie uśmiecha wiadomo z jakich względów. A może źle szukałem i te tulejki od maluchowskiego rozrusznika też tu pasują???
Pozdrawiam
Maciej
  
 
Faktycznie, temat był wielokrotnie poruszany
M.in. Tu jest opis tej naprawy, a dodatkowo znajdziesz na stronie głównej w poradach - "Naprawa wycieraczek by Majonez"

  
 
Ja jestem własnie po wymianie tulejek w ramionach - te w okolicach silnika i przekładni wydaja się być OK.
Jak to zrobić???
W poradach z tego co pamietam jest to opisane, ale opowiem w skrócie jeszcze raz.

Zakup cztery tulejki od rozrusznika malucha.
Zaopatrz sie w dobry klej - Poxipol 2 składnikowy.
Wyjmij mechanizn - nie odkręcaj silnika od przekładni (nie trzeba).
Zdejmij metalowe segery trzymające ośki wycieraczek i powstrzymujące je przed wypadnięciem do tyłu z palstikowych tulejek.
Wyjmij osie (do tyłu) i oczyść je solidnie papierem sciernym.
Teraz musisz oddać mechanizm do jakiegoś zakładu w którym posiadają frezarkę ,żeby wyfrezowali Ci otwory (o srednicy nowych tulejek od Malucha i głębokości równej wysokosci jednej tuleji) w starych plastkiwych tulejach - jeden otwór od góry i jeden otwór od dołu (to samo oczywiście nalezy powtórzyć na drugiej osi wycieraczki).
Teraz osadź na Poxipol tulejki w wyfrezowanych dziurach.
Przeczyść w środku tuleje z pozostałosci kleju.
Nasmaruj porządnie osie i tuleje.
Zmontuj, załóż segery.
Posmaruj smarem (np. w strzykawce lekarskiej) wszystkie przeguby pod gumowymi uszczlakmi.
Zamontuj mechanizm pamietając ,ze mase silniczek ma na śrubie mocującej. Nie przerażaj się więc tym ,że nie bedzie działał gdy podepniesz go na próbę przed montażem.

Ostżegam ,że robota jest MEGA upierdliwa, ale efekt extra - tulejki będą działać do czasu gdy samochód pójdzie nazyletki.
  
 
Dzięki Wam serdecznie za szybką i rzeczową odpowiedź. To sobote mam w takim razie zaplanowaną.
Pozdrawiam
Maciej
  
 
W poniedziałek wymieniłem mechanizm na nowy (niestety z plastikowymi tulejkami). Koszt to 108 machanizm i 35 robocizna w ASO.
Teraz będę zastanawiał się co zrobić ze starym mechanizmem (wymienię pewnie tulejki na matalowe).