1,5 DOHC rozebrany na części pierwsze - FOTKI!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco








  
 
cos dziwny ten silnik... stozek ma, jakis dziwny aparat zaplonowy, czyje to cacko?
  
 
Silnik to (można poznać właśnie po cewce, kolektorze dolotowym) to nowsza konstrukcja DU stosowana np. w Nubirze.
Podejrzewam, że graty mogą być z Nubiry 2.0.
Wałki rozrządu też nie są seryjne z Esperaka.
W espero nigdy nie były montowane widoczne na zdjęciu cewki dwubiegunowe (bezstykowe). Całkowicie inny jest też montaż cewki.

Moim zdaniem. Jest to espero (można poznać po pompie hamulcowej, zbiorniku na płyn chłodniczy i charakterystycznym wiatraku nawiewu powietrza do kabiny, ale z gratami od Nubiry 2.0 16V

Zgadłem, zgadłem - dostanę cukierka ???
  
 
na bak esperak a stozek fannie soloznil. Pewnie koreance cos kombinuja
  
 
Espero i 130-pare konie... to brzmi dumnie
  
 
A i rozporke na amory z przodu ma montowane.
  
 
kurcze pióro jaki dziwoląg......

na bank nie jest to 2.0 z nubiry

po kabinie widać ze to esperak.

Silnik to siakiś wynalazek. Kolektor dolotowy jest z lanka 1.5 1.6 VGIS (zmienna geometria łopatek) ALE! nie widze puszki podciśnienia która nim steruje.
Termostat jest inny niż lanku - jakiś taki dłuższy.
Pokrywa zaworów tez jest inna, niby podobna do tej lanosowej, ale wygląda na zalaną plastikiem.
Bezrozdzielaczowy zapłon pochodzi z lanosa.
Wałki rozrządu na oko też.
Koła pasowe są za to już inne....

Głowica wygląda na lanosową, podobnie blok.

Wydaje mi sie że jest to pomieszanie lanosa z espero i jakimś eco-tec-iem opla....

dziwadło totalne....a jeszcze jak pięknie wykonane
  
 
tak patrze....to naprawde robi rzeźnik nie mechanik

popatrzcie na naspawaną manetke przepustnicy
zatkany odpowietrznik zbiorniczka wyrównawczego, powyginane w chińskie 8 przewody do spręzarki (a one uwielbiają pękać) i całą mase plontaniny przewodów pod maską....


JAK MOŻNA TAK NISZCZYĆ SAMOCHÓD....mam nadzieje że to nie jest auto któregoś klubowicza
  
 
Cytat:
2004-02-02 07:03:42, Tomek-Mydlowski pisze:
kurcze pióro jaki dziwoląg......

Kolektor dolotowy jest z lanka 1.5 1.6 VGIS (zmienna geometria łopatek) ...


Jakich łopatek ???
Zmienną geometrię łopatek mogą mieć np. turbiny i inne układy z systemem sprężającym.

Identyczny kolektor jest też u Nubie 1,6 16V, lanku z takim samym silnikiem itp.
Podobnie jest z ukł. zapłonowym.

Koła pasowe rozrządu faktycznie są inne, poza tym mają możliwość zmiany ustawień samego rozrządu poprzez "fasolki", i ... mamy Espero ze statycznym układem V - tec

Termostat (obudowa) też jakby z silniczka 1,6 16V.

Hmm, istotnie Tomku, że poskładane bardzo z gustem. Na te spawy wcześniej nie zwróciłem uwagi - wprawne oko
  
 
chodziło oczywiście o to
  
 
Cytat:
2004-02-02 23:43:38, Tomek-Mydlowski pisze:
chodziło oczywiście o to


Tak mi właśnie świtało, że masz na myśli zmienną długość kanałów dolotowych względem prędkości obrotowych i stopnia obciążenia silnika
  
 
jeżeli już używamy fachowego słownictwa - to zowie się to "zmienna geometria kanałów dolotowych"

Tak na marginesie - zaletą tego układu jest utrzymanie dobrego momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika - dzięki długiej drodze dolotowej kolektora. Przy większych obrotach moduł elektroniczny otwiera zawór sterujący w kolektorze, co skraca drogę powietrza do komory spalania. Efektem jest 10-procentowy wzrost osiągów.

Praktycznie wielu userów blokuje łopatke w pozycji skracającej maksymalnie długość kanałów kolektora. Wiaże sie to z wyraźnym wzrostem mocy...ale nietety i zużycia paliwa .....ale nie ma nic za darmo

Tjunowane silniki, które ze wzrostem mocy i momentu ograniczają zapotrzebowanie na paliwo - są tylko w necie
  
 
Cytat:
2004-02-03 00:46:09, Tomek-Mydlowski pisze:
jeżeli już używamy fachowego słownictwa - to zowie się to "zmienna geometria kanałów dolotowych"


True, true
  
 
no ba
  
 
hehe kolejny wykład za nami hehe
  
 
Moza ktos w konu zdradzi co to jest. Ja kompletnie nie wiem jak wygląda silnik z lanosa Poloneza znam na przelot ale lanosa ?? Tylko z wierzchu nic poza tym. O nubirze nie juz nic nie powiem