MotoNews.pl
  

Stuki w tylnym moście

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od pewnego czasu coś stuka mi w tylnym moście,wymieniłem łożyska półosi i dalej to samo.jak podnosze auto z lewej strony i kręce kołem to słychać stukanie ,można też je wyrażnie wyczuć trzymając za prawe koło i na odwrut jak podnosze z prawej to stuki słychać jakby z lewej strony.i tu mam pytanie do fachowców czy warto zdejmować pokrywe przekładni w tylnym moście i próbować coś samemu czy jechać do warsztatu.mam poldka atu plus 1.6 gli.
  
 
Moim zdaniem bedzie to wina luzu między wałkiem atakującym a kołem talerzowym, lub między satelitami mechanizmu różnicowego.
W Warszawie luz taki kasuje się przez podłożenie podkładek pod koła zębate, w Polonezie powinno być podobnie, ale niestety wiąże się to z rozbiórką mostu.
  
 
duzo gorsza sprawa do rozwiazania bylyby stuki w przednim moscie, hehe!
  
 
Cytat:
2005-03-21 07:23:23, k1 pisze:
Od pewnego czasu coś stuka mi w tylnym moście,wymieniłem łożyska półosi i dalej to samo.jak podnosze auto z lewej strony i kręce kołem to słychać stukanie ,można też je wyrażnie wyczuć trzymając za prawe koło i na odwrut jak podnosze z prawej to stuki słychać jakby z lewej strony.i tu mam pytanie do fachowców czy warto zdejmować pokrywe przekładni w tylnym moście i próbować coś samemu czy jechać do warsztatu.mam poldka atu plus 1.6 gli.


Poczytaj w starszych tematach - napewno znajdziesz wyczerpującą odpowiedź:

ZAPRASZAM >>>
  
 
Miałem takie same objawy - coś stukało w moście. Też wymieniałem łożyska, olej i inne. Pewnego dnia samo z siebie przestało stukać. Potem znowu stukało, aż coś w końcu chrupnęło, strzeliło i auto nie pojechało dalej - ukręcony most...
Im szybciej pojedziesz do warsztatu tym lepiej dla Twojego mostu i Twojej kieszeni.
Nie rób przypadkiem tego sam, bez odpowiedniego zaplecza można tylko pogorszyć sprawę.
  
 
Witam mam poldka który ma nakręcone 110tys
od jakiegoś czasu zaczeło coś w moście stukać (stukanie jest tępe nie metaliczne) olej wymieniany >kiedys było podobnie więc pojechałem na wymiane łożysk, udało sie zrobić i to stukanie ucichło teraz znowu sie zaczeło z tym że wyjołem półosie i łozyska nie wykazyją zyżycia. Zastanawia mnie jedna rzecz czy te fachmany dobrze zabiły łożysko i pierścień, bo po podniesieniu poldka za most i szapnięciu za koło da sie wyczuć luzy zarówno z jednej jak i z drugiej strony,byłem z tym u nich to powiedzieli że tak sie składa i że to nie łożyska tylko swożęń satelit sie tłucze,a le nie wydaje mi sie żeby tak głośno robił to sworzeń, doradźcie, a i niech ktoś jak będzie robił coś przy moście to sprawdzi czy ma takie luzy(poldek musi być podniesiony ,szarpnąć do siebie i popchnąć)
  
 
może być, że np poluzowały lub powykręcały się śruby trzymające talerz. U mnie tak stukało, aż zerwało talerz.
  
 
A nie masz tak, że w trakcie np bardzo wolnej jazdy ( np.dojeżdzanie do czerwonych świateł) i wrzuceniu np drugiego biegu słychać takie lekkie stuki choć sprzęgło jest wciśnięte w podłogę?
  
 
talerz napewno dokręcony na bank tak więc nie to ,pisał tam kolega coś o dojeżdżaniu do świateł>stuki te też są podczas gdy samochód jedzie czy na biegu czy na luzie przy wciśniętym sprzęgle, czy jedzie wolno czu szybko są one synchroniczne (buh buh buh) w zależnośći od prędkości jazdy przypominają jakby bicie serca szubciej jedziesz szybciej wali chociaż głośność ich jest największa gdy samochód wytraca prędkość na luzie
  
 
Cytat:
2006-11-08 22:08:18, MariuszO pisze:
talerz napewno dokręcony na bank tak więc nie to ,pisał tam kolega coś o dojeżdżaniu do świateł>stuki te też są podczas gdy samochód jedzie czy na biegu czy na luzie przy wciśniętym sprzęgle, czy jedzie wolno czu szybko są one synchroniczne (buh buh buh) w zależnośći od prędkości jazdy przypominają jakby bicie serca szubciej jedziesz szybciej wali chociaż głośność ich jest największa gdy samochód wytraca prędkość na luzie



Eeee... a to nie przypadkiem lozysko na polosi??
  
 
Cytat:
2006-11-08 22:13:52, adamdn pisze:
Eeee... a to nie przypadkiem lozysko na polosi??



Ja też myślałem, że to most, a to było łożysko. Tył samochodu daj na klocki, "rozpędź" się w miejscu i posłuchaj..

[ wiadomość edytowana przez: KinioPP dnia 2006-11-08 22:53:25 ]
  
 
Cytat:
2006-11-08 22:38:48, KinioPP pisze:
Ja też myślałem, że to most, a to było łożysko. Tył samochodu daj na klocki, "rozpędź" się w miejscu i posuchaj..



Wystarczy podniesc kazda strone na lewarku i pokrecic - powinno byc slychac
  
 
mi też najpierw "tylko " stukało a potem to co widać w tym|| wątku:
/
http://www.fsoautoklub.pl/?op=fvf&f=12

były dymy z koła i stuki przeszły w bardzo głośny chrobot szum i walenie. zmieliło 2/3 kulek z łożysk!! Wymień szybko łozyska
  
 
Cytat:
2006-11-09 00:59:55, sova pisze:
mi też najpierw "tylko " stukało a potem to co widać w tym|| wątku: / http://www.fsoautoklub.pl/?op=fvf&f=12 były dymy z koła i stuki przeszły w bardzo głośny chrobot szum i walenie. zmieliło 2/3 kulek z łożysk!! Wymień szybko łozyska



Popraw linka bo nie dziala...
  
 
czyli obstawiacie łożyska półosi??,najgorsze jest to że jak ich ogloądałem to wyglądały dobrze bo były wymieniane w kwietniu i przebiegu mają z 1000km a podniesienie i pokręcenie kołem nie daje efektu stukania jak tam któryś kolega pisał.
  
 
Cytat:
2006-11-09 08:17:15, MariuszO pisze:
czyli obstawiacie łożyska półosi??,najgorsze jest to że jak ich ogloądałem to wyglądały dobrze bo były wymieniane w kwietniu i przebiegu mają z 1000km a podniesienie i pokręcenie kołem nie daje efektu stukania jak tam któryś kolega pisał.



To ze byly wymieniane niczego nie gwarantuje - dla przykladu wymienisz lozysko podpory walu na jakies kiepskawe i po 2000km znow witasz w serwisie
  
 
x

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 11:35:36 ]
  
 
oki w takim razie wymienie i zobaczymy a co z tym luze ma na tylnych kołach powinien być czy nie, bo jak nie to mam możliwą przyczyne stukania,czy przy okazji mógłby ktoś sprawdzić,
  
 
Cytat:
2006-11-09 08:43:56, MariuszO pisze:
oki w takim razie wymienie i zobaczymy a co z tym luze ma na tylnych kołach powinien być czy nie, bo jak nie to mam możliwą przyczyne stukania,czy przy okazji mógłby ktoś sprawdzić,



Przy kreceniu kolem na podnosniku powinien byc luz (a i tym samym slyszalne stuki) - skrecone na sztywno jesy gorzej niz zle!!
  
 
no genetralnie chodziło mi o to ze dziwne stuki kończą sie tak: