Dziwna praca na wysokich obrotach mv6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Swego czasu założyłem tutaj wątek dotyczący dziwnego odcinania obrotów (mv6 dziwnie odcina obroty). Sprawa z naprawą trochę się jeszcze opóźniała, wakacje i te sprawy
Ttrochę sie objawy przez ten czas zmieniły i ustabilizowały.
Do ok. 4 tys obrotów jest wszystko ok. Potem nagle czuć dołek w mocy, potem chwilkę lepiej, a dalej znów czuć że brak mu mocy i nie przyspiesza tak jak powinien. Do tego na obrotomierzu obroty nie rosna płynnie, tylko niejako skokowo (wskazówka zatrzymuje się i rusza, jakby się zacinała). Odciecie zaczyna się przy ok 6 tys. obrotów, a co ciekawe jak się przytrzyma dalej gaz, to jeszcze trochę rosną obroty (do ok. 6,3 tys obrotów). Natomiast do 6,7 tys (dobrze pamiętam że w mv6 sa takie obroty odcięcia?) nie dochodzi.
Powyższe objawy sa mniejsze na nienagrzanym silniku (prosze nie krzyczeć na mnie za kręcenie silnika na zimnym do odcinacza - to tylko w celach diagnostycznych), a bardziej wyczuwalne na gorącym.
W serwisie wsadzili nowy czujnik obrotów wału korbowego - i bez zmian.
A więc wyjeli i rozłozyli ręce.
Pojechałem do pewnego ASO (jak ja nie cierpie tej post-polmozbytowskiej atmosfery ASO) - gdzie stwierdzili ze to wina modułu zapłonowego i kabli WN (czyli 2 tys pn). Na razie nie zrobiłem - bo to jak na moje oko wcale nie wygląda na układ zapłonowy... mogę się mylic oczywiście, ale tak czy tak chciałbym zrobić to moze nieco taniej niż w ASO.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co to moze być?
Czy diagnoza ASO moze mieć sens?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

pozdrawiam
  
 
Tak jak pisalem Ci poprzednio. Mialem identyczne objawy. Kropka w kropke tak jak opisujesz.

Zabralem sie do problemu od dupy strony.
1. Nowe swiece - zero poprawy
2. Nowe kable WN - zero poprawy
3. Nowy modul cewki - zero poprawy
4. Czujnik obrotow walu korbowego - BINGO... dziala do dzisiaj jak nalezy.

Jesli ASO zalozylo nowy czujnik i nic sie nie zmienilo to moze uszkodzona jest instalacja na drodze miedzy czujnikiem a sterownkiem wtrysku ??

Sa jeszcze czujniki obrotow walkow rozrzadu ?? Niestety ich nie tykalem bo problem rozwiazala wymiana czujnika walu korb.

Trzymam kciuki za pozytywne rozwiazanie bo to strasznie wkurwiajacy defekt.
  
 
Myślę, że czujnik wałka rozrządu to raczej nie, bo wtedy nie można wkręcić więcej niż 4 tys obrotów,
  
 
Dzieki za odpowiedzi, od poniedziałku zacznę z tym znowu walczyć. Jak wywalczę, wrzucę info czy to było to.

pzdr.
  
 
Nu i prawdę pisał DrA (jeszcze raz dzięki).
Czujnik obrotów wału korbowego wymieniony i samochodzik znowu lubi jeździć