Wymiana gumek w drażkach tył.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Moze ktos doswiadczony sie wypowie na w/w temat? Tyl samochodu zaczal mi zmieniac "trajektorie lotu" przy zmianie obciazenia(przyspieszanie,hamowanie silnikiem). Na co zwracac uwage przy wymianie tych gumek w drazkach,moze jakas kolejnosc,czy cos w tym stylu obowiazuje?
Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc
  
 
Witam
nieciekawa robota, nowe gumy wciskałem kiedyś za pomoca imadła, i duzych przekładek drewnianych, aby wcisnąc tuleje metalowe w gume, nie obejdzie się bez smarowania wazeliną techniczną , inaczej pouszkadzasz gumy.
Najprosciej postawić auto na kanale czy podnisniiku i poszarpać drązkami na boki, by zobaczyć, czy i które gumy są zuzyte, czesto sa to tylko te mniejsze drazki reakcyjne, demontowac po jednej sztuce, by nie miec potem problemu jak się rozjedzie zawieszenie
  
 
Ja w poprzedniej ladzie wymienialem chyba wszystkie te gumy i podobnie jak mowi Mirek najlepiej jest w imadle.Z tym ze ja je wciskalem za pomoca jakichs tulejek wlasnej roboty.Posmarowac trzeba koniecznie bo ciezko wchodzi i lubi wyskoczyc sobie taka gumka.Przyjemnej zabawy zycze ;]
  
 
dzieki za szybką odpowiedz
Jasiu: "Przyjemnej zabawy zycze ;] "
SIAKAŚ IRONIA??????????????;p
  
 
Dodam jeszcze ze swojej strony, że swojego czasu wymieniałem te gumy dość często .

Całe szczęście, że kosztowały chyba koło 2 zł za szt.

Tak jak napisali koledzy: imadło, klocek drewniany i smar - dużo smaru .

Najlepiej jeszcze po włożeniu gumy w drążek zrobić fazę na wewnętrznej tulejce metalowej, żeby nie pokaleczyć gumy podczas wciskania tej tuleji.


Ale chciałem o czymś innym.

Mam koncepcję, żeby zastosować tuleje metalowo-gumowe od DF'a/Poloneza, które są dużo wytrzymalsze.

Trzeba w tym celu wykorzystać oryginalne drążki od wspomnianych aut.

Najlepiek kupić używane drążki, wycisnąć stare tuleje metalowo - gumowe, odciąć zewnętrzne tuleje od dążka i zamiast orginalnej rurki łączącej te tuleje wstawić odpowiednio przyciętą rurkę na wymiar górnego drążka.
Co do dolnych, długich drążków, robimy tak samo, tylko wstawiamy profil kwadratowy 20x20 lub 25x25.
Podstawą są solidne spawy.

Teraz pozostało nam tylko w tuleje na końcach drążków wcisnąć właściwe tuleje metalowo - gumowe, tak jak w Polonezie.

Tak samo robimy z drążkiem poprzecznym.

Zaletą takiego rozwiązania jest to, że tuleje od Poloneza są sztywniejsze i do dolnych drążków o profilu kwadratowym można zamontować odpowiednio dobrany od jakiegoś auta drążek stabilizatora.

Jeżeli mój opis nie jest wpełni zrozumiały, to przepraszam, ale nie mam wybitnych zdolności krasomówczych.

Zdecydowanie lepiej wychodzą mi prace manualne.

Jak będę miał wolną chwilę, albo będę zobligowany do wymiany tulei u siebie, to zmontuję relację i zamieści się na stronie.

Chyba, że ktoś zdecyduje się na ten pomysł, to służę pomocną dłonią.



  
 
Andrzej Zamosc-jak dojdziesz do wymiany to zobaczysz-te ch...... gumki sa naprawde oporne.Bez imadla sie nie obejdzie.
A smarowac nalezy tylko i wylacznie wazelina .nie,nie o to chodzilo.........






Smar zawiera LIT ktory niekorzystnie wplywa na gumy powodujac ich wczesniejsze starzenie.Ew. nalezy poszukac smaru bez dodatku litu.
I najpierw wciskamy gumki a dopiero potem tulejki.

Admiral,to moze zalozymy kacik-co mozna przerobic w naszych Ladach-ja juz mam zawor nagrzewnicy z poloniusza (nie cieknie!!!).Jak tak dalej pojdzie to w ladzie zostanie tylko znaczek z przodu....
I jeszcze jedno,Admiral-jakie drazki w Ladzie maja przekroj "kwadratowy"?
  
 
a czy w jakims aucie sa kwadratowe? Taki przekroj ma zdecydowanie mniejsza wytrzymalosc (wspolczynnik wytrzymalosci przekroju W)
  
 
Cytat:
2004-02-10 08:29:43, adam2106 pisze:
Smar zawiera LIT ktory niekorzystnie wplywa na gumy powodujac ich wczesniejsze starzenie.Ew. nalezy poszukac smaru bez dodatku litu.



Ja używam smaru miedziowego.

Cytat:
Admiral,to moze zalozymy kacik-co mozna przerobic w naszych Ladach-ja juz mam zawor nagrzewnicy z poloniusza (nie cieknie!!!)



Już mi nic nie mów o zaworach nagrzewnicy. Trzeci w końcu nie cieknie

Cytat:
I jeszcze jedno,Admiral-jakie drazki w Ladzie maja przekroj "kwadratowy"?



W ładzie orginalnie żadne, ale chodziło mi o łatwiejszy montaż drążka stabilizatora.
Jeżeli pominie się tą modyfikację, lepsze będą profile o przekroju okrągłym, ale nie martwiłbym się za bardzo o wytrzymałość, bo przacują głównie na rozciąganie i ściskanie i przy obliczaniu brany jest zazwyczaj wysoki współczynnik wytrzymałości.