Co o tym myślicie- pierścienie usztywniające

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zobaczcie to, ciekawe jak to się sprawdza w praktyce
  
 
mogę śmiało powiedzieć że jak ktoś ma wybite amory, albo odbojniki to może to zastosować obecnie mam to w swojej rajdówce i spełnia to role "tłumienia odbica" w maluchu jak ktoś nie ma bilesteina(z wiadomych przyczyn) to może skakać na hopach spokojnie
  
 
a też zapomniałem dodać że założenie tych gum przyczynia się do lekkiego podnieszienia zawieszenia, jak wsadziłem krótsze sprężyny które na nasze drogi się nie nadają więc też dlatego zastosowałem te gumy i sprawują się jako tako dobrze choć nie spodziewajcie sie po tym cudów
  
 
no dobra, a jakbym chciał to ząłożyć do mojego seja przy seryjnych amorach, to jak to by mniej więcej działało? ile mniej więcej auto jest wyższe (na pewno jest wyzsze??) ?
  
 
hehe to Twój sej wyglądałby jak wywrotka na zawieszeniu terenowym ale tak na poważnie to minimalnie by Ci to usztywniło zawieszenie i podniosło mniej więcej o wysokosć tych gum które zakłądasz na sprężyny
  
 
czyli do serii takiej jak moja to kiszka. chyba że obciąłbym spręzyny tyle ile trzeba ale raczej nie chce mi sie obcinać sprężyn.
  
 
takie gumy sprzedają w sklepach motoryzacyjnych, bo podobno wkłada się to w przypadku ciągnięcia ciężkiej przyczepy żeby samochód nie 'siadł' ..
  
 
Cytat:
2004-02-01 21:14:58, Konrad_P pisze:
czyli do serii takiej jak moja to kiszka. chyba że obciąłbym spręzyny tyle ile trzeba ale raczej nie chce mi sie obcinać sprężyn.


radziłbym Ci lepiej oddać amory do mogilan niz montowac te gumy, bo na Twoim zawieszeniu to może tylko zaszkodzić, przynajmniej taki mi się wydaje
  
 
Gadzio a ile masz tych gum włożone na 1 spręzyne, bo ja mam 1 a niektórzy dają 2.
  
 
moeze troche sie wypuszcze ale nierozumiem czemu konrad mial y miec wyzszy zawias ?? no bo jak widzeto ta guma nierozciaga tej sprezyny tylko wchodzi w zwoj no i chyba utrudnia ugiecie tej sprezyny (no tak to sobie wyobrazam)co powoduje ze sprezyna ma twardsza charakterstyke ?? wiec dlaczegoseryjne zawieszenie bedzie wyzsze?
czy jednak ta guma rozciaga sprezyne ? to znaczy podnosi sie zawias dlatego ze guma wchodzi miedzy zwoje niescisnietej sprezyny i taki stan zeczy zostaje??
ps tak sie tylko zastanawiam....
  
 
Cytat:
2004-02-02 01:07:00, speed555 pisze:
Gadzio a ile masz tych gum włożone na 1 spręzyne, bo ja mam 1 a niektórzy dają 2.


ja mam po jednej na sprężynę wiem że są tacy co stosują po dwie ale wtedy zawias tylny nie pracuje
  
 
Cytat:
2004-02-02 02:07:44, bartek-bujak pisze:
moeze troche sie wypuszcze ale nierozumiem czemu konrad mial y miec wyzszy zawias ?? no bo jak widzeto ta guma nierozciaga tej sprezyny tylko wchodzi w zwoj no i chyba utrudnia ugiecie tej sprezyny (no tak to sobie wyobrazam)co powoduje ze sprezyna ma twardsza charakterstyke ?? wiec dlaczegoseryjne zawieszenie bedzie wyzsze?
czy jednak ta guma rozciaga sprezyne ? to znaczy podnosi sie zawias dlatego ze guma wchodzi miedzy zwoje niescisnietej sprezyny i taki stan zeczy zostaje??
ps tak sie tylko zastanawiam....

tak Bartek tak guma podnosi zawias dlatego ze wchodzi między zwoje
  
 
ale niezroumiales mnie gadzio jak to sie wsadza jak sprezyna jest scisnieta ??? (zalozona - no bo jezlei tak to niejaze czemu jest wyzszy samochod) czy zakladasz ten pierscien na niezalozona sprezyne ( czyli niescisnieta - no wtedy juz rozumiem czemu jest wyzszy )
pytam powaznie bo niewiem
  
 
Cytat:
2004-02-02 22:41:30, bartek-bujak pisze:
ale niezroumiales mnie gadzio jak to sie wsadza jak sprezyna jest scisnieta ??? (zalozona - no bo jezlei tak to niejaze czemu jest wyzszy samochod) czy zakladasz ten pierscien na niezalozona sprezyne ( czyli niescisnieta - no wtedy juz rozumiem czemu jest wyzszy )
pytam powaznie bo niewiem


te no pomyśl logicznie Bartek, zakładasz na nie ściśniętą sprężynę rzecz prosta i oczywista
  
 
aha no ok to juz kumam wszytko
  
 
ej coś mi tu nie gra z tym podwyższeniem zawiasu, M.Kmiecik na GG mi mówił że on jak kupił swojego sportinga to już miał takie gumy włożone, teraz ma w golfie i wcale to nie podnosi zawiasu ani w cc ani w golfie, nie wiem może w maluchach tylko tak sie dzieje ?
  
 
przy założeniu takiej gumy jeden zwój sprężyny przestaje pracować.. więc nawet jak samochód nie podniesie się zauważalnie podczas postoju, to podczas jazdy będzie pracowałw innym ('wyższym') zakresie..

na takim zawieszeniu w zakręcie będzie miał równiej rozłożoną masę, tzn. np. przy pokonywaniu prawego zakrętu lewa strona mniej się ugnie, a prawa pozostanie na tej samej wysokości

w maluchu to podniesienie tyłu jest widoczne, bo tam sprężyna dość mocno 'siada' i ta guma powoduje rozciągnięcie jednego zwoju.... w nowszych konstrukcjach zawieszenie jest tak skonstruowane że sprężyna na postawionym samochodzie nie jest wstępnie tak bardzo ściśnięta, więc efekt jest mniej widoczny..
  
 
Cytat:
2004-02-03 09:16:12, Konrad_P pisze:
ej coś mi tu nie gra z tym podwyższeniem zawiasu, M.Kmiecik na GG mi mówił że on jak kupił swojego sportinga to już miał takie gumy włożone, teraz ma w golfie i wcale to nie podnosi zawiasu ani w cc ani w golfie, nie wiem może w maluchach tylko tak sie dzieje ?


CCS waży coś około 800kg golf stawiam że gdzieś koło 900kg a maluch zaledwie 600kg ze względu na wagę jedne auta się podnoszą a drugie, badz też ze wzgldu na długośąć sprężyn, na tyle w maluchu sprężyny są dosć króki w stosunku do sprężyn z ccs sc czy golfa.
Konrad najlepiej bedzie jak załozysz te gumy i sam odczujesz czy auto Ci się podniosło czy też nie
  
 
maluch ma spręzyny liniowe,nie wiem jak jest w ccs ale w golfie mozliwe ze są progresywne i jak wsadzisz gumę pomiędzy dolne zwoje o się okaze ze ona tam w ogole nic nie robi poza tym ze jest.
Ja ma półtorej takiej gumy wsadzone i jak to zrobilem to wyjmowałem z powrotem spręzyny zeby je skrócic bo auto się podniosło...
  
 
Miałem takie gumy w Fiacie 125 i też podnosiły auto , co prawda utwardzały ale zawiecha pracowała źle .