Charakterystyki mocy i momentu Yaris 1.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
zgodnie z obietnicą udostępniam Wam wykresy mocy i momentu zmierzone ba hamowni Promotora. Obiektem badań był Yaris 1.3 z 2003 r z przebiegiem ok. 6000 km.



Jak widać fabryka trochę mnie nacięła. Silnik wykazuje moc mniejszą o 2-3 KM od podawanej w katalogach. Moment jest mniejszy o 6 Nm od znamionowej. Może to wynikać z uchybu pomiarowego hamowni - ale mogło się też, qrna, pomylić in plus .

Widać też, że 2SZE-FE osiąga prawie max. moment już przy 2500 rmp co jest ql i daje do myślenia przy codziennej eksploatacji (czytaj sprinty spod świateł ). Ciekawe, że odcięcie zapłonu nastąpiło przy 6500 rmp, a nie przy ponad 7000 rpm jak sobie myślałem.

Pomiar przeprowadziłem dla fabrycznej, japońskiej wkładki filtra powietrza. Niestety, sieroty z Fosabu sprzedały mi wkładkę K&N która mimo, że do Yarisa za cholerę nie pasowała do mojej fury. Może to do TSa albo 1SZ-FE...
No wqr... się niemało kiedy na hamowni wyszło, że nie pasuje ale mogłem to sprawdzić wcześniej

Mój wózek na zakupy bujnął się do 235 km/h co było najlepszym wynikiem wśród tigr 1.4 i 1.6 o większych mocach. Ale to są warunki bez oporu powietrza - w rzeczywistości jest może ze 190 km/h.

W ogóle to było ciekawie jeśli chodzi o moc która zostaje w silniku po kilku latach eksploatacji. Kolega z Nissanem Almerą GT 2.0 z 99 r. załamał się po tym jak wyszło mu 125 KM zamiast 150 KM. Takich zawodów było sporo. Największy jednak przy Alfie Romeo -50KM.
  
 
Z ciekawości ile zapłaciłeś za hamke i ile trwał pomiar?? pozdr
  
 
Carina, pomiar kosztował 50 zł i trwał jakieś 15 min z zakotwiczeniem wozu. Było tanio bo zebrało się nas prawie 15 fur. Planuję powtórkę akcji za miesiąc - możemy się dogadać.
  
 
Hicks

Przyjedź na spota, to będzie łatwiej się dogadać i opowiedzieć wrażenia z hamowni.
  
 
no muszę przyznać ze wykres momentu obrotowego mnie zadziwił, nie dziwię się więc czemu objeżdżam ze startu, tyle teoretycznie mocniejszych aut, po prostu miodzio, jestem ciekaw jak by wyszedł wykres mojego Yarka i jaka jest róźnica między 2SZ a jego zmodyfikowaną wersją wYarkach po FL
  
 
Cytat:
2004-02-09 12:49:24, Hicks pisze:
Pomiar przeprowadziłem dla fabrycznej, japońskiej wkładki filtra powietrza. Niestety, sieroty z Fosabu sprzedały mi wkładkę K&N która mimo, że do Yarisa za cholerę nie pasowała do mojej fury. Może to do TSa albo 1SZ-FE...


jeżeli wkładka ta była też przeznaczona do silnika 1.3 to pewnie do 2NZ
  
 
ja mam pytanko techniczne, na jakim biegu był pomiar i czy komp ustalił przełożenie czy wpisaliście ręcznie ?
  
 
Siemanko,
zareklamowałem wkładkę i mają mi dowieźć BMC która będzie pasić. Chyba kolo z Fosabu się walnął bo z katalogu wynika, że do 2SZE-FE i TSa jest taka sama, a do 1SZ-FE jest większa. Ale nic. Nowe testy zrobię na BMC (I hope )

wwt: co to jest 2NZ ?
Crit: pierwsza jazda służyła kalibracji. Zdziwiło mnie, że nie ma znaczenia rozmiar ogumienia (ale może to taka zaawansowana hamownia ). Później kolo z hamowni przeciągał silnik przez 1,2,3,4,5 i obcinał obroty z poniżej 2000 rpm. Nie podobało mi się to, że ciągnął na 5 biegu ale jak tu rozpędzić Yarisa do 235 km/h na 4 . Myślę, że wskaźniki mocy i momentu są najbardziej prawdziwe dla środkowej części charakterystyki.
  
 
W ogóle to było ciekawie jeśli chodzi o moc która zostaje w silniku po kilku latach eksploatacji. Kolega z Nissanem Almerą GT 2.0 z 99 r. załamał się po tym jak wyszło mu 125 KM zamiast 150 KM. Takich zawodów było sporo. Największy jednak przy Alfie Romeo -50KM.

Oczywiście chodziło o Primierę - sorki Ojciec
  
 
Cytat:
2004-02-10 09:15:09, Hicks pisze:
co to jest 2NZ ?


były dwa silniki o poj 1.3 montowane w Yarisach 2SZ-FE i 2NZ-FE, najprawdopodobniej dlatego nie pasowała wkładka gdyż jest to zupełnie inny silnik a bardzo podobny do 1NZ (TS, różnią sie bodajże głowicą) i właśnie do niego podejrzewam była dedykowana ta wkładka, na tomiast do 2SZ jest chyba taka sama jak do 1SZ ale tego nie jestem pewny.

tak wygląda 2NZ:
  
 
dla porównania tutaj jest wykres silnika 2NZ (w PDF) przy okazji porównania z silnikiem 1NZ i założonymi do nich kompresorów
http://www.sthandi.pwp.blueyonder.co.uk/Yaris_Compressor.pdf
  
 
Czyli jakoś mi pasuje że 2NZ jest w autach produkowanych w Japonii, a 2SZ w europejskich z roku 2003...

Dzięki za link - mniam !
Taki kit kosztuje pewnie z 10.000 zł...
Ale nie pasuje mi char. mocy (BHP) jest spitolona - wynika z niej, że 1.3 ma więcej KM niż 1.5, a jest to ponad 150 KM

Wg tabelki 2NZ ma fabrycznie 124 Nm, a hamownia wykazała w moim nowym 2SZE 116 Nm - to przykre.
  
 
najbardziej przykre jest to że niewiele tego typu zabawek pasuje do naszych silnikow bo jak są do 1.3 to 2NZ
nie znajdziesz turbo albo kompresora dedykowane do 2SZ dlatego jedynym wyjściem jest swap ale ja póki co nie będę się w to bawił
  
 
czyli mam rozumieć że pomiar był na 4 biegu a przełożenie sama wyliczyła sobie hamownia ? i tu prawdopodobnie jest błąd w pomiarach, minimalny ale jest, 1.3 na 4 biegu nie ma przełożenia 1 do 1, prawdopodobnie masz katalogową moc a jej brak na wykresie to przekłamanie właśnie przez przełożenie.