Silnik - pytanie [126p]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jest sobie taki silniczek. Pewnie każdy zainteresowany wie o jakim maluszku tu mowa.
pojemność skokowa 903 ccm
moc maksymalna 62 KM (hic!) przy 6500 obr/min (max. obroty 7300 !)
gaźnik wyczynowy Weber 40 DCOE
zawory Nimonic 40 i 36 mm
tłumik Gianini

Związane jest z tym pytanie. Dzięki czemu można takie parametry uzyskać z 2cylindrowca i jaka będzie teoretyczna żywotność i użyteczne obroty silnika / min.
Być może zadałem pytanie jak laik . Przepraszam. To z ogromengo zainteresowania
  
 
Myślę, ze odpowiedzią na twój post jest taki sobie silniczek
pojemność skokowa 997 ccm
moc maksymalna >74 KM przy 6600 obr/min
gaźnik Weber 40 DCOE
wydech Gozzoli
Przy właściwej eksploatacji z 20 000 km powinien przejechać.
  
 
Bardziej chodziło mi o to jak to osiągnąć. Taką pojemność i moc.
  
 
Pojemność to tłok 88 mm i skok 82 mm. a jak uzyskać? Klasycznymi metodami, a szczegółów i tak nikt Ci nie zdradzi.
  
 
moc tkwi w szczegółach w jakich nawet nie wiem ale planuje zrobic 800 na korbach od daci które są dłuższe o 1 cm i mysle ze wyjdze z jakies 840 ale w abarth pewno i był jakis kosmiczny wałek no i głowica z ktorej lało się jak z kranu.Trzeba miec dłuzo kasy aby złożyci taki silnik i cieszyc się nim np. 1 miesiąc
  
 
Składał ktoś silnik maluszka na korbowodach od Dacii ??
  
 
Składał ktoś silnik do maluszka z korbami od Dacii ??
  
 
Składa jeden chłopak z Łodzi (tyle mi wiadomo) ale on nie był nigdzie zszeszony wyczaiłem kiedys jego aukcje na allergo(cały silnik 700) i pogadałem z nim troche na temat tych korb.Mam kilka fotek tych korb to ci moge wysłac.
  
 
A adres mailowy masz ?
  
 
Będę na dniach z Łodzi to jak byś miał życzenie to mógł byś osobiście je obejrzec bo akuratnie takie posiadam
  
 
Mi chodziło czy masz adres mailowy to tego kolesia. Albo zwykły adres albo COKOLWIEK. A chętnie zobaczę maluszka Twojego poznam Ciebie i obejrzę korbowody. Zapraszam
  
 
GG do niego 4907095
P.S ja juz wszytko wyczaiłem co i jak z tymy korbami wiec jak cos to pisz.
  
 
a w jaki sposób chcesz uzyskać to 840 ccm??
  
 
kiedys spotkalem mechanika ktory zlorzyl silnik na korbach od fiesty i tlokach od poloneza. 720 cm. walek swiatek 385. chcial za niego 450. jeszcze nie uzywany. tylko jak zwykle nie mialem pieniedzy. moze jeszcze go ma?? czcze nadzieje:p
  
 
a orientujesz się może, od czego były cylindry?? rozumiem, że polonez 1.6 ma zwiększoną w stosunku do 1.5 pojemność właśnie przez średnicę tłoka??
  
 
Nie rozumiem jak wam wychodzą te pojemności. Na tłokach od garbusa 86mm jest 816ccm a na tłokach od poloneza 1,6 (80mm) jest 703ccm. Można jeszce założyć tłoki od Łady Samary 1,5 (82mm) i wtedy mamy 740ccm. A długość korbowodu nie ma tu nic do rzeczy. Musiałby być inny skok tłoka czyli wykorbienie wału.