[126] jak jest rozwiazana zmiana biegów w swapie centralnym?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hej wie ktos mniej wiecej jak rozwiazane jest wlasnie zmiana biegow jak ma sie centralnego bo przewaznie jak sie wsadzi caly silnik ze skrzynia to biegi beda jakos inaczej dzialac?? wlasnie ciekawi mnie to jak to maja zrobione Ci co maja centralne...
  
 
Dlaczego mają biegi inaczej działać??? Przecież wkładasz silnik ze skrzynią dokładnie tak jak w dawcy.

A co do mechanizmu to jesli jest to skrzynka z któregoś z nowych Fiatów to jest na linki a wtedy to obojętne gdzie ją wsadzisz będzie działać. A jeśli jest wybierak to się zaczyna rzeźba i tego to nie mam pojęcia
  
 
wiem ze bedzie dzialac tylko jak wsadzisz silnik z calym ukladem napedowy z przednionapedowego auta to oryginalnie siedzisz przed silnikiem i masz normalnie biegi (silnik z przodu) a jak zapodasz na centralnego to wtedy siedzisz przed silnikiem...
  
 
to se wymodzisz/odwrocisz linki i po sprawie. wszystko da siem zrobic
  
 
zawsze mozna pokombinejszyn - to tylko maluch
  
 
Tego problemu się własnie u siebie obawiam, ale skoro:
Cytat:
2005-01-16 11:50:13, ZoLt4R pisze:
to se wymodzisz/odwrocisz linki i po sprawie. wszystko da siem zrobic


to mianuje Cie głównym specjalistą od mechanizmu zmiany biegów
  
 
ok
  
 
My mamy w bisie mechanizm od punto I. Trzeba troche pożeźbić ale da sie wykombinować. Nie jest to takie trudne.
  
 
rzeźbienie ogolnie nie jest trudne tylko pozniej palce trza z hoovna dobrze wytrzec;p
  
 
U kazy jest system wodzikow bodajze z 4 lub 5 przegubami. Wyglada to dosc neisamowicie i nawet puytalem sie czy nei latwiej byloby zrobic to nalinkach, ale Kaza powiedzial, ze taki byl pomysl i tak zostalo to wykonane (wodziki ida od lewara, gdzies obok silnika, mijaja skrzynie i dochodza do jej mechanizmu. Ogladajac to bylem pewien podziwu dla tworcy. Ale dzialalo i to calkiem sprawnie, wiec naleza sie gratulacje.
  
 
jelsi dziala i jest dobre to pewnie że brawa i wyrazy uznania.
  
 
Dzięki przekaże twórcy czyli mojemu ojcu, faktycznie przegubów jest 5 , wolałem zastosować mechanizm linkowy ale był taki problem ze musiałbym odwrócić kierunek wybierania bo miałem taki lewarek z punto ale wtedy 1, 3,5 miałbym w kierunku tyłu samochodu a 2,4,R w kierunku prtzodu wiec i tak kombinacje i tak wiec zostały wodziki.
  
 
kaza a moglbys zapodac foty tego rozwiazania???
  
 
Cytat:
2005-01-16 20:25:52, kaza pisze:
Dzięki przekaże twórcy czyli mojemu ojcu, faktycznie przegubów jest 5 , wolałem zastosować mechanizm linkowy ale był taki problem ze musiałbym odwrócić kierunek wybierania bo miałem taki lewarek z punto ale wtedy 1, 3,5 miałbym w kierunku tyłu samochodu a 2,4,R w kierunku prtzodu wiec i tak kombinacje i tak wiec zostały wodziki.



A nie mozna było po prostu dorobić dłuższych linek???? I wtedy lewarek zostaje normalnie i wszystko jak w CC/Punto itp.
  
 
pewnie bylo mozna...
  
 
Cytat:
2005-01-16 20:38:31, boombel pisze:
kaza a moglbys zapodac foty tego rozwiazania???



Tutaj widac fragment tego rozwiazanie:



Ewentualnie zajrzec do zdjec z ostaniego Zvolenia - gdzies tam siedza...
  
 
mialem mechanizm linkowy w ktorym linki wychodzily na przod jakoze nie lubie burdelu w aucie i zbednych rzeczy to przeciez nie bede ciagnal linek do bagaznika i do tylu linki nie moga byc przelamane musza leciec lagodnym lukiem , sorki ze bez polskich znakow pisze ale mi sie cos sypie na kompie.