DF masa pytan - nie zawiedzcie mnie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hmm problem z moim '74 troszke sie rozwija w nieoczekiwanym kierunku:
samochodzik niby dziala ok, ale mam kilka pytan (nie bede robil osobnych watkow):
1 co jest z inst. elektr (swiatla czasami same sie wylaczaja, wycieraczki chodza jakby chcialy a nie mogly, spryskiwacz nie pryska -ogolnie jakas padaka) - niedawno zamocowalem swiatlo "wsteczne" i juz nie dziala - a dzialalo samochod prawie nie jezdzony od momentu zalozenia mam wrazenie jakby alternator slaby or sth? (jak wlacze dlugie to podswietlanie skali przygasa itp....)
2 zalozylem wycieraczki 410 (to standard w df? - pytam bo ja mialem od malca i nie znam oryg. wielkosci) jesli tak to czemu prawa nie przywiera idealnie do szyby (jakby szyba za ostro sie wyginala na prawym koncu wycieraczka odsaje od szyby.
3 pytanie o silnik:
czy to normalne ze przy jezdzie na "placu manewrowym" musze cigle dusic gaz i trzymac auto na polsprzegle? (na samym sprzegle zgasnie, na malym gazie tez) nie zniszcze tak sprzegla? co trzeba sprawdzic i ew. wyregulowac?
4 gdzie kupic "wtyczke bagnetowa do latarki przenosnej?"
5 czy klocki ham/. od recznego sa to inne klocki niz tylne odpalane "z pedala" ?
6 sorry za trucie ale mi to spac nei daje - lubie naprawiac rzeczy a sie malo znam i mam za malo czasu by dochcodzic do tego samemu...

z gory dzieki za rady (co do moich poprzednich postow to w przyszlym tygodniu montuje zbiornik do spryskiwaczy od nissana (2 pompki!!!) i 2 spryskiwacze od skody (na wlocie powietrza pod maske by nie likwidowac oryg. sprysk) i sie zastanawiam jak to podlaczyc - 1 pompka na stare, druga na nowe czy po jednej na kazdy z nowych a stare wylaczyc..

sorry za trucie.

  
 
1. to ze swiatla i spryskiwacz nie dzialaja to wina przerw w obwodzie. gdzies cos nie styka. to ze tablica przygasa przy dlugich to troche normalne jednak sprawdz ladowanie
2. poszukaj zagietych wycieraczek w sklepie
3. to nie normalne, sprzeglo zetrzesz bardzo szybko. skrecic obroty biegu jalowego w gzaniku na 800-900rpm
4. w sklepie moto
5. sa takie same
6. baaaardzo malo sie znasz

sprawdz najpierw elektryke a pozniej zakladaj piec zbiornikow z osmioma pompkami do spryskiwaczy!!!
  
 
załóz 13 calowe wycieraczki i bedzie dobrze
  
 
Ad5. Są ta TE same klocki - fizycznie. tzn ręczny działa na klocki które są odpalane "z pedału"
  
 
Cytat:
1. to ze swiatla i spryskiwacz nie dzialaja to wina przerw w obwodzie. gdzies cos nie styka. to ze tablica przygasa przy dlugich to troche normalne jednak sprawdz ladowanie



silniczek od spryskiwaczy dziala, ale plyn nie leci (slychac jak walczy

Cytat:
3. to nie normalne, sprzeglo zetrzesz bardzo szybko. skrecic obroty biegu jalowego w gzaniku na 800-900rpm


ok poprosze kogos o pomoc ;P

6. baaaardzo malo sie znasz

wiesz w sumie za kierownica spedzilem moze kolo 50h w zyciu - i to pierwsze autko z jakim mam doczynienia w najblizszej rodzinie - mysle, ze tragicznie nie jest, ale ucze sie wytrwale - dzieki za rady

sprawdz najpierw elektryke a pozniej zakladaj piec zbiornikow z osmioma pompkami do spryskiwaczy!!!

;P
  
 
Nie przejmuj sie. Juz niedługo sam bedziesz udzielał rad
  
 
na poczatek proponuje kupic sobie podstawową ksiażke obsługi fiata i przyda sie jeszcze logiczne myslenie.
  
 
Cytat:
silniczek od spryskiwaczy dziala, ale plyn nie leci (slychac jak walczy



proponowałbym jeszcze sprawdzić czy wszystkie połączenia przewodów od płynu spryskiwaczy jak i same przewody czy płyn po prostu nie ucieka bokiem.
U mnie też nie leciało - silniczek "walczył" - okazało się, że nie było kawałka przewodu i płynem waliło po silniku
  
 
Z silnicznkiem wycieraczek to na 99% jest pęknięty wężyk w środku silniczka. Normalnie to jest na nity - nity trzeba "out" wtedy jest dostęp i widać o co biega na obwodzie na zewnatrz iche sobie węzyk (teoretycznie miękki dobrej jakości wężyk) bliżej osi są 3-4 (nie pamiętam) kulki które napędzane są silnikiem - mogą się one pod wpływem siły odśrodkowej dociskać do wężyka, co jednocześnie powoduje pompowanie płynu.
Jeżeli mówisz że sam silnik chodzi to, jeżeli przewody drożne ze zbiorniczka i do wycieraczek, w samym silniczku ze starości/mrozów itp pękł wężyk i silnik mieli a nie pompuje.
  
 
Cytat:
2004-02-13 11:42:17, Woj-o772 pisze:
Z silnicznkiem wycieraczek to na 99% jest pęknięty wężyk w środku silniczka. Normalnie to jest na nity - nity trzeba "out" wtedy jest dostęp i widać o co biega na obwodzie na zewnatrz iche sobie węzyk (teoretycznie miękki dobrej jakości wężyk) bliżej osi są 3-4 (nie pamiętam) kulki które napędzane są silnikiem - mogą się one pod wpływem siły odśrodkowej dociskać do wężyka, co jednocześnie powoduje pompowanie płynu.
Jeżeli mówisz że sam silnik chodzi to, jeżeli przewody drożne ze zbiorniczka i do wycieraczek, w samym silniczku ze starości/mrozów itp pękł wężyk i silnik mieli a nie pompuje.



Niekoniecznie musi byc to pekniecie. Po prostu po pewnym czasie uzytkowania (na skutek zuzycia i starzenia sie gumy) wezyk ten splaszcza sie i pracuje w mniejszym zakresie dajac slabsze cisnienie lub nie pompujac wcale. Pompka zbudowana jest dokladnie tak jak opisal Woj-o772. Jakby ktos nie byl w stanie sobie tego wyobrazic :

Wie ktos skad wziasc wezyk zastepczy? Bede wdzieczny za informacje - wszystkie z jakimi dotychczas probowalem byly albo za twarde, albo za malo elastyczne.

btw. Stosowany na poczatku produkcji analogowy pompko-wlacznik wycieraczek byl idealny, co za "racjonalizator" go usunal
  
 
O w mordę...InS,skąd Ty bierzesz takie fajowe fotki? A ten "pompko-włącznik" w klasykach faktycznie był super - jednak trzeba było iść z duchem czasów i wprowadzili elektryczne badziewie.
  
 
W takim razie ja też mam pytanko
Chciałbym wcisnąć do DF'a MR'86 deskę z PN Plusa- (np Atu):

1. Czy to badziewie w ogóle tam się zmieści?

2. Czy mocno trzeba kombinować przy elektryce jak się chce mieć w desce z Atu jej oryginalne zegary?

3. Ile może kosztować taka deska rozdzielcza (używana ) hę?
  
 
Ad1 Zmiesci, na Zlocie Ogolnopolskim byl wyjatkowo starannie zrobiony DF z deska Plusa i wtryskiem Boscha
Ad3 Przy odrobinie szczescia 100 zl na gieldzie Zeran
foto 1
foto 2

[ wiadomość edytowana przez: road_runner dnia 2004-02-17 23:48:11 ]
  
 
Hmmm...

No więc tak:
w/g mnie ta deska się zmieści ale:
1.) szyby nie będą się otwierać (trzeba skracać korbki albo montować elektryczne)
2. ) Z zegarami może być ciut problemów (głownie z prędkościomierzem )
3. ) Podejrzewam problemy ze sterowaniem nagrzewnicą
4. ) Po kiego .... ładowac deskę z PN'a do DF'a ??? (tak, tak wiem że o gustach się nie dyskutuje ale ....)
5. ) Mam też pewne wątpliwości co do dopasowania tej deski np. do krawędzi szyby, czy obudowy kierownicy...
  
 
Nomad - Ad 4. - Będę ją wciskał na zamówienie mojego brata.
A co do jegu gustu w tej materii... no cóż, "nasz klient - nasz pan! "
Ja tam wolę klasyczny, nie draśnięty zębem czasu wygląd (i zapach ) wnętrza pojazdów rodem z żerańskiej fabryki

Ciekawe jakby latał DF na silniczku GSI - Multec XM???

[ wiadomość edytowana przez: DPMR90 dnia 2004-02-18 00:14:16 ]
  
 
Echhh deska z Plusa w DF...A fujjjj!!!Vievior miał w pickupie swym takie cus i wywalił to na rzecz deski z Łady 2103/2106.To jest decha w klimacie Df-a!!!A odnośnie "pasowania" - kupa docinania,a poza tym Vievior miał problem z obrotomierzem-prędkościomierz OK.Gra nie warta świeczki
  
 
ostatecznie wymienilem zbiornik od spryskiwaczy na ten od nissana (sika na tylny zdezak! dziala super.
naprawilem lampki, ktore chcialem (oprocz p. mgielnej tyl)
i mam nastepne pytania:
nie dziala mi 2 polozenie wycieraczek "z programatora" czemu?
gdzie szukac programatora i jak wyglada?
wycieraczki chodza wolno, wiele rozebrac mi sie nie udalo - sciagnalem tylko "plytke przerywnika" czy jak to nazwac i pod spodem byla taka bakielitowa tarcza zebata - jej juz nei wyjalem.
da sie przyspieszyc jakos ich prace?

jak sie sciaga deske w DF klasyku? (nie chce nic polamac a chce wlaczniki do kilku rzeczy zamontowac...)

jak sie dostac do wiatraka nagrzewania?


  
 


1. to ze swiatla i spryskiwacz nie dzialaja to wina przerw w obwodzie. gdzies cos nie styka. to ze tablica przygasa przy dlugich to troche normalne jednak sprawdz ladowanie

dzialaja, one tylko czasami przerywaly a spryskiwacze sa do duszy, ale to byla wina silnika nowy chodzi ok.

2. poszukaj zagietych wycieraczek w sklepie

juz kupilem takie - trudno.

3. to nie normalne, sprzeglo zetrzesz bardzo szybko. skrecic obroty biegu jalowego w gzaniku na 800-900rpm

jak???

6. baaaardzo malo sie znasz

wiem

sprawdz najpierw elektryke a pozniej zakladaj piec zbiornikow z osmioma pompkami do spryskiwaczy!!!

sprawdzam, ale dziwne to wszystko - z tylu auta wisi luzem kilka przewodow nie ma na nich ani pradu ani masy... hgw skad one sa..

  
 
Cytat:
Ad1 Zmiesci, na Zlocie Ogolnopolskim byl wyjatkowo starannie zrobiony DF z deska Plusa i wtryskiem Boscha
Ad3 Przy odrobinie szczescia 100 zl na gieldzie Zeran
foto 1
foto 2


Ten fiat na zdjeciach z deska od plusa jest mojego kumpla z klasy i naprawde musze przyznac, ze tak ladnie dopracowanego fiata to jeszcze nie widzialem. Jakies dwa lata temu wynalazl w fso nowa bude fiatowska i przerzucil do niej praktycznie calego poldka plusa 1,6 gli. Efekt jego prac mozecie zobaczyc na tych zdjeciach.
  
 
Jeszcze odnośnie spryskiwacza w DF...Dostałem wczoraj zbiorniczek wraz z silniczkiem od Łady - wreszcie będę miał porządny spryskiwacz z normalnym zbiornikiem a nie to foliowe gówno i dychawiczny silniczek Jest tylko jeden problem - niby miejsca w komorze silnika dużo,a nie mam gdzie cholerstwa wcisnąć W końcu wymyśliłem lokalizację mniej więcej w miejscu cewki-obok zbiorniczka wyrównawczego.Cewkę przeniosłem w miejsce przeznaczone na moduł zapłonowy,pozostaje dorobić jakiś wspornik i powinno byc ok.
Oczywiście jesli ktoś nie posiada LPG to z miejscem problemu nie ma - np.podszybie z prawej strony,nad kol.wydechowym(u mnie jest tam parownik).