Chlodnica plynu...chlodzacego [all engines]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaka chlodnica...(od jaiego bolida) bedzie najciezsza...a jednoczesnie mala na tyle aby zmiescic sie w komorze "na kolo zapasowe" w maluszku...???
czy sa "zeliwne" chlodnice??
aha do silnika 1,1 SPI Fiat
  
 
Żeliwna ?????
Nie lepiej by było wzmocnic sobie przód blachą 5 mm
Czyzby tyłek był zbyt cieżki..
A co do chłodnic to w lublinie jest dosc ciezka ...... i wytrzymała .....
  
 
a ta z lublina to gabarytowo wejdzie na przod do maluszka??
co do lekkosci przodu...moze nie jest az tak tragicznie...ale zawsze lepiej jest miec auto 50/50... a chlodnie z wentylatorem i tak musze wymienic...
  
 
Nie wykonuje sie chłodnic z zeliwa Zeliwo ma za słabe przewodznie ciepła,dlatego chłodnice,robi sie z miedzi i stopów aluminium.Po drugie chodnica musi byc dobrana pod pojemnosc silnika,zeby silnik sie nie przegrzewał,ani nie miał za niskiej temp.
Chłodnica z lublina bedzie za duza.
  
 
nie boj nic...za duza nie bedzie...ma tylo byc duza...iz miescic sie tam gdzie kolo zapasowe...
jak nie maz zeliwa...to miedz bedzie ciezsza niz alu...
szukamy wiec duzej...ale mieszczacej sie w malcu...chlodnicy miedzianej
  
 
Hmm powodzenia .......
w cenie miedzianej to ty sobie sporo porobisz ..... kupuj alu idociaz przód serio !!!!
Porównaj cene miedzi i alu za kilogram i zrozumiesz .....
  
 
Miedzianej szukał bym na Twoim miejscu,na szrotach
Mozna niekiedy "rarytasy"znalesc w smiesznych cenach.Z tego co wiem miedziane był montowane ,bardzo dawno temu...(ostatnio widziałem jakies Audi z miedziana chłodnica,inne europejskie autka z 60-70lat)Warto poszukac.Ale za to jaka wymiana ciepłą ma miedz!!Do tego wiele ciezsza jest do stopów aluminium.
  
 
ta...a widziales ile stoi olow do dociazania autek???
poszukam tej miedzianej...jak nie znajde to bede inaczej kombinowal...
  
 
Cytat:
2004-02-20 17:24:24, Madcar pisze:
Jaka chlodnica...(od jaiego bolida) bedzie najciezsza...a jednoczesnie mala na tyle aby zmiescic sie w komorze "na kolo zapasowe" w maluszku...???
czy sa "zeliwne" chlodnice??
aha do silnika 1,1 SPI Fiat


Mysle, ze najlepszym rozwiazaniem zarowno pod wzgledem funkcjonowania z silnkiem 1.1SPI jak i ciezaru jest chlodnica taka jaka mam u siebie. Jest na tyle duza ze wypelnia calkowicie przestrzen kola zapasowego, idealnie miesci sie meidzy reflektorami i idealnie przylego zarowno do pasa jak i do tylenj czesci wneki. Jak dobrze ja ustawisz to jest 1mm luzu. Zas ciezar stanowi ilosc plynu w niej sie znajdujaca, dwa wiatraki oraz akumulator.
Zesta jesli chodzi o rozwniazanie w 1.1 SPI to jest to chyba wrecz idealny uklad. Gdybys mial wiecej pytan co do samego silnika oraz ukladu chlodzenia to wal smialo - mam juz spore doswiadczenie z samochodem
  
 
Cytat:
2004-02-20 17:40:22, Buczek21 pisze:
Po drugie chodnica musi byc dobrana pod pojemnosc silnika,zeby silnik sie nie przegrzewał,ani nie miał za niskiej temp.
Chłodnica z lublina bedzie za duza.



a czy przypadkiem nie zajmuje sie tym termostat, otwierajac i zamykajac duzy obieg?
  
 
Cytat:
2004-02-20 18:28:19, Zuraw pisze:
Cytat:
2004-02-20 17:24:24, Madcar pisze:
Jaka chlodnica...(od jaiego bolida) bedzie najciezsza...a jednoczesnie mala na tyle aby zmiescic sie w komorze "na kolo zapasowe" w maluszku...???
czy sa "zeliwne" chlodnice??
aha do silnika 1,1 SPI Fiat


Mysle, ze najlepszym rozwiazaniem zarowno pod wzgledem funkcjonowania z silnkiem 1.1SPI jak i ciezaru jest chlodnica taka jaka mam u siebie. Jest na tyle duza ze wypelnia calkowicie przestrzen kola zapasowego, idealnie miesci sie meidzy reflektorami i idealnie przylego zarowno do pasa jak i do tylenj czesci wneki. Jak dobrze ja ustawisz to jest 1mm luzu. Zas ciezar stanowi ilosc plynu w niej sie znajdujaca, dwa wiatraki oraz akumulator.
Zesta jesli chodzi o rozwniazanie w 1.1 SPI to jest to chyba wrecz idealny uklad. Gdybys mial wiecej pytan co do samego silnika oraz ukladu chlodzenia to wal smialo - mam juz spore doswiadczenie z samochodem



jednym slowem polonez truck diesel ?
  
 
Cytat:
jednym slowem polonez truck diesel ?


Jednym slowem to nei wiem czy to akurat diesel. Zobaczylem taka na Slomczynie z jednym wiatrakiem, chwile pozniej z dwoma, cena ta sama, wiec wzialem ta z dwoma. Jakby nei weszla jeden wiatrak bylby zapsowy, a tak jest po prostu ideal.
  
 
ja polecam chłodnice aluminiową z wartburga, jest idealna jeżeli chodzi o wnęke koła zapasowego, dosyć płaska i bogato żebrowana. nie ma korka, ani wystających odpowietrzników.
Do tego spasić jakies dwie wiatrownie, i bedzie git-malina
  
 
Cytat:
2004-02-20 18:53:59, Zuraw pisze:
Cytat:
jednym slowem polonez truck diesel ?


Jednym slowem to nei wiem czy to akurat diesel. Zobaczylem taka na Slomczynie z jednym wiatrakiem, chwile pozniej z dwoma, cena ta sama, wiec wzialem ta z dwoma. Jakby nei weszla jeden wiatrak bylby zapsowy, a tak jest po prostu ideal.



a ile kosztowala ta przyjemnosc mit cfaj wiatrakas?
  
 
Madcar - Zuraw ma racje sluchaj sie go !!!!!!!!!!!
  
 
oki bede szukal tej z trucka...ale czy znajde...bo z kasa troszke kiepsko
  
 
ja mam od ritmo od jakiegos disla 2 wiatraki idealnie weszla w miejsce na kolo zapasowe no powiedzmy troceh musilem podciac ta podstawke na akumulator ale jest duza i pozadna
  
 
zuraw a gdzie ci leci ten waz od tego malego cycka przy wlocie do chlodnicy??
(ps. mam taka sama chlodniczke
od kumpla udalo mi sie za 30 pln dostac i 50 naprawa)
wazy moze z 2-2,5 kg a wody to chyba tylko z litra wchodzi..
idealna
  
 
Cytat:
2004-02-20 22:16:30, Madcar pisze:
oki bede szukal tej z trucka...ale czy znajde...bo z kasa troszke kiepsko



jesli sie nie myle to chlodnica z trucka 1.9, ale niekoniecznie z trucka bo takie same byly tez w zwyklym polonezie 1.9 diesel. IMHO dwa wentylatory to mala przesada, tzn jesli sa to nie przeszkadza, ale jeden w zupelnosci wystarcza (polonez 1.4, pozniej montowana tez z silnikami 1.6- zwykle tansza i latwiej dostepna niz ta z diesla), jeden wiatrak to i tak spore obciazenie dla instalacji... a robi potezny przeciag w bagarzniku.

  
 
Mi sie nawet koło zapasowe z produ mieści jak położe je poziomo po lewej stronie bagażnika , a to dlatego że ma rurki pod autem i wychodzą od dołu