Doradźcie na jakie płyny wymienić...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!!!

Szykuje się do większego przeglądu, mianowicie mam zamiar wymienić wszystkie płyny jakie się tylko da. Przebieg 190tys. zagazowany 2.0 . Wypiszę punktowo co chcę wymienić i prosiłbym również punktowo o doradzenie typu i polecanej marki. Wymienić chcę następujące rzeczy:

1. Olej (tu napewno Mobil 10w40)
2. Filtr oleju
3. Olej skrzyni biegów
4. Płyn hamulcowy
5. Płyn chłodzący
6. Płyn układu wspomagania
6. Płyn sprzęgła

Tak jak już napisałem proszę również o punktowe wypisanie waszym zdaniem najlepszych płynów wraz z typami i jeżeli się orientujecie to ile czego kupić. Zaznaczam, że ceny nie grają roli. Liczy się tylko jakość - także sugerujcie się tylko tym.
Z góru bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
  
 
1) Jak najbardziej trafny wybór - Mobil 10w40
2) Filtr oleju - Mann'a albo Daewoo (produkowany w Polsce)
3) Olej w skrzyni polecam Mobila przekładniowego lun Fina przekładniowa, mało popularna w Polce, ja mam tym zalaną skrzynię i jest świetna nawet w ciężką zimę)
4) Płyn hamulcowy Mobil 1 lub Organica DOT-4 oczywiście
5) Płyn chłodzacy Shell GLYCOSHELL najlepiej koncentrat

Jeśli masz jakieś pytania to wal.....
  
 
Witaj Pepton
Jacek zdązył się już wypowiedzieć, to ja pozwolę sobie wtrącić coś od siebie.

Co do oleju, to przy tym przebiegu, bardzo trafny wybór

Olej w skrzyni biegów, polecam Castrola SMX lub Mobila 75 lub 80W. Przy zastosowaniu tu oleju półsyntetycznego zalecam preparat STP do skrzyń, który bardzo fajnie "zmiękcza" jej pracę. Przy Castrolu już nie polecam, gdyż sam olej rozwiąże problem "haczącej na zimno" skrzyni.

Płyn hamulcowy najprawdopodobniej DOT - 4, no chyba, że śmigasz jak rajdowiec to DOT - 5,1 Lotosa. Musisz się tylko liczyć z tym, że wszystkie płyny do ukł. hydraulicznych mające podwyższoną temp. wrzenia są jednocześnie bardziej higroskopijne, więc należy je częściej wymieniać. DOT - 4 jest tu więc optymalnym rozwiązaniem.

Płyn chłodzący - jak napisał Jaco, istotnie dobry może być shell, ale najlepiej w koncentracie.

Płyn wspomagania... różnie. Natomiast po raz kolejny zalecę tu jako dodatek, preparat STP, który ponoć bardzo dobrze się sprawuje, czyszcząc układ i zapewniając jego cichszą pracę. koszt nie jest wysoki.

Płyn do hydraulicznego sterowania sprzęgła. Ponieważ nie wystepują tam bezpośrednie opory i temperatura (płyn napędza jedynie siłownik" łapy, polecam taki płyn, który jest jak najmniej higroskopijny
  
 
A ja wam powiem co zauwazylem po wlaniu swojego oleju do silnika (w czwartek zalalem nowym olejem)
Po 1.. silnik przedewszystkim zaczal chodzic rowniej, nie plywaja obroty, itd. Stukow juz nie ma, zaworki pracuja bardzo przyjemnie.

Olej kupilem Texaco Havoline Formula 1 Extra 10W40
Cena nie jest wygorowana

Plyn chlodniczy mam tez Texaco ale nie pamietam jaki.. dzisiaj sprawdze i dam znac..

Co do reszty to juz Speed R opisal... bo sam nie wiem co mi tam wlal
  
 
Cytat:
2004-02-23 08:06:56, KeyJey pisze:
... Co do reszty to juz Speed R opisal... bo sam nie wiem co mi tam wlal



Miałem nie mówić, ale w układzie hamulcowym masz CocaColę, a siłownik sprzęgła napędza pomarańczowa Fanta
  
 
Cytat:
Miałem nie mówić, ale w układzie hamulcowym masz CocaColę, a siłownik sprzęgła napędza pomarańczowa Fanta



Tak to jest zak sie spusci z oka specjaliste
  
 
  
 
KeyJey, to mamy tak samo, za wyjątkiem coli i Fanty
Ja już drugi sezon wlewam Texaco Havoline Extra 10W40, w skrzyni też Texaco (nie pamiętam nazwy), a w układzie chłodzenia Texaco Antifreeze Coolant