MotoNews.pl

Eksplozja w cylindrze auta gaźnikowego

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wybóch następuje po wtłoczeniu mieszanki i wystąpieniu iskry. Iskra przeskakuje w momencie zakręcenia rozrusznikiem.

Zatem mam pytanie co do odpalania na pych.

Rozumiem że auto wówczas kręci tłokami dzięki sile obrotowej kół, oraz iż zbiera się ładunek elektryczny...Ale za broma nie moge sobie wyobrazić, jak on może tak sam z siebie przeskoczyć na świecy. Rozrusznik tak sam z siebie może wyzwalać iskre? Bez, że tak się wyraże "zgody" z zew.

Nie znam się fakt, może ktoś mi wyjaśnić jak to działa...?

Też się nie znam. Według mnie to tak. Mamy prąd z akumulatora. Po "paru" takich obrotach na pych zależnie od stanu instalacji elektrycznej w cewce zaindukuje sie prąd o wartości pozwalającej na przeskok iskry. Tak w uproszczeniu.

O boszeee.... koła samochodu robią jako rozrusznik a reszta zapłon normalnie tak jak z rozrusznikiem ( pod warunkiem że aku ma na tyle siły żeby zaindukować SEM w cewce) i następuje zapłon, najczęściej przry paleniu na pych aku jest słaby i trza się napchać zanim silnik zaskoczy
PS: SEM -siła elektromotoryczna(źródłó napięcia)

Panowie,
co mieliscie z fizyki w podstawowce?
Aby otrzymac iskre nie potrzeba rozrusznika (on tylko kreci silnikiem, tak samo jak bys pchal auto).
Cewka jest rodzajem transformatorka, ktory zamienia niskie napiecie na wysokie. Poniewaz w instalacji mamy prad staly, a na takim jak wiadomo transformator dzialac nie bedzie, macie w aucie przerywacz. Jego otwieranie sie powoduje przeplyw pradu w uzwojeniu pierwotnym cewki, ktory to powoduje zaindukowanie sie napiecia w uzwojeniu wtornym.
Podsumowujac, wystarczy wlaczyc zaplon, zdjac kopulke, poruszac za pomoca raczki przerywaczem (rozwierac i zwierac) i trzymajac w drugiej raczce kabelek wychodzacy z cewki przekonac sie jak ladnie wytworzy wysokie napiecie
Powyrzsze doswiadczenie pozwoli na dlugo zapamietac zasade dzialania klasycznego ukladu zaplonowego.
Jasiu

oj tak, oj tak....