Docisk, sprzeglo, lozysko [126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znow kolejna porcja watpliwosci ;]

Przymierzam sie do tarczy sprzegla od cc700, zostala zakupiona, do tego kupilem dosick zwykly do 126 (konkretnie nie ja a tata wyslany na zakupy ;]) i lozysko do 126. Mam mozliwosc wymiany w sklepie wszystkiego. Tarcza srednio pasuje do docisku, wiec pewnie potrzebny jest docisk od cc700 i tu pojawia sie pytanie : czy nie ma problemu ze wzgledu na inne rozmieszczenie otworow w docisku itd. Koles w sklepie pytal tez czy lozysko oporowe ma byc do cc700 czy do 126. Ojciec wzial do 126, czy moze lepiej od cc700 ?

Jutro skladamy calosc tak wiec prosilbym o wmiare szybka pomoc ;]

  
 
a ile za to wszystko zaplaciles? tak z innej beczki
  
 
moim zdaniem bez sensu wszystko kosztuje dwa razy wiecej, co do tarczy maluchowskiej to bardzej bym ja polecal poniewaz jest duzo lzejsza a ten tlumnik drgan skretnych jest w zupelnosci nie potrzebny bo to zwalnia reakcje samochodu poniewaz najpierw trzeba pokonac siele sprsezynek zeby ruszyc jak masz nowa maluchowska tarcze i docisk to musi dzialac super, chyba ze masz jakis wypasiony motor
  
 
Ja u siebie mialem tarcze z cc700 no i bardzo pozytywnie sie sprawowala. Wszystko oprocz tarczy bylo maluchowskie
  
 
zaplacilem :

60.80pln za docisk fabryczny do 126
18.81 za lozysko oporowe do 126
61.40 za tarcze sprzegla cc700 firmy STIMA (importowane)

co do przydatnosci to mam nadzieje, ze to wkoncu uratuje kolejna skrzynie bo bedzie to czwarta sztuka w tym samochodzie

zastanawia mnie tarcza cc700 na docisku 126, przeciez tego sie nei da zalozyc, tarcza opiera sie o docisk sprezynami a nie powierzchnia cierna
  
 
to, ze to czwarta skrzynia swiadczy raczej o braku umiejetnosci poslugiwania sie autem, walniete wahacze, brak zbieznosci itd. zastanow sie nad tym, na temat wytrzymalosci skrzyni bylo juz n-razy wystarczy poszukac
  
 
Docisk z CC700 nie nadaje się do 126. Ze względu na lewe obroty w CC!
  
 
do tarczy z cc700 musisz mieć docisk, od cc700 tylko musisz w nim obrócić sprężyny(te blaszki), a i trzeba podtoczyc koło zamachowe od wewnątrz (5mm) bo tarcza wadzi.
Ja tak jeździłem sprawdzony sposób, zero zrywania przegubów, zabieraków i oszczędnosć skrzyni.
  
 
no i wlasnie o to mi chodzilo, wielkie dzieki, mozesz jeszcze tylko opisac konkretniej w jakim sensie obrocic blaszki ? i co z lozyskiem ? od 126 czy od cc ?
  
 
nic sie nie powinno stac jesli do maluchwoskiego sprzetu wsadzimy tylko tarcze z 903 127??
  
 
nie wiem jak wyglada tarcza od 903, ale tarcza od 700 ma takie sprezynki (jak w kazdej normalnej tarczy sprzegla od duzego auta), ktore tlumia sily skretne zachodzace w sprzegle, sprzeglo malucha to zwykly kawal blachy z nabitymi okladzinami, tutaj sa to dwie czesci ktore polaczone sa ze soba sprezynkami, kiedy sprzeglo maluchowe 'laczy' skrzynie z silnikiem to odbywa sie to na zasadze zwyklego przylozenia jednej powierzchni do drugiej, wiadomo ze wtedy krecace sie elementy oddzialowuja na siebie z jakas tam sila i te sprezynki maja tlumic ta wlasnie sile, czesc tej sily jest przez nie przy tym skreceniu absorbowana

po co takie sprzeglo do malca ?

tarcza sprzegla w seryjnym maluchu ma za zadanie przeniesc 24KM co za tym idzie niewielki moment obrotowy, elementy takie jak skrzynia znosza to raczej bez problemu

kiedy ten maluch ma tych KM 40 to juz moga pojawic sie problemy, wiekszy moment, wieksza sila skrecajaca, wszystko dostaje bardziej po dupie, problemy z zabierakami, z przegubami (wymienione u mnie byly w pazdzierniku-listopadzie na dobrej jakosci i juz wlasciwie nadaja sie na zlom), z sama skrzynia

przynajmniej ja tak to wszystko widze

co do seryjnego docisku i tarczy sprzegla od cc700 to problem sprowadza sie do tego, ze tarcza ma sprezynki ktore wystaja i ograniczaja w pewien sposob powierzchnie styku tarczy z dociskiem i kolem zamachowym, widocznie docisk od cc700 ma powierchnie styku odpowiednio wezsza niz maluchowy, a tak jak kolega poradzil pozostaje przerobka kola zamachowego

jutro z evilem grzebiemy, postaram sie dostarczyc jakies fotki gdyby ktos mial jakies pytania :]
  
 
Ludzie nie wiem czemu sie uparliscie na tarcze od CC najszybsze i najtanisze rozwiazanie to tarcza od bisa kosztowala mnie ona 55zl i nie ma problemu w ktora strone sie kreci i nic nie trzeb staczac,a efekt jest jak najbardziej pozytywny.Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-04-03 00:02:28, NAZIK pisze:
nic sie nie powinno stac jesli do maluchwoskiego sprzetu wsadzimy tylko tarcze z 903 127??



_jesli_ sie nie myle, to tarcze od 700 i 900 roznia sie rozmiarami, ta od 900 jest nieco wieksza, tak samo jak docisk do niej... wyjatek stanowi 903 z fiata 127- ta najstarsza wersja kola zamachowego - pasuje docisk od 700/126 z tarcza - tam mam u siebie. W nowszych 903 i 899 jest juz wieksza.


  
 
w takim razie ja mam 903 w starszej wersji (74rok)
tarcza z 903 z dociskiem od 126 w rekach niczym nie obciera o nic, no chyba ze powierzchniami. Problem moze sie pojawic przy wycisnieciu sprzegla

jak tak mowicie to zaloze docisk od 127 bo idealnie pasuje na kolo zamachowe 126

ps. rozmiary tarcz sa tez takie same
  
 
Cytat:
2004-04-03 00:40:27, Bukson pisze:
Ludzie nie wiem czemu sie uparliscie na tarcze od CC najszybsze i najtanisze rozwiazanie to tarcza od bisa kosztowala mnie ona 55zl i nie ma problemu w ktora strone sie kreci i nic nie trzeb staczac,a efekt jest jak najbardziej pozytywny.Pozdrawiam


tarcza od bisa i od cc700 to zdaje sie to samo.
ja mam tarcze ze sprezynkami od bisa wlasnie(czyli cc700 jak kto woli) a docisk zwykly i nic nie musialem przerabiac a dziala idealnie
  
 
Cytat:
Ludzie nie wiem czemu sie uparliscie na tarcze od CC najszybsze i najtanisze rozwiazanie to tarcza od bisa kosztowala mnie ona 55zl i nie ma problemu w ktora strone sie kreci i nic nie trzeb staczac,a efekt jest jak najbardziej pozytywny.Pozdrawiam


dokładnie tak.tez jeździłem na tarczy z bisa.nie ma zadnego problemu - kupujesz,zakładasz,odjeżdzasz.zadnego toczenia,zabaw ze spręzynkami.a sprzęgło z cc700 to nic innego jak bisowskie przystosowane do lewych obrotów...
  
 
heh

widzial ktos z was jedna i druga tarcze ?

roznia sie zupelnie, ta od cc700 ma duzo wieksze sprezyny i jest grubsza, dzisiaj rozbralismy evila autko bo zakladamy jego RC"owy silnik (wlasciwie to juz zalozylismy ;]), i sprzeglo ktore dostal do tego silnika to wlasnie sprzeglo od bisa, bylem w sklepie, porownalem, wymienilem

sprzeglo od bisa tez ma sprezynki ale mniejsze i jest troche ciensze od sprzegla od cc700, idealnie pasuje do docisku od 126, to od cc700 nie pasuje, trzeba by zalozyc docisk od cc700, przelozyc w nim blaszki i wytoczyc czesc zamachu (tak jak ktos juz na forum to opisal

jak skonczymy robote obiecuje fotki ;]
  
 
Cytat:
2004-04-02 21:34:47, frytol pisze:
zaplacilem :

60.80pln za docisk fabryczny do 126
18.81 za lozysko oporowe do 126
61.40 za tarcze sprzegla cc700 firmy STIMA (importowane)

co do przydatnosci to mam nadzieje, ze to wkoncu uratuje kolejna skrzynie bo bedzie to czwarta sztuka w tym samochodzie

zastanawia mnie tarcza cc700 na docisku 126, przeciez tego sie nei da zalozyc, tarcza opiera sie o docisk sprezynami a nie powierzchnia cierna



18.81 za łożysko oporowe? Coś ty za szmelc kupił? Ja za fabryczne płaciłem koło 50 zł i powiem szczerze, mogłoby być lepsze. A takie za 20 zł tobym Ci darmo dał bo nerwowo z tym zdzierżyć nie mogłem. Poza tym z tego co wiem łożysko oporowe 126 i CC700 to to samo.

Aha, gdzieś kiedyś w zamierzchłych dziejach ktoś pisał że jak się ma docisk Valeo do 126 i tarczę Valeo do CC700 to pasuje jedno z drugim poprawnie - nie weryfikowałem tego.
  
 
Cytat:
2004-04-04 00:39:13, Krzemowy pisze:
Aha, gdzieś kiedyś w zamierzchłych dziejach ktoś pisał że jak się ma docisk Valeo do 126 i tarczę Valeo do CC700 to pasuje jedno z drugim poprawnie - nie weryfikowałem tego.

szkoda, że dopiero teraz to wynikło, bo ostatnio u kolegi wyciągaliśmy silnik i miał właśnie taki docisk :/ możnaby to sprawdzić wtedy może coś się zepsuje w najlbiższym czasie wymagającego wyciągnięcia silnika (ciekawe, czy to czyta ) to się sprawdzi
  
 
Hehe

docisk ktory kupilem ma wytloczone 'Kozuchow', a docisk evila czyli slynne Valeo ma wytloczone 'Kozuchow' a zaraz nizej 'Valeo'

czyli zapewne Kozuchow produkuje dociski dla Valeo do 126, porownalismy oba dociski i sa identyczne, a zaden docisk do 126 nie bedzie pasowal do tarczy od cc700 (ktora jest zupelnie inna od tarczy do bisa), w docisku od 126 pod tarcze od cc700 musialbys wytoczyc powierchnie stykajaca sie z tarcza do maksimum, tak zeby stykala sie z powierzchnia cierna tarczy a nie ze sprezynkami ktore sa jakies 2-3 razy wieksze od sprezynek z tarczy od cc700

co do ceny lozyska oporowego to wzialem najdrozsze ktore mieli, to samo lozysko ma evil od dluzszego czasu i zero problemow, normalne fabryczne lozysko oporowe - normalna cena w plocku