MotoNews.pl
  

Wzmocnienie krajowego silnika i obniżenie złużycia paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cel:Wzmocnienie silnika

1. Wyważenie wału i korbowodów
2. Obróbka koła zamachowego (obniżenie masy)
3. Planowanie głowicy
4. Powiekszenie kanałów dolotowych
5. Polerowanie kanałów, zaworów itp
6. Montaż lżejszych tłoków
7. Przeróbka gaźnika lub przeprogramowanie wtrysku
8. Zmiana wałka rozrządu



Cel: obniżenie złużycia paliwa

1.Zmiana oleju w tylnym moście i skrzyni biegów na rzadszy (niższe opory toczenia)
2. Wyregulowanie zapłonu, gaźnika itp.
3. Regulacja hamulców (Czesto się zdarza że minimalnie są zaciśnięte klocki i przez to są wyższe opory toczenia)

Znacie coś jeszcze?????


  
 
Cytat:
2004-01-08 21:26:53, Trojan1000 pisze:
Cel:Wzmocnienie silnika

1. Wyważenie wału i korbowodów
2. Obróbka koła zamachowego (obniżenie masy)
3. Planowanie głowicy
4. Powiekszenie kanałów dolotowych
5. Polerowanie kanałów, zaworów itp
6. Montaż lżejszych tłoków
7. Przeróbka gaźnika lub przeprogramowanie wtrysku
8. Zmiana wałka rozrządu


ad.3 - tutaj należy uważać, aby nie przesadzić...
Dodam ostatnio popularną modyfikację, czyli montaż kolektora wydechowego - rurowego od GSI...


Cytat:
Cel: obniżenie zużycia paliwa

1.Zmiana oleju w tylnym moście i skrzyni biegów na rzadszy (niższe opory toczenia)
2. Wyregulowanie zapłonu, gaźnika itp.
3. Regulacja hamulców (Czesto się zdarza że minimalnie są zaciśnięte klocki i przez to są wyższe opory toczenia)


ad.1 zmiana oleju w skrzyni biegów nie przyniesie zmniejszenia zużycia paliwa, gdyż nie ma na to bezpośrednio wpływu. Powyższa zmiana przy dobrej skrzyni pozwoli jedynie poprawić jej właściwości zimą, gdyż biegi będą łatwiej wchodziły. Teoretycznie rzadszy olej w tylnym moście powinien przynieść poprawę i w zużyciu paliwa i w osiągach, lecz niestety w większości przypadków taka zmiana jest wręcz niezauważalna. A zastosowanie oleju półsyntetycznego/syntetycznego w moście z przebiegiem praktycznie może grozić jedynie sporym zwiększeniem hałasu...

Co do punktu 2 i 3 do jak dla mnie to podstawowe czynności eksploatacyjne auta i nie wymieniałbym ich bezpośrednio jako metodę na obniżenie zużycia paliwa, chociaż faktem jest, że mają na to ogromny wpływ, ale jak już napisałem są to jedne z wielu czynności, które pozwalają utrzymywać auto w dobrym stanie. A jakiś sposób na zmniejszenie zużycia paliwa to może poszukiwany przez moją osobę wakuometr. Co prawda nie przyczynia się on również bezpośrednio do obniżenia zużycia, ale obrazuje sposób jazdy i daje znać, gdy przesadzamy

Pozdrawiam




[/quote]
  
 
Sprawdzić i zredukować opory toczenia. Czyli łożyska kół, hamulce, ciśnienie w kołach, ewentualnie zmiana opon na węższe. A i jeszcze generalne porządki w aucie, wywalenie 3 niezbędnych lewarków, 4 skrzynek kluczy i 5 pudłek ze śrubami i nakrętkami, 2 młotków 3 kilowych itp itd.
  
 
Cytat:

Cel:Wzmocnienie silnika

1. Wyważenie wału i korbowodów
2. Obróbka koła zamachowego (obniżenie masy)
3. Planowanie głowicy
4. Powiekszenie kanałów dolotowych
5. Polerowanie kanałów, zaworów itp
6. Montaż lżejszych tłoków
7. Przeróbka gaźnika lub przeprogramowanie wtrysku
8. Zmiana wałka rozrządu



Co do Ad4 i 5 - nie przesadzać z powiększaniem średnic kanałów dolotowych, tylko mała korekta kształtu, szczególnie w okolicach gniazd (bo tam jest dopiero makaron ) i nic więcej;
bo jak zaszalejesz za bardzo, to mocy trochę przybędzie ale momentu ubędzie i to bardzo - wiem bo sam zaszalałem z powiększaniem; no i teraz ciężko się jeździ do 4000 RPM, ponadto trudno uruchomić motor
Pozdro FSOliebhaber
  
 
Czytaliscie pewnie artykuł ,,Jeździć jak zwycięzca" Artykuł opisywał poloneza pana Zdzisława Kałuży. Podobno spalił 4.84 na 100 km

Było tam w tym artykule opisane przeprowadzone modyfikacje:
1 Poluzowanie łożysk
2 Minimalna zbieżnosć kół
3 Żadsze oleje
4 regulacja gażnika, modułu zapłonowego i regulacja hamulców

  
 
Ja bym dorzucił regulację zaworów - dla tych, co muszą regulować
  
 
Cytat:
2004-01-09 19:18:10, wiciu pisze:
Ja bym dorzucił regulację zaworów - dla tych, co muszą regulować




A ja zmienne fazy rozrządu od BMW M-Power

Silnik sie rozleci (ale co tam kupi się nowy)
  
 
Cytat:
2004-01-09 19:18:10, wiciu pisze:
Ja bym dorzucił regulację zaworów - dla tych, co muszą regulować



regulacja to podstawa

mój śp AA po regulacji mojego brata nktóry ma do tego rekę zasówał jak bu miał ze 100 koni a nie 75
aha wuwaliłem też ten wesoły ekonomizer czy jak sie on nazywa oraz podłaczyłem podciśnieniowy regulwtor z aparatu bezpośrednio do gaźnika w sumie wzrosło mu spalanie o jakieś 0.5l ale zrzucam to na kark leprzej dynamiki jazdy
  
 
Cytat:
2004-01-09 09:51:57, arturw pisze:
A i jeszcze generalne porządki w aucie, wywalenie 3 niezbędnych lewarków, 4 skrzynek kluczy i 5 pudłek ze śrubami i nakrętkami, 2 młotków 3 kilowych itp itd.



I tym właśnie trzeba się w końcu zająć.
  
 
no no no, młotek to podstawa w naprawie poldzia!!! stanowczo jeden trzeba zostawić!!
  
 
Jeden zostawię ale ten 5 kilowy zostawię w piwnicy
  
 
Pobawcie się głowicą, tam są duże możliwości...
  
 
Tak, ale kosztem żywotności. Ja podziękuję.
  
 
oj - nie przesadzaj. Poprawa napełnienia silnika wolnossącego nie przynosi złych efektów! Delikatne podniesienie stopnia spręzania też.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Tym bardziej,że już samo usunięcie niedoskonałości fabrycznej obróbki (a jest co robic w tym temacie) przynosi wymierne efekty...Właśnie głowica jest elementem silnika OHV przy którym można zdziałać najwięcej.W układzie dolotowym występują czasem takie cuda,że wręcz TRZEBA tam zadziałać-u mnie występuje przesunięcie na szpilkach gaźnika względem otworu w kolektorze o jakieś 5mm!!!
  
 
Jak powinna wyglądać głowica splanowana i wypolerowana?
dajcie jedieś zdjęcie i dla porównania dajcie zdjecie zwykłej głowicy.
  
 
Cytat:
2004-01-25 01:45:21, Trojan1000 pisze:
Jak powinna wyglądać głowica splanowana i wypolerowana?
dajcie jedieś zdjęcie i dla porównania dajcie zdjecie zwykłej głowicy.



poproś PPredkiego on ma ładne zdjecia takiej głowicy

on wogule ma ładnie wykonany silnik o wyjatkowo dobrym ciągu
  
 
Wysłałem na GG i czekam na odpowiedz. Ale jeśli wy macie takie zdjęcia to zamieście tu im więcej tym lepiej
  
 
Niedoczekałem cię tych zdjęć i chyba się nie doczekam jak macie to zamieśćie na forum lub prześlijcie na maciora5@wp.pl
będę wdzienczyny.

Do tych modyfikacji które już opisalismy można dożucić obróbke gaźnika, jest nawet o tym artykuł. Ale ile to tak faktycznie daje?
  
 
Sorki za brak zdjęć ale nie mam aktualnie dostępu do skanerka. Na GG się ostatnio nie udzielam bo mi wywalili komunikator w robocie. Rzekomo służy on hackerom do włamywania się do sytemu .
Ewentualną korespondencję proszę wysyłać na priv.
Potwierdzam, że grzebnięcie w głowicy daje spore efekty pod warunkiem że silniczek jest w dobrej kulturze. Jeśli zrobimy to w zajechanym silniczku (luzy na panewkach) to faktycznie może tego np wał nie przeżyć.