Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
arturw Miłośnik FSO Peugeot 405/Peugeot ... Warszawa | 2004-01-09 09:51:57 Sprawdzić i zredukować opory toczenia. Czyli łożyska kół, hamulce, ciśnienie w kołach, ewentualnie zmiana opon na węższe. A i jeszcze generalne porządki w aucie, wywalenie 3 niezbędnych lewarków, 4 skrzynek kluczy i 5 pudłek ze śrubami i nakrętkami, 2 młotków 3 kilowych itp itd. |
Fsoliebhaber Gdańsk | 2004-01-09 11:33:50
Co do Ad4 i 5 - nie przesadzać z powiększaniem średnic kanałów dolotowych, tylko mała korekta kształtu, szczególnie w okolicach gniazd (bo tam jest dopiero makaron ![]() bo jak zaszalejesz za bardzo, to mocy trochę przybędzie ale momentu ubędzie i to bardzo - wiem bo sam zaszalałem z powiększaniem; no i teraz ciężko się jeździ do 4000 RPM, ponadto trudno uruchomić motor Pozdro FSOliebhaber |
![]() Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-01-09 16:07:36 Czytaliscie pewnie artykuł ,,Jeździć jak zwycięzca" Artykuł opisywał poloneza pana Zdzisława Kałuży. Podobno spalił 4.84 ![]() Było tam w tym artykule opisane przeprowadzone modyfikacje: 1 Poluzowanie łożysk 2 Minimalna zbieżnosć kół 3 Żadsze oleje 4 regulacja gażnika, modułu zapłonowego i regulacja hamulców |
![]() wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2004-01-09 19:18:10 Ja bym dorzucił regulację zaworów - dla tych, co muszą regulować ![]() |
![]() Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-01-09 23:34:12
A ja zmienne fazy rozrządu od BMW M-Power ![]() ![]() ![]() Silnik sie rozleci (ale co tam kupi się nowy) |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-01-10 11:30:40
regulacja to podstawa mój śp AA po regulacji mojego brata nktóry ma do tego rekę zasówał jak bu miał ze 100 koni a nie 75 ![]() ![]() ![]() aha wuwaliłem też ten wesoły ekonomizer czy jak sie on nazywa oraz podłaczyłem podciśnieniowy regulwtor z aparatu bezpośrednio do gaźnika w sumie wzrosło mu spalanie o jakieś 0.5l ale zrzucam to na kark leprzej dynamiki jazdy |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-01-10 16:49:08
I tym właśnie trzeba się w końcu zająć. |
Sly Miłośnik FSO Peugeot 309/Polonez ... Łódź | 2004-01-10 20:31:31 no no no, młotek to podstawa w naprawie poldzia!!! stanowczo jeden trzeba zostawić!! |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-01-10 20:48:41 Jeden zostawię ale ten 5 kilowy zostawię w piwnicy ![]() |
![]() Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-01-11 20:49:13 Pobawcie się głowicą, tam są duże możliwości... |
![]() wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2004-01-11 22:34:53 Tak, ale kosztem żywotności. Ja podziękuję. |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-11 23:39:10 oj - nie przesadzaj. Poprawa napełnienia silnika wolnossącego nie przynosi złych efektów! Delikatne podniesienie stopnia spręzania też. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-01-12 00:04:03 Tym bardziej,że już samo usunięcie niedoskonałości fabrycznej obróbki (a jest co robic w tym temacie) przynosi wymierne efekty...Właśnie głowica jest elementem silnika OHV przy którym można zdziałać najwięcej.W układzie dolotowym występują czasem takie cuda,że wręcz TRZEBA tam zadziałać-u mnie występuje przesunięcie na szpilkach gaźnika względem otworu w kolektorze o jakieś 5mm!!! ![]() |
![]() Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-01-25 01:45:21 Jak powinna wyglądać głowica splanowana i wypolerowana?
dajcie jedieś zdjęcie i dla porównania dajcie zdjecie zwykłej głowicy. |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-01-25 11:38:55
poproś PPredkiego on ma ładne zdjecia takiej głowicy on wogule ma ładnie wykonany silnik o wyjatkowo dobrym ciągu |
![]() Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-01-26 18:12:52 Wysłałem na GG i czekam na odpowiedz. Ale jeśli wy macie takie zdjęcia to zamieście tu im więcej tym lepiej |
![]() Trojan1000 Citroen AX Łódź | 2004-01-30 08:29:44 Niedoczekałem cię tych zdjęć i chyba się nie doczekam jak macie to zamieśćie na forum lub prześlijcie na maciora5@wp.pl
będę wdzienczyny. Do tych modyfikacji które już opisalismy można dożucić obróbke gaźnika, jest nawet o tym artykuł. Ale ile to tak faktycznie daje? |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2004-01-30 17:07:44 Sorki za brak zdjęć ale nie mam aktualnie dostępu do skanerka. Na GG się ostatnio nie udzielam ![]() ![]() ![]() Ewentualną korespondencję proszę wysyłać na priv. Potwierdzam, że grzebnięcie w głowicy daje spore efekty pod warunkiem że silniczek jest w dobrej kulturze. Jeśli zrobimy to w zajechanym silniczku (luzy na panewkach) to faktycznie może tego np wał nie przeżyć. |