Wymiana "rezonatora"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
alo!
Czytałem o wymianie rezonatora (jesli tak to sie nazywa)
w układzie dolotowym.
Ja w 1.5 z 1997 mam rezonator o malej pojemności
(sama ślepa rurka).
Czy w 1.5 mozna zastosować rez. o większej pojemności?
Pytam się, ponieważ na wszystkich zdjęciach widze silnik 1.8.
  
 
W 1.5 mamy 2 rezonatory, chodzi Ci o wymiane tego mniejszego - widocznego po podniesieniu maski.
Dobrze rozumiem, ze poprzedni wlasciciel go wymontowal i zaslepil rurke? A moze masz gaz i wymontowali go w zakladzie gazowniczym zastepujac korkiem strzalowym?
  
 
alo!

Mam taki jak na zdjeciu



tylko ze w silniku DOHC...

A gdzie jest 2 rezonator?

Gdzie jest wiecej info o przerobkach silnika DOHC?
wiem tylko o www MackaGT ale tam jest mało teorii...
  
 
Jeżeli masz instalację LPG to rezonator jest nie potrzebny w warsztatach które mają podpisaną umowę z DU rezonator jest demontowny, a więc jesli ktoś potrzebuje prawie nowy dobry rezonator to za grosze mozna go kupić w takich warsztatach. Seryjnie Du wypuszcza lanosy z LPG bez rezonatorów.
  
 
No pozwole sobie sie nie zgodzic! Jak najbardziej jest potrzebny a ze jest wymontowywany i zastepowany korkiem strzalowym to tylko kwestia oszczednosci czasu.
Po zalozeniu mojej instalacji (i wymontowaniu rezonatora) silnik (raczej dolot) zaczal wpadac w wibracje wyczuwalne w czasie jazdy w zakresie obrotow okolo 2800 - 3300. Postanowilem na chwilke zalozyc rezonator zamiast korka i jakos tak dziwnie komfort powrocil. Caly czas nosze sie z zamiarem pokrycia rezonatora wloknem szklanym i zywica oraz zamontowania juz w nim samym korka strzalowego (a zabiore sie do pracy pewnie wtedy jak przytrafi mi sie pierwszy wystrzal i rozsadzony rezonator bede musial zastapic nowym - polak madry...)
Tak jak napisal Diackon - w zakladach gazowych znajdziesz duuuzy wybor rezonatorow.

2 rezonator jest ooogromny w porownaniu z tym o ktorym piszemy, by dostac sie do niego nalezy zdemontowac prawe, oczywiscie przednie , nadkole.
  
 
!!! UWAGA !!!
Tak jak radziliście zadzwonilem do firmy zajmującej się
montażem inst. gaz. w Katowicach na ul. Bytkowskiej...
Niestety pani ktora odebrala nie mogła zrozumieć o jaki
"rezonator" chodzi i upierała się że nic nie jest wymontowywane,
z samochodu podczas instalacji. Wiec poprosiłem mechanika...

Lee:
-czy podczas instalacji wymontowywany zostaje rezonator
przy ukł. dolotowym w Du Espero?
Mech:
- Ta informacja kosztuje 100złotych!!!
Lee:
- To inaczej czy macie jakiekolwiek używane rezonatory na stanie do Du Espero?
Mech:
- Nie...

Aż mnie zatkało!
Moze ktos chce sie jeszcze czegoś dowiedzieć : 032 2589798
Tylko trzymajcie gotówkę lub kartę w pogotowiu...
Jutro sprawdzę ile za informację:
Czy sandacza dusi sie w porach?
  
 
Lee, najlepiej jest podjechać do takiego serwisu i bezpośrednio zagadać z mechanikiem, ja trafiłem na takiego młodego łebka który za dwa piwa wstawił mi nowy rezonator i założył grzybek na filtrze powietrza, tj. w obudowie filtru

Polak wszędzie potrafi się dogadać

Ptaszyna, moje espero ma rezonator, ale zaślepiony. Nie odczówam utraty komfortu, rzadnych wibracji, wszystko w porządku, to są chyba subiektywne odczucia każdego z kierowców.

Nie chciałem ryzykować więc poprosiłem o zostawienie rezonatora, mimo iź jest nie wykorzystany, to w każdej chwili mogę przywrócić go do życia. Do czasu ostatniej regulacji samochód wykazywał tendencję do strzelania, teraz jest ok. W trakcie strzałów ucierpiała maska, pokrywa filtru powietrza (powyłamywane zatrzaski ) i gumowy, karbowany przewód, który pękl na karbie. Po tym pęknięciu samochód stracił na mocy, był rzecz jasna głośniejszy i nie chciał jechać na gazie
  
 
Rezonator jest usuwany prawdopodobnie po to aby zmniejszyć ryzyko samopałów, po odjęciu nogi z gazu występuje w kolektorze podciśnienie które zasysa jeszcze gaz i powietrze, po ponownym wciśnięciu może nastapic wybuch z powodu nadmiaru mieszanki - ale to tak w teorii, w praktyce nie musi tak być i dodatkowe zaworki bezpieczeństwa mogą temu zapobiec.
REzonator na pewno poprawia elastyczność i każde zmniejszanie pojemności układu powoduje pogorszenie przebiegu momentu..

NO i po co Wam ten gassss
  
 
no!!!! - gasssssssssssss to zło
  
 
a jeszcze jakiś czas temu chcialem zakladać
  
 
Oj Krzysku... Fabryka kombinuje co by tu poprawic, zmienia pojemnosc rezonatora a Ty uwazasz, ze jego calkowite wymontowanie nic nie zmienia na gorsze? Z tymi wibracjami to dosc dziwna sprawa jest, ze nie czuc ich bylo ani nie widac w czasie postoju, dopiero w czasie jazdy WYRAZNIE je wyczuwalem stopami dotykajacymi podlogi.