| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kangurek lada 2107 Hajnówka | 2005-06-06 19:16:15 ktos z klubowiczow ma intercooler? ewentualnie jakies pomysly na obnizenie temperatury? az mi sie serce kraja jak czasem po jezdzie otworze maske a tam taki parnik, az mi szkoda mojej ladnej i mi tak przykro jak na nia patrze ze ona sie tak poci, gdzie znajde linki do tych sklepow z czesciami do ladnej , jaki jest adres tego sklepu w krakowie? chodzi mi o strone, bo nie moge odnalezc, a i jeszcze, gdzie kupic wloty na maske do 2107?;D |
mcbrain SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada Samara 3d Warszawa / Wejherowo | 2005-06-06 19:26:30 A to intercoolera nie montuje się tylko do silników ze sprężarkami??? |
wlad SYMPATYCZNY GOŚĆ elantra, atoz andover | 2005-06-06 20:00:08 polecam chłodnice oleju ze skody 120 gls-na szrotach sa za grosze.wystepowały tylko w starszych modelach[okrągłe reflektory].a intercooler nie chłodzi silnika... |
wlad SYMPATYCZNY GOŚĆ elantra, atoz andover | 2005-06-06 20:13:06 można jeszcze schłodzić mleko... |
Ukasz Lada Samara Biskupiec | 2005-06-06 20:14:51 a co jakby zamontowac dwie chłodnice? jedna za drugą to tez moze byc jakies rozwiazanie |
wlad SYMPATYCZNY GOŚĆ elantra, atoz andover | 2005-06-06 20:19:47 ale to przecież nic nie da... |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2005-06-06 20:39:34 Zrób wyloty na masce jak w lancerach. |
Ukasz Lada Samara Biskupiec | 2005-06-06 20:48:00 dlaczego niby miało by nic nie dac przeciez zwieskszy sie dwukrotnie powierzchnia oddawania ciepla |
wlad SYMPATYCZNY GOŚĆ elantra, atoz andover | 2005-06-06 20:54:11 oczywiście,tylko przy jeżdzie pozamiejskiej termostat i tak ogranicza chłodzenie silnika do pewnej temperatury.a w korku tylko wentylator pomoże... |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-06-06 20:54:51 A wywal bebechy termostatu to nawet przy jezdzie w korku przy 30 stopniach nie przegrzejesz auta |
wlad SYMPATYCZNY GOŚĆ elantra, atoz andover | 2005-06-06 20:58:54 a nawet nie osiągniesz temperatury pracy[w skodzie po awaryjnym wyrzuceniu termostatu ,na trasie krakow-katowice silnik osiągnął ok.60 stopni temperatury. |
wlad SYMPATYCZNY GOŚĆ elantra, atoz andover | 2005-06-06 21:06:16 ale wtedy chyba żywotność silnika sie skraca ...no i wiecej pali.to chyba lepiej wywiercić dodatkową dziurke w termostacie-bedzie wiekszy przepływ płynu. |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2005-06-06 21:22:22
Poza chłodkiem w zimie i dłuzszym nagrzewaniem się silnika do temp. umozliwiającej jazdę bez ssania to negatywów nie stwierdziłem a silniczek bezproblemowo dojezdził do prawie 260 tys a do remontu poszedł bo zachciało mi się więcej mocy. Spalanie ok 6,5 na trasie |
Ukasz Lada Samara Biskupiec | 2005-06-06 21:28:07 intercooler jak intercooler ale czy myslal ktos o wtrysku wody na chlodnice na intercooler sie stosuje ale moze jak komus potrzeba szybko troche schlodzic to cos da nie wiem jak w praktyce ale natrysk na intercooler obniza przeciez tempa o kilak stopni i mamy wiecej MOCY. jakiegos dalekiego sensu tego mojego rozwiazania nie widze ale jak komus sie nudzi hehe ![]() |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2005-06-06 22:05:14 Sa fajne patenty:
1) lepsiejsza chlodnica -np. NIWA nowa (ta z dwoma wiatrakami). 2) chlodnica oleju 3) Specialne "koce" okladziny, owijki kolektora i wydechu - redukcja do 70% ciepla pod maska - ponoc mozna gola reka dotykac na rozgrzanym silniku i nic. 4) "Chwyt" zimnego powietrza 5) intercooler - mozna zalozyc -ale "chwyt" zimnego powietrza da chyba podobny efekt - a prosciej to zrobic. 6) Wtrysk wody do kolektora ssacego - patrz www.zsiguli.hu - pewnie znowu mnei ktos ochrzani ze sobie reklamuje - a kij mu w plery 7)Nawiercenie termostatu robi sie chyba jeszcze jakis patent z drugim termostatem - nie pamietam juz Wyjecie "z pod ziemi" zebrowanej pokrywy zaworow - sa oryginaly!
http://www.zsiguli.hu/images_2/car_izsof_110.jpg 9) Skombinowanie zeber na misce oleju 10) kto wie co jeszcze...
[ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2005-06-06 22:21:34 ] [ powód edycji: link :) ] |
Wergilius SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2005-06-06 22:22:19
Generalnie teoria mówi tak im wyższa temperatura silnika - silnik jako pojęcie z termodynamiki - tym wieksza jego sprawność. Chłodzi się głównie po to by materiał z którego zrobiony jest silnik nie przekroczył granicy plastyczności. Temperatura płynu chlodzącego w zakresie do 130C to nie jest zadna tragedia. Tragedią jest moment gdy płyn zaczyna wrzeć w tedy proces wymiany ciepła osiąga mniejsze wrtości -wiadomo gazy mają mniejsze przewodnictwo cieplne niż ciecze - i blok szybko się ogrzewa. W tedy powstają naprężenia cieplne a gładz cylindrów osiąga temperature w której metal traci swoje własciwości wytrzymalościowe. Jeżeli masz sprawny wentylatr i termostst oraz nie zakamieniona chłodnice nie masz co się martwić. A tak jeszcze jako ciekawostkę woda ma dwa razy większą pojemność cieplną niz płyn chłodniczy. |