Zaplon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktos poradzi mi jakie sa objawy awarji pompki przyspieszacza zaplonu bo wydaje mi sie ze mam walnieta bo autko jest pszymolone jednak wolne obroty ma ok. i zapala tez dobrze jednak swiece po odkreceniu jezdzac na lpg sa czarne wiec nie wiem czy moze jest to kwestja zle ustawionego zaplonu
  
 
i co nikt nie zna odpowiedzi ?
  
 
hmmmm trudno powiedzieć co to moze być bo :
a) może to być za późny zapłon
b) za bogato ustawiont gaz - czyli za dużo odkręcony (wtedy sie dopiero auto mułowate robi)
c) za zimne świece (ale jak masz iskry 65 lub odpowiedniki to to nie to )
z zapłonem to trzebaby podjechać do mechaniora z lampą stroboskopową (ale taką z regulacją kąta) - bo można sobie oglądnąć jak sobie to wyprzedzenie wyprzedza przy coraz wyższych obrotach
A ogólnie to pompka podciśnieniowa nie jest konieczna ,ja mam odłączoną ,bo przy moich ustawieniach zapłonu i doprężonym motorze przy zdjęciu nagi z gazu (czyli wytworzeniu podciśnienia w układzie czyli pracy pompki z przyśpieszeniem zapłonu) spalał mi stukowo - taki charakterystyczny trzask ,ale wywaliłem badziestwo i jest OK
  
 
Ktoś już kiedyś zadał to pytanie na niniejszym forum,
ale tego wątku nie udało mi sie znaleźć.

My problem is:

- mamy aparat zapłonowy,
- mamy śrubstwo, które go unieruchamia,
- mamy podziałkę (kreseczki), oraz znaki "+" i "-".
W kierunku którego znaku należy obracać aparat zapłonowy,
aby zapłon opóźniać?
Ilu stopniom odpowiada odległość pomiędzy kreskami (podziałka)
na bloku silnika?

Thanks from the Mountain!!
  
 
Jak myślę to chodzi ci o podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu a nie o pąpkę przyspieszającą.
Jednym z objawów jest spadek dynamiki silnika na wyższych obrotach.Mogą wystąpić zakłucenia w pracy silnika na wolnych obrotach a to za sprawą zasysania lewego powietrza przez mębramę regulatora.
Regulator łatwo sprawdzić - sciągnij wężyk od strony gaźnika i zapomocą ust wytwurz podciśnienie anastępnie wężyk zatkaj językiem jeśli mębrama jest szczelna to podciśnienie będzie się utrzymywać a jeśli nie to wyczujesz że powietrze dochodzi i podciśnienie spadnie.
Mam nadzieję że w miarę jasno to opisałem
  
 
A potem zdejmij wężyk od strony aparatu zapłonowego i zassaj tak jak poprzednio sprawdzając jak zmienia się praca silnika. Diagnoza będzie pełniejsza...

[ wiadomość edytowana przez: Grzegorz2107 dnia 2004-03-09 19:13:35 ]
  
 
tylko nie dawaj do ssania wezyka zadnej kolezance bo ci caly silnik wyssie
  
 
Cytat:
2004-03-09 15:58:39, syvo pisze:
Ktoś już kiedyś zadał to pytanie na niniejszym forum,
ale tego wątku nie udało mi sie znaleźć.

My problem is:

- mamy aparat zapłonowy,
- mamy śrubstwo, które go unieruchamia,
- mamy podziałkę (kreseczki), oraz znaki "+" i "-".
W kierunku którego znaku należy obracać aparat zapłonowy,
aby zapłon opóźniać?
Ilu stopniom odpowiada odległość pomiędzy kreskami (podziałka)
na bloku silnika?

Thanks from the Mountain!!



obracjac apratem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara zapłon opózniasz, przeciwnie przyspieszasz, łatwiej chyba dojść do tego po kolejnosci zapłonu, w 4 cylindrowych z reguły jest kolejnosc 1-3-4-2, więc po połozeniu kabelków do swiec (opisane nawet na kopułce), łatwo dojsc do kierunku obrotów osi apratu, obudowe aby przyspieszyć zapłon obracasz w przeciwnym kierunku, proste?..
jedna kreseczka na tej podziałce to z tego co pamiętam jeden stopień
  
 
Dzięki szeryfie.
Szczególnie wytłumaczenie oparte na kierunku obrotu aparatu
do mnie trafia.

Pozdroofka!!!
  
 
Bry.
Jak sie sprawdza zaplon w silniku 1,5 czyli na lancuchu?
Mam stroboskop ale za cholere nie wiem gdzie go wetknac i gdzie sa jakies oznaczenia.
 
 
zalezy jaki masz stroboskop jedne są indukcyjne i łapiesz jedna końcówką za przewód inne są takie że zakładasz końcówkę na świecę i na nią dopiero przewód zapłonowy

  
 
Stroboskop... coś mi się przypomina, że pod ten cienki kabelek co z cewki do aparatu zapłonowego idzie. Z teorii wynika, że wtedy kierujesz urządzenie na koło pasowe (na odpalonym silniku) i błyska w momencie zapłonu. Porównujesz znak na kole pasowym ze znakami na obudowie i wiesz, czy za wcześmie, czy za późno.

  
 
Stroboskop mam ruski z dwoma krokodylkami i wtykiem pod od kabel WN.
A glownie chodzi mi gdzie skierowac lampe (przy pasku non problem) ale gdzie sie sprawdza przy lancuchu?
 
 
Od lewej strony silnika, u dołu, na dolne koło pasowe (mocowane na wale korbowym)