[126] Ciśnienie oleju! ;/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem...
tzn. mam nadzieje, ze nie bedzie zadnego problemu, ale chciałem sie poradzić, czego mam sie spodziewać!?
Jak nagrzeje sie silnik (110-120C*) to na wolnych obrotach pyłga (mruga) lampka od ciśnienia oleju
Myslałem, ze poprostu ma za małe obroty, ale wtedy w końcu ładowania by nie było, nie tylko smarowania! Pozatym to sie dzieje tylko jak sie silnik nagrzeje...
Kurde, co sie dzieje z tym smarowaniem?
(oleju jest OK!)

----
Z góry dzięki za odpowiedzi!
  
 
Mam to samo juz od pol roku. Tez mi sie zarzy jak sie nagrzeje. Ale jezdze caly czas i jest ok. Slyszalem od kogos ze to moze byc wina walka.
  
 
Możesz zdemontować miskę olejową i sprawdzić zaślepkę wału, to taki pierwszy krok. Potem proponuje zastanowić się nad panewką wałka rozrządu, to jest druga częsta przyczyna niskiego ciśnienia oleju, przy okazji warto sprawdzić stan i ewentualnie wymienić pierścień i sprężynę zaworu redukcyjnego pompy oleju. Powodzenia.
  
 
WAŁEK rozrządu no i bardzo rzadki olej po nagrzaniu się. Albo zaczać przymiarki do panwiowania wałka albo przeskoczyć na gęstszy olej.
  
 
Jeżdże na Lotosie (15W 40) myśle że olej jest OK, taki 'uniwersalny'
A co do wałka, to mam okey! Bardziej, bym sie martwił, mocowaniem jego w bloku... tam jest jakaś panewka?
  
 
Panewki jako takiej nie ma ale podtacza się tam i wkłada tulejkę aluminiową spasowaną bez luzu z wałkiem.
  
 
Czyli poprostu robi sie coś w rodzaju panewki, dobiero jak to w bloku jest wyrobione? Nie wiesz ile taka zabawa kosztuje? (bez wymiany wałka) jak mam wałem wymieniać, to na pewno nie na serie...
A z kąd mam wiedzieć, że właśne to mocowanie poszło? Musze qwa miche ściągać i sem pomieżyc otffforek?
  
 
Napewno wpływ na stan"panwii" ma rzeczywisty przebieg silnika. A resztę ciężko zdefiniować.