MotoNews.pl
4 Kupilem fiata 125p.. kilka pytan :) (42720/5) - NT
  

Kupilem fiata 125p.. kilka pytan :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupilem wlasnie fiata, troszke stary i wyejdzony, ale jest i jest fiat jakiego chcialem i teraz mam kilka pytan duzo w nim jest rdzy, szczegolnie na prograch, da sie temu zaradzic ? da sie ze szrotu cos wyciagnac albo jakies laty przyspawac a potem na to jakas listewke ? ja tam sie malo na tym wszystkim znam po drugie bardzo trudno mi lapie wsteczny, ale w sumie juz sie nauczylem i chyba to mozna ominac. A trzecie to hamulec jeden.. jak hamuje to czuje ze jeden nie lapie, jaki jest koszt takiego hamulca bo byly wlasciciel powiedzial ze to kwestia wymiany, czy moge to sam zrobic czy trzeba do serwisu jechac, a wiadomo jak teraz z ludzi pieniadze zdzieraja no nic chcialbym go odpicowac, jak jutro bedzie ladna pogoda to zrobie mu pare zdjec a w ogole, jakie sa jeszcze stronki na temat fiata 125p poczytalbym o nim troche, no i czy ktos nie ma przypadkiem instrukcji w PDFie do niego
  
 
Po ile teraz Fiaciki ? Który rocznik ?
  
 
Cytat:
2004-03-19 23:16:49, mati_lecha pisze:
Po ile teraz Fiaciki ? Który rocznik ?



Ja kupilem go od kolegi, w stanie troche kiepskim i dalem za niego 150zl rocznik 79, wlasnie skonczyl 25 latek
  
 
Co do rdzy na progach to jesty wiele sposobow jesli chodzi o branie progow ze szrotu czy zlomu to nie ma to najmniejszego sensu poniewaz tych progow i tak nie zamontujesz bez pomocy migomatu a nowe to koszt 16zl/szt (zewnetrzne ) laty zawsze mozna wstawic pozniej maxymalnie zeszlifowac laczenia i delikatna warstwa szpachli wyprowadzic i bedzie jak nowy. Mozna tez sposobem takim jak jakis idiota zrobil w moim : wypchal pianka montazowa cale progi a na to dal szpachle na dodatek nie rowno ja polozyl ale jak mialbys tanie dojscie do migomatu to proponowal bym najlepiej cale wymienic . A co do hamulcow to wymiana jest banalna jesli oczywiscie ma sie jakies podstawy . Zrob fotki i wrzuc
  
 
co do hamulca to pewnie zatarł ci się tłoczek, kup sobie paste/silikon do tłoczków w każdym sklepie z cześciami ok12zł/tubka i gumki do tłoczków 2zł/sztuka i wymontuj cały zacisk tzn najpierw wyjmij zawleczki, potem klocki i zacisk zejdzie teraz niech ci ktos popompuje pedałem ale żeby ci tłoczek nie wyskopczył tak z 1,5cm można wypchać, potem oczyść go papierem ściernym 300 i posmaruj silikonem ubierz nowe gumki i jeszcze kilka razy wciskaj tłoczek np.łomem i niech go ktoś wypompuje na wierzch i tak w kółko po kilku razach powinieneś poczuć różnice i powinien zacząć działać
  
 
A odpowierzenie układu? Najpier sprawdź czy ci sie odkręcaja odpowietrzniki, a potem dopiero wyjmuj zaciski...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
nie mial chlop klopotu to sobie fiata sprawil, buehehehe! wiele ci nie pomoge, ale wiedz, ze kazdy kolejny problem uczyni cie madrzejszym.
  
 

nom ja sie na tym nie znam ale szczerze mowiac chcialbym to sam zrobic raz, gdzie kupic takie progi, a dwa to czym zeszlifowac laczenia i gdzie moge poczytac o zabawie ze szpachla

  
 
Witaj na naszym forum,
gratuluję zakupu i życzę udanej reanimacji Fiata
proponuję zaparzyć sobie dobrą kawę i "zatopić" się w czeluściach naszego forum - znajdziesz w nim wiele ciekawych porad i informacji

stron o Fiacie jest sporo - na przykład takie - KLIK KLIK
  
 
W progi najlepiej zaopatrzyc sie w sklepie z czesciami do 125p 126p bo nawet w tych gdzie maja czesci do malucha mozna dostac do 125p we wrocku cena jednego progu zewnetrznego to 17 zl wiadomo ze oryginal to to nie jest ale samemu lepszego nie zrobisz oczywiscie nikt nie gwarantuje czy nie bedziesz musial ich przycinac albo kombinowac bo forma byla wytluczona nio ale takie wypadki czesto sie nie zdarzaja . Łączenia najlepiej zeszlifowac szlifierka katowa tzw " flexa lub gumówka " a co do szpachlowania to nie ma co o tym czytac bo jedyne co do szpachlowania jest potrzebne to : podstawowe : wyobraznia a dodatkowe : papier scierny roznych grubosci , jesli masz zamiar szpachle szlifowac to jesli recznie to jedyne co potrzebne jeszcze do tego to cierpliwosc a jesli szlifierka oscylacyjna to chwila czasu Mysle ze nie zapomnialem o niczym i ze wyrazilem sie jasno Ale jesli nie masz o tym ani pojecia ani nie masz cierpliwosci to albo daj do blacharza albo zmien autko bo szkoda tylko twoich nerwow
  
 
Cytat:
k1cyprys pisze: potem klocki i zacisk zejdzie teraz niech ci ktos popompuje pedałem ale żeby ci tłoczek nie wyskopczył tak z 1,5cm można wypchać, potem oczyść go papierem ściernym 300 i posmaruj


nie wiem czy czyszczenie tloczka papierem 300 to najlepszy pomysl..ja bym proponowal papier np 1000 lub 1200..zeby nie porysowac tloczka..pozniej mozna po polerce papierem posmarowac tloczek pasta Auto max..ale do tego to zalecalbym juz wyciagniecie tloczka calkiem..pozdroowka Mariusz