Sprzęgło !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie!
Mam od wczoraj jakiś problem ze sprzęgłem, a mianowicie przy dociskaniu go do podłogi odczuwalne są jakieś takie dziwne wibracje. Problem pojawił się nagle wczoraj, nie wiadomo skąd.
Może ktoś będzie wiedział o co chodzi i co z tym zrobić!
pozdrawiam!
  
 
Niejestem pewien ale wydaje mi się że masz uszkodzone łożysko oporowe.
  
 
no też stawiam na łożysko
  
 
Ewentualnie, pierścireń na słoneczku sie upier...znaczy sie oderwał i słoneczko pogięło. W sumie to i tak trzeba rozbierać to samo.
Ale na 100% sie okaże jak ściągniesz skrzynie.
  
 
Jak mi się urwał ten pierścień to miałem problemy z wysprzęglaniem zdjąłem skrzynie i wyrwałem dziada całkowicie póki co jeździ musiałem tylko skasować luz na regulacji
  
 
Witam
Mi kiedyś łozysko oporowe sie rozpadło i zblokowało sprzęgło, jak próbowałem wyskrzeglić, gasł mi silnik .
Też stawiam na łożysko
Pozdrawiam
PRYMI
  
 
Ja zaczoł bym od wyregulowania sprzęgła ( podciągnąć ) i zobaczyć czy jest to nadal jeśli tak to skrzynka w dół i rękawy do góry mnie goś tak pociągnął ze zeby bym powybijał kolanami (dupek) musiałem sam zrobić po miesiący musiałem i tak robić ale jeszcze jeżdziłem
panoni
  
 
A ja mam takie zapytanie:
co jest grane?
sprzeglo wymienione niecaly rok temu. Przejechalem moze z 20-30 tys, na nim. Produkcja ruska. I ma poslizg, popuszczanie niewiele pomaga. Juz nie ma co popuszczac, dzis dalem na max i dupa. Wciaz slizg...
i teraz: czy moze to byc wskutek zaolejenia? W maluchu to mialem, czyzby znowu?? Ponoc w 07 to malo prawdopodobne...
czy po prostu docisk zdycha?
bo raczej niemozliwe, aby przy mojej jezdzie i przebiegu tarcza juz sie zjechala...

pompa, wysprzeglik, ogolnie sterowanie - sprawne.

sklaniam sie, ze docisk juz sie konczy. I teraz: niebawem wymieniam skrzynie. I wtedy pewnie tez sprzeglo kpl. I jakie polecacie?
ma ktos LUK'a czy sachs'a? a moze inne?

a ceny?

doradzcie cos laikowi.....
  
 
Witam
jeśli chodzi o sprzegło to warto kupić włoskie Panther, jak kupowałem swoje to opisane było jako dla Łady, Fiata 131 1600, 1800, cena kompletu wówczas niewiele wyższa niż ruskiego, robię na tym sprzegłe juz chyba z 200 tys, bo przeniosłem je z kombiaka wraz ze skrzynia biegów V.
Sachsa także smiało moge polecić, miałem kiedys, nie wiem niestety ile w tej chwili moze kosztowac, ale tez było nie do zajezdzenia. jakbyś chciał sprzegło ruskie to szukaj takiego do NIVY, jest dużo mocniejsze
Co do Twojego sprzegłą, raczej mało prawdopodbne byś w tak krótkim czasie zajezdził, moze puscił Ci tylni zimmering w silniku? i wali olejem, docisk można hmmm.. bardzo szacunkowo ocenic jak działa, włąsciwie przed demontażem skrzyni spróbuj regulacji.
i taka uwaga by sprzegło zaolejone sie slizgało z tego powodu, tego oleju musi naprawde sporo wyciekac
  
 
ja na sprzęgle zrobiłem 5 tys. !!!! i je diabli wzieli. Było z Kożuchowa - szlak trfił docisk, łożysko, a tarcza sie zapiekła i sie ślizgało.

teraz ma Panthera i uważam że jest rewelacyjne!!!!!!
  
 
Witam,
ja mam w swoim nowym nabytku inny problem ze sprzegłem - mianowicie strasznie wysoko bierze (kolanem wybijam sobie zęby).
Proba obnizenia sprzegla konczy sie tym ze wsteczny nie wchodzi bez zgrzytow (wszystkie biegi do przodu wchodza ale moze dlatego ze synchronizatory pomagaja).
Czy ktos ma jakies pomysly na obnizenie tego sprzegla? Jest to strasznie upierdliwe zadzieranie nogi tak wysoko. Czy czeka mnie wymiana sprzegla i jaki jest ewentualnie koszt. Moja lada samara ma niecale 40kkm przebiegu i jest na oryginalnym sprzegle (chba nie powinno jeszcze pasc)? Tak, tak 40kkm nie pomylilem sie. A i jeszcze jedno - zauwazylem ze wspornik linki na obudowie skrzyni jest podatny - przy wciskaniu sprzegla ugina sie - czy macie podobne problemy i czy jedyna rada to nowy wspornik wyspawany z grubszego materialu?

radeq
  
 
kozuchow to wiem ze do dupy, ale ciekawe co mowisz Szeryf o tym zimeringu. Przy okazji obejrze dziada.. wymiana chyba nie ejst trudna/skomplikowana?
olieju sporo idzie w cholere, ale to raczej wina silnika...
wiem, ze cieknie na przednim oringu, wiec i tylni moze puszczac.

a regulacji na sprzegle - koniec. juz sie skonczya. Tak, jakby sie po prostu zuzylo... Ale qfa po takim przbiegu?! Ruskie?!
  
 
Chyba ruskie, oryginał nie ruszane od nowosci. No to mnie nie pocieszyles. Ile moze kosztowac robocizna (czesci sobie sprawdze)?
Czy tylko tarcze sprzegla trzeba zmieniac czy cos jeszcze? Nie zdazylem sie jeszcze zapoznac z konstrukcja, musze nabyc odpowiednia literature a nie chce zeby mechanik nabil mie w balona.
A musze w miare szybko usprawnic samarke, bo czeka ja duzo jezdzenia.


radeq
  
 
Adasco,zeby wymienic tylny simmering na wale korbowym,trzeba wyjmować skrzynię,czyli przy okazji można bez problemow sprawdzić sprzęgło.
U mnie wymieniono go przy okazji wymiany sprzęgła,okazało sie że jest baaardzo do dupy
  
 
Grześ: skrzynia wypad i tak robi, bo piateczka bedzie
a tego dziada wymienie - profilaktyczne, podobne jak sprzeglo...
dzieki za podpowiedzi.

Radek: nie wiem, jak w samarze, ae w 07 niegdys placilem chyba ze 30 zl...
a teraz to bede robil sam, tylko warszat + narzedzia + w razie czego pomoc - wynajmuje
jak znam zycie to cos sie zwali i i tak mechanik skonczy...
ale probuje usilnie co sie da rzezbic samemu....
  
 
Ja sam nie mam za bardzo warunkow i czasu zeby robic (robota w tygodniu, a weeckendy prywata) tak wiec zlece mechanikowi.
Wczoraj odebralem wladzie z regulacji - juz nie gasnie na skrzyzowaniach na gazie i daje odpalic sie z gazu. Wypadanie zaplonu - przyczyna byla kopulka rozdzielacza. W sumie zapłacilem 120pln za robocizna i czesci u garazowego mechanika ktory ma uklady z taksiazami i robi w MPT (wymienil uszczelke pod pokrywe zaworów 5pln, kopulka - 15pln, robota -100pln w tym regulacja klawiatury, ustawienie zaplonu, regulacjai czyszczenie gaznika). Papraki od gazu w gazniku zostawili opilki metalu !!!

Pytanie: jak palicie swoje sprzęty na gazie? Bo moja odpala na zimnym silniku (po nocy nie sprawdzalem) z wyciągnietym ssaniem i wcisniętym gazem (musze podpompowac). Trzeba krecić z 10 do 15 sekund zeby zalapala - czy to normalne? Na cieplym pali bez ssania ale tez trzeba wciskac gaz, a krecić ok 5 sek.

Aha i jeszcze jedno - wydaje mi sie ze ciut wysokie obroty jalowe ustawil koles, niestety nie mam obrotomierza, ale wydaje mi sie ze na ok 1,5tys. (jestem przyzwyczjony do diesla (800obr/min).
Czy mogą zostać na 1,5 czy lepiej zmniejszyc do 800-1000. Czy na parowniku czy plastikowym pokretlem na gazniku? Jak radzicie?
Czy jak przytkam wlot powietrza na filtrze, czy lepiej bedzie palila na gazie?


Pozdro
radeq
  
 
Witam
Odpalam przy zimnym silniku na wyciągniętym ssaniu (bez pompowania)
Na ciepłym od pierwszego "kopa"
Obroty powinny być na poziomie 1000 - 1200 (po rozgrzaniu i wyłaczeniu ssania)
Reguluje się je pokrętłem na parowniku (reduktorze)







pzdr
CHIO
  
 
Cytat:
2004-03-12 09:51:50, radeq pisze:
Czy jak przytkam wlot powietrza na filtrze, czy lepiej bedzie palila na gazie?


nie przytykaj. Gaz lubi zimne pwietrze. Jesli masz taki przelacznik na wlocie do filtra pow., to przestaw w polozenie letnie (odetnij powietrze znad kolektora).
Zaslanianei wlotu pogorszy spawe. Za to dobrze jest go ODWROCIC, tak, zeby oslabic ped wpadajacego powietrza (niech bedzie zimne, ale niech nie dmucha).
Ja zalozylem na wlot papierowa rure (taka jak orginalnie szla znad kolektora do puszki filtra powietrza), i skierowalem ja do tylu...
i jest gitara.

bo jak dasz w palnik i np. dojezdzajac do swiatel dasz na luz - czasem na gazie potrafi zgasnac i to jest normalne. Bo za duzo powietzra ma. A jak masz wlot do tylu, to jest akuratnie....

a co z tematem?
  
 
Ja mam pytanie? Bo mam problem. W ciągu 3 tygodni ucieka mi cały płyn do sprzęgła. Jaka może być tego przyczyna i jak ewentualnie temu zaradzić ???
  
 
no niech zgadne: masz wyciek. A gdzie?
a to sobie obejrzyj pompe, przewod i wysprzeglik. Powtorz obserwacje kiedy ktos inny wciska sprzeglo. Z wysprzglika potrafi kapac wlasnie wtedy. I poczekaj z tym wcisnietym pedlaem chwile. Tempo wskazuje, ze wyciek nie jest duzy. w kazdym razie ja obstawiam wysprzeglik. Bo jakby walnela pompa chyba lecialoby wiecej....

a zerknij tez na zbiorniczek plnu - czy nie pekniety.
mogl leko strzelic. ze starosci, czy od mrozu....