Utrata przyczepności i stukanie w tylnych kolach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam taki problem. Gdy wslizguje sie bokiem w jakiś zakret gdzie nawieszchnia niejest idealna, tzn. gdzie sa dziury albo jakies nierównosci, a tylne kola krecą sie z dużo wiekszą prendkością niż porusza sie auto to nieraz coś zaczyna sie tłuć! Nieraz zastuka delikatnie, a nieraz strasznie łupnie az zdejmuje noge z gazu bo robi mi sie żal auta. Gdy ruszam z "piskiem" po prostej to jest tosamo. Gdy kola kręcą sie z dużo wieksza prendkością niz auto sie porusza to stukanie jest ciche, ale w miare rozpędzania sie samochodu i wyrównania sie prędkoście kół z prędkością samochodu stukanie jest coraz głośniejsze i przestaje stukać dopiero gdy kola odzyskają pełną przyczepność. Stukanie ewidentnie dochodzi z tylnych kół.
Spotkaliście sie z takim przypadkiem?
Gadalem z mechanikiem powiedział ze to przez amortyzatory, ale coś mi sie niewydaje bo co amortyzatory mają do stukania w takiej sytuacji jak opisalem. Pomuszcie jak możecie
  
 
Nie wiem czy myślimy o tym samym stukaniu ale to są objawy szpery, twoje auto prubuje odzyskać przyczepność.
U mnie jest tak samo.
  
 
wymień te słynne juz gumy pod wahaczami tylnymi. Powinno pomóc
  
 
ja mam podobnie w prawym tylnym kole - objawia sie tak ze jak jest jakis nierowny terez, skrecam w prawo i dam w pissss.de to w trakcie mielenia kola jak nie pie_____lnie to sie przerazic mozna :] Jakby mialo by sie co urwac.. :]
  
 
tak jak napisał Mega!!
już wielokrotnie ten temacik był przerabiany i przeważnie te gumy były przyczyną hałasu.
  
 
Cytat:
Nie wiem czy myślimy o tym samym stukaniu ale to są objawy szpery, twoje auto prubuje odzyskać przyczepność.



racja, ale u mnie to jest cos spierpsute
  
 
ok lukne, a nie wiecie ile takie gumy moga kosztowac ile jest sztuk na jednym wahaczu itp?
  
 
Cytat:
2004-03-14 11:34:42, Maciey pisze:
ok lukne, a nie wiecie ile takie gumy moga kosztowac ile jest sztuk na jednym wahaczu itp?




jesli chodzi ci o te poduszki metalowo-gumowe to po jednej na wachacz cena ok 70 pln szt.



pozdr
  
 
A co z napędem - sprawdzales most i przeguby z tylu? Nie wiem jak jest w A, ale ja mialem taka przypadlosc po tym jak sie zakopalem w lesie:mielilem mielilem, w koncu wyjechalem a na drugi dzien Bum na zakrecie bum na drugim, okazalo sie ze cos dostalo sie do przegubów z tylu, generalnie udalo sie oczyscic i jest git
  
 
No jest dokładnie tak jak opisał to Maciey.
A ile tych gum jest i gdzie one sie dokładnie znajdują?
Dziś chyba doszedłem do wniosku ze niedlugo mnie czeka wymiana mostu. Jest tak ze jak sie troszke zagrzeje to strasznie wnim chrupie, napoczatku pocichu a potem strasznie glosno. Niebylo tak dotej pory, i to chyba zle wrózy. Ile mmoze kosztowac taki most do Omegi 3000?
P.S.
Jest taka omega jak moja tylko ze biała za 12tys zł., ale koles jeszcze spusci. przebieg 330000tys/km., '91r. Dobry stan ale wypadalo by ja pomalować.

[ wiadomość edytowana przez: fubu dnia 2004-03-15 16:51:26 ]
  
 
dwa miesiące temu to przerabiałem... poduszki pod tylną belką (to o czym pisał mega...) koszt to ok. 65-70zł za jedna poduszke...

pozdr.
  
 
Fubu co do mostu to ja dalem do 2.0 400zł z czujnikami ABS. a ogolnie most oscyluje od 300-700 do silniczka 2.0 a do 3.0 pewnie troche wiecej. wszystko zalezy skad kupisz.

sproboj wymienic w nim olej, moze pomoze! Bo poki jezdzi i nic nie stuka w nim to szkoda by na zlom dawac...
  
 
Dokladnie tak - silentbloki tylnych wachaczy - tez to przerabialem.


szpera raczej nie powinna wydawac z siebie zadnych dzwiekow.

  
 
No dzis bylem u mechanika i zecvzywiscie stwierdził ze jest uszkodzona ta poduszka pod wachaczem.
Jutro je wymienie. Martwie sie tą szperą, ale gdy dziś podlewarowaliśmy tył auta to mechanik powiedział ze jest pewien ze w tym moscie niema szpery bo kola kręcily sie w przeciwnych kierunkach gdy byly w góze. Most raczej napewno jest orginalny, no i jak troche popracuje to wydobywają sie zniego różne odgłosy. Ciekawe ile jeszcze wytrzyma...
  
 
zmień mechanika!!!
tu jest na pewno blokada mech. różnocowego ale nie 100 % blokowania (taka to tylko w rajdówkach ) tylko 45 % i bez obciążenia i na podniesionych kołach działa jak zwykły mech. różnicowy, a w trakcie jazdy i ruszania działa te 45% blokady...
  
 
kurna uświadomcie mnie.
Skąd wiadomo że w aucie jest szpera ?
  
 
Cytat:
2004-03-16 17:31:25, boogie pisze:
kurna uświadomcie mnie.
Skąd wiadomo że w aucie jest szpera ?



wiadomo i już

Evo 500, 55 % tarcia - zawsze miała
omega 3000 24V, 45 % tarcia- j.w.
omega C30SE/SEJ, 45% tarcia - (występowała za dopłatą)

a jak działa to Wam mogą pokazać na LOB Party...
  
 
Hehe, na korku wlewu/pomiaru oleju (tylny most) jest napis "special....."
Wtedy wiadmomo na 100 %, no jeszcze korek też można zmienić. Nie wiem tylko czy niemcy nie wpadli na pomysł i zrobili inny gwint dla poszczególnych korków, wiec może nie da się przełożyć. Sprawdźcie panowie.
  
 
TIS

dyferencjaly o zmniejszonym poślizgu...

Oma A

numery GM

90 236 600 przełożenie 3,70
90 250 728 3,45
90 250 729 3,70 lub 3,90

dla ww dyfrów poślizg wynosi 45%

Nie wiem, gdzie na dyfrze mieści się part no. GM'a...
  
 
A czy tobie "Marekcaramba" dzieje sie tak, że gdy pojezdzisz troche, tak ze most sie jakby zagżeje, to wydaje jakies dziwne stuki, wibracje, chrupania i niewiadomo co jeszcze?? Ja tak mam. Jak jest zimny to jest git, ale po przejechaniu 30-50km. zaczynaja sie dziac takie cyrki. Wydaje mi sie ze mój sie chyba kończy powoli, bo niebylo tak wczesniej. Niema któs moze takiego dyfra do sprzedania???????????????????????????????????????????