Amortyzatory

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Klubowicze,

czytałem Wasze posty o amortyzatorach, ale jako początkujący nie znalazłem nic na temat sposobów wymiany (jesli są to wybaczcie, bo to są początki). Jeśli ktoś może podpowiedzieć jak wymienić przód w Esperalu 1,5.

Dzięki, Piotr.
  
 
Cytat:
2004-05-20 09:24:49, Piter63 pisze:
Klubowicze,

czytałem Wasze posty o amortyzatorach, ale jako początkujący nie znalazłem nic na temat sposobów wymiany (jesli są to wybaczcie, bo to są początki). Jeśli ktoś może podpowiedzieć jak wymienić przód w Esperalu 1,5.

Dzięki, Piotr.



Jedyne co Ci moge powiedzieć to to ,że niestety trzeba demontować McPhersona.
  
 
Tył jest prosty, ale..... coś wiemy o tym z Małym - hehe.
Chodzi o dolne śruby - u mnie były tak zapieczone, że nie pomagały żadne wd 40, pianki penetrujące, przedłużki, etc.
Czuć było, że śruba się skręca - jeszcze trochę i trzeba by rozwiercać. Jedeny skuteczny sposób - palnik!!!
Poszło od razu. Co prawda w Jego esperaku (chyba dwa lata młodszym) odkręcił bez problemu, ale nie radziłbym Ci się zabierać za wymianę amorków "pod blokiem".
Co do przodu - grubsza robota, ale Mały twierdzi, że do zrobienia. Napisz do Niego, a na pewno pomoże - "malyzk".
To uczynny człowiek
Pozdr. P.
  
 
tył banał (o ile dolne śruby są nie zaje....ne - patrz uwaga wyżej)
- odkręcasz górne śruby (w kufrze)
- odkręcasz dolne
- wyjmujesz amora i wkładasz nowy(jeżeli gazowy to nie zdejmuj opaski która go "ściska")
- przykręcasz dolne śruby (nie do końca)
- rozsuwasz amora tak aby górna śruba weszła w otwór w kufrze
(przy gazowym teraz rozcinasz opaskę i amor sam sie "wydłuża" i trzeba tylko trafić w dziurkę )
Przykręcasz gorne śruby i dokręcasz dolne.
Lewarowanie samochodu podczas wymiany morze pomóc ale nie musi.

Przud wymaga demontarzu Mcpersona.
- luzujesz górne śruby mocowania łożyska Mcpersona (pod maską)
oraz nakrętkę piasty koła
- zdejmujesz koło
- zdejmujesz zacisk hamulca i podwieszasz żeby nie wisiał na przewodzie
- odkręcasz nakrętkę piasty koła
- odpinasz końcówkę drążka oraz przegób wachacza
- ściągaczem wyciskasz półoś z piasty (na tyle ostrożnie aby nie wysuneła się również ze "skrzyni biegów") i podwieszasz
- odkręcasz całkiem nakrętki mocowania łożyska Mcpersona i go wyjmujesz
- zaznacz wzajemne położenie elementów kolumny (sprężyna , łożysko itp) ściągaczem ściśnij sprężynę i odkręć nakrętkę górną amora.
- zdejmnij łożysko i sprężynę, odkręć nakrętkę DUŻĄ amora i go wyjmnij z kolumny
Montaż w odwrotnej kolejności.
Przyda się nowa nakrętka piasty.

To tak po krótce. więcej szczegółów w książkach CD i WKŁ
  
 
Przodu bez odpowiednich narzędzi i umiejętności wymieniać samemu nie polecam!!!!!!!!!!
U mnie skończyło się to tak MATRIX
(szukać posta w którym opisuję przebieg wymiany)