Zjarałem pompę paliwową?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ciepło,
Otóż mam taki problem, wczoraj skończyła mi się benzyna (chyba) więc odpaliłem na gazie, dojechałem do roboty a wracając zatankowałem, ale kiedy przełączyłem na benzynę to: silnik początkowo nie chciał wchodzić na obroty, i oczywiście nie chciał jechać. Pod domem odpaliłem znowy i w sumie działał dobrze, popmpa słychać że działa po włączeniu zapłonu. A dziś rano znów nie chciał zapalić na benzynie. I teraz moje pytanie, czy układ paliwowy się jakoś odpowietrza? Czy pompa paliwowa może się zjarać tak "nie do końca"?
Pozdrawiam
Tom
  
 
Na początek spróbuj pojeździć trochę na benzynie (a przynajmniej żeby silnik trochę popracował). Chociaż ja, jak raz próbowałem odpalić "na kropelce" i nie udało mi się, to następnego dnia nalałem kilka litrów, kilka razy przekręcałem kluczyk, aby pompka podpompowała dosyć paliwa i za drugim razem odpaliłem. Możesz też dolać uszlachetniacza do baku. Być może syf z baku poszedł do silnika.
  
 
Może rzeczywiście jakiś syf się dostał, tylko jak to teraz przeczyścić? Bo chyba komp nie ma z tym nic wspólnego?
Tom
  
 
Są w motosklepach takie płyny które dolewasz do paliwa. Kosztują kilka/kilkanaście zł. Jak kiedyś wlałem jakiś STP, też na opakowaniu coś pisało o jego właściwościach czyszczących. Problemem może być to, że ja go wlałem przed benzyną, a Ty benzynę już masz - więc jak pomieszasz?
  
 
Potrząsa samochodem

nie serio, to wystarczy przejechać się po dziurawej drodze polnej i się wymiesza
  
 
a co do odpowietrzania, to przy jezdzie na LPG jak pompa pracuje to paliwo wraca do zbiornika, wiec jesli bylo tam powietrze to pewnie zostalo wypchniete do zbiornika z wszystkich przewodow.

Jak ja kiedys montowalem pompe to po odpaleniu bylo slychac jak wraca benzyna z powietrzem i przez kilka chwil pobulgotalo w zbiorniku

pozdrawiam
  
 
sory że cie podbuduje ale zamów już sobie nową. ja takie numery miałem od pierwszych mrozów nawet wstawiałem auto do słońca i działało a godzine później już nie ostatnio wyciągnąłem pomę a ona wyglądała jak spalona świeczka. z tego co mówili mi w aso to te pompy tak mają że raz chodzą a raz nie a potem padają.
  
 
Ostatnie oględziny: Silnik na benzynie pracuje ale na wolnych obrotach, wchodzi na wysokie ale jak chce ruszyć to już jest kicha Pompę słychać ale prawdopodobnie nie daje właściwego ciśnienia, ciągle się łudzę że może się jednak coś dostało w układ...
Tom
  
 
najpierw wymień filtr paliwa (jest jeszcze nadzieja, że się zapchał szlamem)
  
 
Tak czy inaczej mówiąc językiem medycyny: rokowania są złe!!...ale w przypadku zgonu urządzonka: w jednym z ostatnich wątków p.t. "pompa paliwa" można skorzystać z namiaru kolegi na gościa sprzedającego new pompki po 175zł
  
 
Witam,
Jako że aura dziś właściwie sprzyjała, zajżałem do tej nieszczęsnej pompy, wyjąłem ją - wygląda jak nówka i ten napis MADE IN USA Filterek na jej końcu trochę przybrudzony. Ale po przekręceniu kluczyka burczy ale nie pompuje, rozumiem że pompa nie jest rozbieralna i nie da się sprawdzić czemu nie pompuje? Szkoda mi wydać prawie 200 zeta na nową
Tom
  
 
Tak, zacznij od filtra paliwa, ciekawe czy pamiętasz kiedy go wymieniłeś ?
  
 
Cytat:
2004-03-21 11:30:53, Krzysztof_L pisze:
Tak, zacznij od filtra paliwa, ciekawe czy pamiętasz kiedy go wymieniłeś ?



Filtr to jest chyba jeszcze oryginalny, oglądałem go sobie i podejrzewam że może być problem z jego odkręceniem. Ale pompa i tak jest zrąbana, zdjąłem wężyk na pracującym silniku (na gazie) pompa działa ale paliwo nie leci. Chyba powinno być tak że pompa działa od razu po zanurzeniu w paliwie i podłączeniu zasilania?
Tom
  
 
Co do filtra to niestety masz rację....
U mnie nie dało rady odkręcić - mechanik musiał pociąć go diaxem
  
 
to i tak jest p ompa paliwa
  
 
Cytat:
2004-03-22 01:49:42, -JACO- pisze:
Co do filtra to niestety masz rację....
U mnie nie dało rady odkręcić - mechanik musiał pociąć go diaxem



Czyli przewody do wymiany? A czy może ktoś próbował wymienić przewód od pompy paliwowej do....gdzieś tam Bo mój na końcu się już rozpada a nie mogę go więcej wyciągnąć.
Tom
  
 
Chodzi o przewód paliwowy czy o przewody elektryczne? Jeśli tak (elektryczne), to może odpieła się kostka przy zbiorniku? Sprawdź pod autem.

Pozdr.,
Wrolo
  
 
Cytat:
2004-03-22 10:54:14, wrolo pisze:
Chodzi o przewód paliwowy czy o przewody elektryczne? Jeśli tak (elektryczne), to może odpieła się kostka przy zbiorniku? Sprawdź pod autem.
Pozdr.,
Wrolo


Oczywiście o paliwowy...niestety, na końcówce jest lekko pokiereszowany, nie mogę jej odciąć bo nie starczy na nasunięcie na krócieć pompy.
Tom
  
 
To zrób taki łącznik (wewnętrzny) i w dwóch miejscach załóż obejmy. A nowy odcinek przewodu powinienieś dokupić w zwykłym sklepie motoryzacyjnym. Przekrój przewodu tylko na małym odcinku będzie taki, jak przekrój króćca pompy.

Pozdr.,
Wrolo
  
 
Miałem to samo !Wymieniłem pompę . samochód zapala na benzynie ale dławi się na wysokich obrotach , czyżby też filtr paliwa się zatkał, czy może coś innego ?