| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
onio Polonez 125 Sanok | 2004-11-17 21:36:05 Musiałem napisac na ten temat bo ludzie nie dają mi spokoju. Na stronie poświęconej mojemu Polonezowi po przejsciach, czyli po maxymalnym tunigu, często ludzie rozpisuja sie na temat mojego osobistego patentu na przróbke gaźnka. Adres strony: www.onio.republika.pl Autko nadal przechodzi kolejne modyfikacje. Przeróbka która działa w moim aucie działa i jest według mnie teoretycznie oraz praktycznie lepsza. Aktualnie testuję przeróbke gażnika z odsłoniętym wlotem powietrza.Nie jestem w stanie podać ile aktualnie pali auto. Myślę ze za tydzień bede wiedział. Jak zakładałem gaz po pierwszej regulacji mechanik (byc może żle zrobił) zakleił mi wlot powietrza o połowę taśma izolacyjną. wiadome że zmniejszyl mi dawkę powietrza o polowe. niby miało wzrosnąć zużycie gazu, ale tak sie nie stało. W aucie mam wmontowany reduktor BRC. wychodzi z niego jedna rura, następnie rura rozłącza sie na dwie mniejsze, ktore prowadza do mieszalnika, czyli do gaźnika. Mam jedynie jedną śrubę regulacyjną i to właśnie nią reguluje ilość gazu. normalnie przy odsłoniętym wlocie mechanik ustawia śrubę. ustwienie tej śruby jest wtedy odpowiednie kiedy silnik na wyzszych obrotach nie przerywa i nie brakuje mu gazu. natomiast po przysłonieciu wlotu o polowe swobodnie mogłem dokręcic tę śrubę o 3,5 obrotu. Silnik po przysłonięciu wlotu powietrza i wkręceniu śruby nadal bardzo szybo zbiera sie na obroty, a w dodatku zauważyłem o wiele większą łatwośc odpalenia silnika na gazie nawet w temp. do -14stopni. (u mnie w temp niższej od -16 gaz zamarza, dlatego muszę polać podgrzewacz wrzątkiem oraz rure gazowa). Auto za każdym razem odpala. Czy odczułem spadek mocy? raczej nie, poldek nadal grzebie nawet na 2gim biegu. nie łąpie muła i nie ma "dziury w obrotach" W gaźniku FSO znajdują sie dwie przepustnice. jedna głowna i druga przepustnica wysokich obrotów. po sciagnięciu osłony filtra powietrza paląc silnik na paliwie, wciskajac pedał gazu na maxa można zaobserwowac ciekawe zjawisko "wlewania paliwa do silnika". ale na gazie przecież jest inaczej? gaz niezależnie od ustawienia przepustnicy zawsze uchodzi do komory pod filtem powietrza. na niskich obrotach w normalnym gazniku gaz ten zostaje zasysany do pierwszej komory, a co dzieje sie z tym dugim? Gdzie uchodzi gaz który bedzie zasysany przez drugą komorę? czyżby latal sobie w powietrzu? w takim bądź razie dlaczego nie miał by być już zasyśnięty przy lekkim otwarciu przepustnicy? na tym właśnie polegala moja przeróbka. PS. jeżeli chodzi o spalanie gazu, to spadło do 8,6l/100KM. poprostu na niskich obrotach auto ma już większą dawke gazu i mogłem dokręcic jeszcze śrubę regulacyjna na przewodzie do gazu między podgrzewaczem, a gaźnikiem. Moje auto w baku ma zero litrów paliwa. poprostu nie jezdze na paliwie! nawet w zimie pale na gazie. Gdybym wlał paliwko napewno palił by okolo 15, 20litrów. Paliwa nie leje nadal, chyba ze ztanieje o połowe. POzdrawiam. PS. przepraszam za literówki... MEMBERS of MAYDAY ys in da hałs. onio@op.pl - GG4253094 - www.onio.republika.pl [ wiadomość edytowana przez: onio dnia 2004-11-17 21:36:54 ] |
chudson Polonez Gorzów Wlkp | 2004-11-17 23:29:36 Moim zdaniem przeróbka bardzo ciekawa , ale miałem nadzieję ,ze napiszesz coś od strony technicznej a nie teoretycznej.
Mnie najbardziej interesuje jak zrobiłeś to ,że obie otwierają się naraz , oglądałem gaźnik dokładnie aby wymyśleć sposób i niemam pomysłu Jedyne co mi przyszło do głowy to dać jakąś blokadę ,żeby ten dzyndzelek od 1wszej przepustnicy który w połowie jej otwarcia zaczyna popychać i otwierać drugą przepustnicę zaczoł to robić odrazu a nie w połowie otwarcia 1wszej. W taki sposób masz to zrobione ?? A tak btw to spalanie nie powinno wzrosnąć , no chyba ,że będziemy dalej tak samo deptać pedał ( bo po tej przeróbce i pedale wciśniętym powiedzmy w 35% otwarcie przepustnic i ilość zasysanej mieszanki będzie 2x większa niż wcześniej -czyli będzie trzeba delikatniej z gazem) |
dreX POLONEZ 1,5 GLE radom | 2004-11-17 23:40:56 KrzysztofUrban tobie dobrze pali a inni poprostu mniej pisza. Ja jak swojego gonie na trasie to do 12 dochodze. |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-11-18 00:19:28 Gaz nie wylatuje sam z siebie. On jest wysysany. Jeśli powietrze przelatuje przez zwężkę i tworzy sie w niej podciśnienie. Jeśli zwężką jest pierścień miksera to wytworzone podciśnienie uruchamia reduktor i wtedy gaz wylatuje. A zabawa w kręcenie śrubą i ptrzysłanianie wlotu to raczej na chybił-trafił z ustawieniem właściwego składu mieszanki. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-11-18 00:20:30
jest to efekt normalnej pracy pompki przyspieszajacej.
jezeli niemasz wtrysku gazu to gaz nie "uchodzi". zawsze jest zasysany. majac uchylonom 1 przepustnice gaz jest tylko tam zasysany. jest kilka rodzaji trojnikow i smialbym twierdzic ze w jednym rodzaju gdzie jest 1 sroba regulacyjna przed "rozwidleniem" pierwszy przelot zasysa gaz i powietrze z drogiego przelotu gdzie przepustnica jest jeszcze zamknieta.ale moge sie mylic. nie moge otworzyc strony wiec nieznam szczegolow. ale otwieranie dwoch przepustnic naraz nie zpowoduje zmniejszenia spalania tylko zwiekszy "pałera" za czym idzie zwiekszenie spalanie. odpalanie przy -15 z goraca woda to nie zadna nowosc. kazdy tak odpali.
odsloniles wlot pow. do filtra czy pozbyles sie zwezki???
czyli zle dobral zwezke na gaznik.i musial to zrekompesowac na dolocie. czy moglbys opisac bardziej szzczegulowo ta przerobke |
Adamski Polonez 1,5 + LPG Wałbrzych | 2004-11-18 00:38:35
To jest teoria ale w praktyce chyba wygląda inaczej. Wytłumacze na przykładzie mojego Poldiego: Na obrotach biegu jałowego przepustnica II przelotu jest teoretycznie zamknięta jednak jeśli za bardzo odkręce kurek II przelotu na wolnych obrotach silnik się dławi i gaśnie. Więc to wygląda na samoistne wypływanie gazu z miksera bez udziału podciśnienia z gaźnika |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-11-18 00:47:36 Spoko - w gaźnikach poldka jest coś takiego jak wkręt uchylenia przepustnicy II przelotu. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Adamski Polonez 1,5 + LPG Wałbrzych | 2004-11-18 00:49:51
Czyli u mnie II przelot jest częściowo otwarty tak? A który to jest wkręt? Może na jakimś rysunku w WW jest podane? Jeśli tak to mam prośbe żebyś mi wskazał który to lub wytłumaczył jakoś gdzie się znajduje. Będe wdzięczny |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-11-18 00:52:57
jak zabardzo odkrecisz 2 kurek to 1 przelot zaczna ssac powietrze z 2 przelotu gdzie podcisnienia niema bo przepustnica jest zamknieta. otwierasz kurek 2 przeloty i powodujesz ze podcisnienie w "glownej " rurze maleje i jest zaslebe aby uruchomic membrane dletego gasnie a nie dlawi sie. |
Adamski Polonez 1,5 + LPG Wałbrzych | 2004-11-18 00:58:10 Dzięki to wiele wyjaśnia Ale jeśli chce żeby dostawał dużo gazu (wiadomo moc na wyższych obrotach) i nie gasł to wystarczy lekko odkręcić obroty na gaźniku tak? Bo wtedy podciśnienie wzrośnie i membrany zadziałają mam racje? |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-11-18 00:59:40 taaa. Jełśi ma sie mikser palnikowy i podwójna regulację to powinno sie zatkać połączenie między palnikami - wtedy dopiero podwójna ma sens.
Wkręt do 2 przepustnicy jest ukryty chyba w podstawie - w kazdym razie tak aby sie do niego nie dotykać ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Adamski Polonez 1,5 + LPG Wałbrzych | 2004-11-18 01:04:40
Ja mam mikser rurkowy więc ciężko by było odgrodzić 2 przeloty. Zresztą to nie ma chyba sensu skoro gaz jest podawany tuż nad przepustnicami. A ten wkręt to troche wrednie umieszczony-bez zdjęcia gaźnika się nie obejdzie |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-11-18 01:07:06
Jak rurki to przeloty są jużoddzielone. To ze przed przepustnicami to musi tak być, ale że rurki zasłaniają 1/4 przelotu gardzieli to jest bez sensu! ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Adamski Polonez 1,5 + LPG Wałbrzych | 2004-11-18 01:11:57
Gdzieś czytałem o doprowadzeniu rurek z ominięciem gardzieli. Po protu tuż nad przepustnicami były nawiercone otwory a do niech wsadzone odpowiednio dorobione rurki z gazem. Patent dobry tylko że to była chyba tylko teoria w dodatku trudna do wcielenia w życie. |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-11-18 01:12:32 jak chcesz dac wiecej gazu to zaluz zwezke o mniejszej srednicy.
ale uwazaj aby nie dac za malej bo bedziesz mial wtedy zamalo powietrza. najprosciej jak masz palnikowy zrob sobie blaszki na 1 i na 2 gardziel . blaszki takie, aby je przyciskal filtr do mieszaka. i wowczas matoda prob i bledow przasuwajac je np po 2mm dojdziedz do optymalnej srednicy.i albo tak zostawisz albo przeliczysz pole powierzchni pola niezaslonietego i dorobisz ladne zwezki o ksztalcie kola. |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2004-11-18 01:20:07
tak wlasnie dziala mikser palnikowy - tylko wylot gazu jest troszke wyzej |
Adamski Polonez 1,5 + LPG Wałbrzych | 2004-11-18 01:21:18
A nie prościej po prostu przesłaniać stopniowo wlot powietrza na obudowie filtra? W ten sposób też dostanie mniej powietrza co jest równoznaczne z wzbogaceniem mieszanki. Proszę o opinie |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-11-18 01:23:23 tyż prawda |
Adamski Polonez 1,5 + LPG Wałbrzych | 2004-11-18 01:24:24
Tak wiem ale wtedy gardziele są przesłonięte a mi chodzi o coś takiego >>CLICK<< |