MotoNews.pl
  

Oleje po raz n-ty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem że wszystko juz tu było powiedziane itd.
Ale sam juz nie wiem.
Jezdze na syntetyku prawie od 6 lat i w tym roku zaczeło sie z autka wyciekanie tego specyfiku.
Miska, uszczelniacz, klapka zaworów itd.
I sie tak zastanawiam czy sobie odpuscic syntetyk i nie wrocic na polsyntetyk 10W40 jak napisali w instrukcji i nakorku wlewu oleju.

Mam pytanie ktos jeżdzi na na pósyntetyku? Jakim (marka, nazwa)?
Czy zauwazył jakies negatywne skutki przy swoim przebiegu ?


PS. wiem MOBIL1 5W50 rulezzz i ni etrzeba tego powtarzać, ale ja jestem ze wsi i nie zbywa mi w portfelu.
  
 
Cytat:
2006-06-20 22:58:51, maltoron pisze:
I sie tak zastanawiam czy sobie odpuscic syntetyk i nie wrocic na polsyntetyk 10W40 jak napisali w instrukcji i nakorku wlewu oleju.



Czy przypadkiem wracanie z syntetyka na polsyntetyk jest dobrym rozwiazaniem?? Ja tam zawsze slyszalem ze w druga strone to mozna ale w dol to lepiej nie probowac;]
  
 
Cytat:
2006-06-20 23:21:09, Torp12 pisze:
Czy przypadkiem wracanie z syntetyka na polsyntetyk jest dobrym rozwiazaniem?? Ja tam zawsze slyszalem ze w druga strone to mozna ale w dol to lepiej nie probowac;]


Ruch z syntetyka na półsyntetyk jest ruchem w dół, potem zostaje mineralny.

Ja bym wymienił uszczelki i jeździł tak długo jak się da na syntetyku. Dopiero branie oleju przez silnik skłania do zmigrowania niżej.
  
 
Ja zalewam od nowości syntetykiem i jak narazie spoko, a na szafie jest 213tyś
  
 
Cytat:
2006-06-20 22:58:51, maltoron pisze:
Wiem że wszystko juz tu było powiedziane itd. Ale sam juz nie wiem. Jezdze na syntetyku prawie od 6 lat i w tym roku zaczeło sie z autka wyciekanie tego specyfiku. Miska, uszczelniacz, klapka zaworów itd. I sie tak zastanawiam czy sobie odpuscic syntetyk i nie wrocic na polsyntetyk 10W40 jak napisali w instrukcji i nakorku wlewu oleju. Mam pytanie ktos jeżdzi na na pósyntetyku? Jakim (marka, nazwa)? Czy zauwazył jakies negatywne skutki przy swoim przebiegu ? PS. wiem MOBIL1 5W50 rulezzz i ni etrzeba tego powtarzać, ale ja jestem ze wsi i nie zbywa mi w portfelu.


Ja w poprzednim aucie (z LPG) zrobiłem 250kkm na oleju:



LOTOS Semisyntetic 10W40

Klasa jakości:
API: SJ/CF
ACEA: A3-02/B4-02
Klasa lepkości: SAE: 10W/40

Jest to olej w przystępnej cenie.
  
 
Cytat:
2006-06-21 08:19:44, kisztan pisze:
Ja w poprzednim aucie (z LPG) zrobiłem 250kkm na oleju



Wieź przestań... nikt Ci nie uwierzy. Tyle mogłeś zrobić tylko na Mobil-1
  
 
Cytat:
2006-06-21 08:19:44, kisztan pisze:
Ja w poprzednim aucie (z LPG) zrobiłem 250kkm na oleju:



a ja gupi zmieniam co rok-dwa
  
 
Cytat:
2006-06-20 23:31:38, AnJay pisze:
Ruch z syntetyka na półsyntetyk jest ruchem w dół, potem zostaje mineralny. Ja bym wymienił uszczelki i jeździł tak długo jak się da na syntetyku. Dopiero branie oleju przez silnik skłania do zmigrowania niżej.



Święta racja
  
 
No cóż to chyba pozostane przy elf excellium 5w40.
  
 
Cytat:
2006-06-21 14:20:58, maltoron pisze:
No cóż to chyba pozostane przy elf excellium 5w40.


Z tego co wiem, oleje Elf mają najwięcej dodatków czyszczących.
Więc może wystarczy jak zmienisz na innego syntetyka, tańszego?
  
 
Mam do sprzedania książke o:Oleje smarowe rafinerii Gdańskiej !!!
Więcej informacji:

http://www.allegro.pl/item159837340_oleje_smarowe_rafinerii_gdanskiej_a_dudek_cz_1.html

II

http://www.allegro.pl/item159837653_oleje_smarowe_rafinerii_gdanskiej_s_a_a_dudek.html
  
 
Cytat:
2007-01-24 12:37:16, ania1 pisze:
Mam do sprzedania książke o:Oleje smarowe rafinerii Gdańskiej !!! Więcej informacji: http://www.allegro.pl/item159837340_oleje_smarowe_rafinerii_gdanskiej_a_dudek_cz_1.html II http://www.allegro.pl/item159837653_oleje_smarowe_rafinerii_gdanskiej_s_a_a_dudek.html



A na ch*j komuś jest ta twoja książka potrzebna ? Papier toaletowy już w Polsce można kupić bez kolejek




[ wiadomość edytowana przez: MarEsp20 dnia 2007-01-24 23:18:55 ]
  
 
Ja też z satysfakcją swoje 5 groszy wtrące...
Mnie tez dotyczy(ł) ten sam problem jaki poruszył kol. -maltoron- czyli wycieki... Jak swojego czasu zapytałem, coby koledzy forumowicze powiedzieli o oleju z dodatkami zmiękczającymi gumę to mnie większośc potraktowała "z wysokiego C"
Ja to potraktowałem z przymrużeniem oka, olej wlałem i po 3 miesiącach zauważyłem praktycznie zanik wycieków. Żeby nie popadać w samouwielbienie to przyznam, że oczywiście dolewam nadal -ale już nie takie ilości jak wcześniej- ale pewnie są to ubytki spowodowane tym, że silnik bierze olej. Spod silnika nie cieknie. W garażu na posadzce jest sucho - a były prawie kałuże !
To taka moja uwaga.
  
 
a jaki to olej z tymi dodatkami - do u mnie szykuje się wymiana uszczelki pod wałem korbowym i może też bym sobie w taki sposób pomógł...?
  
 
Kup olej GM 10W40

Kosztuje 60 zł i jest rozlewany w Belgii
  
 
Cytat:
2006-06-21 08:19:44, kisztan pisze:
Ja w poprzednim aucie (z LPG) zrobiłem 250kkm na oleju:
LOTOS Semisyntetic 10W40 (...)



Na forum Corsy też robią podobne przebiegi:

Cytat:
2006-06-12 22:28:53, krzyho22 pisze:
Witam, mój opel corsa ma 150tys przebiegu (1.2 benzyna 95r). Powiniwnem juz wymienić olej, chcę się poradzić czy ten może być?? Link - olej I czy ten filtr oleju może być - filtr



  
 
Kup olej marki dowolnej i olej kwestię oleju.